Έκπτωτη η "ΣΑΟΣ" από τη γραμμή της Σαμοθράκης - Μετά τον πολυήμερο αποκλεισμό του νησιού

Έκπτωτη η "ΣΑΟΣ" από τη γραμμή της Σαμοθράκης - Μετά τον πολυήμερο αποκλεισμό του νησιού

Mε απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη η εταιρεία ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, κηρύχθηκε έκπτωτη από τη δρομολογιακή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και επιστροφή με μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής (22.287,52Euro), υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου

Οι ανωτέρω κυρώσεις επιβάλλονται σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας καθόσον "η από την 06η Αυγούστου 2019 και μετά η συγκεκριμένη εταιρεία δεν εκτελεί τα εγκεκριμένα δρομολόγια της παρ όλη τη πίστωση χρόνου που της χορηγήθηκε, είτε για να ολοκληρώσει τις εργασίες αποκατάστασης της βλάβης του υπό πλοιοκτησίας πλοίου της ΣΑΟΣ ΙΙ είτε να αντικαταστήσει αυτό με άλλο κατά παράβαση των συμβατικών της υποχρεώσεων.

Σημειώνεται ότι από σήμερα Δευτέρα 09/09 η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη καλύπτεται από το ταχύπλοο επιβατηγόοχηματαγωγό πλοίο «ΑΝΔΡΟΣ ΤΖΕΤ». Το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΑΡΤΕΜΙΣ», που έως χθες Κυριακή 08/09 κάλυπτε τη συγκεκριμένη γραμμή επέστρεψε στα δρομολόγια του στις Κυκλάδες.

Παράλληλα, την αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα, με βελτιωμένο πλαίσιο προκήρυξης και τη χρήση πλοίου αντικατάστασης από τις εταιρείες, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στο μέλλον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο από πιθανές βλάβες πλοίων, όπως με την υπόθεση των δύο πλοίων της «ΣΑΟΣ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Η χρηματοδότηση των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές που ανέρχονται σε 105, θα γίνεται πλέον από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και όχι από τον τακτικό προϋπολογισμό, ενώ αναμένεται ναανέλθει σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, από τα 100 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 130 εκατομμύρια ετησίως. Η χρηματοδότηση έως σήμερα ήταν 90,5 εκατ. για τις άγονες και 10 εκατομμύρια ευρώ από το αυξημένο κόστος των καυσίμων που θα ισχύσει από τις αρχές του 2020. Από την 1/1/2020 τα πλοία βάση σχετικής νομοθεσίας του ΙΜΟ θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που είναι ακριβά κατά 20% με25% από το συμβατικό καύσιμο .

Το κράτος με βάση τις υφιστάμενες συμβάσεις θα πρέπει νακαλύψει το αυξημένο κόστος. Επίσης η αύξηση των κονδυλίων για τις άγονεςκρίνεται αναγκαία προκειμένου να μπορούν πλέον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο να χρησιμοποιηθούν πλοία καλύτερης κατηγορίας (πιο σύγχρονα) ώστε όλα τανησιά να αντιμετωπισθούν ισότιμα.

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η πρόβλεψη του «πλοίου αντικατάστασης» που όποια εταιρεία θα διαθέτει θα έχει την ανάλογη προτεραιότητα, ενώ αυτό αν δεν εφικτό θα δίνεται η δυνατότητα ορισμού «πλοίου αντικατάστασης» από άλλες εταιρείες. Επίσης, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης πέρα από την Αλεξανδρούπολη εξετάζεται να γίνεται και με τη Λήμνο

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι οι ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτουν αυτή τη στιγμή το 95%-97% της ακτοπλοϊκής κίνησης από και προς τα νησιά ενώ οι γραμμές ΔημόσιαςΥπηρεσίας (άγονες γραμμές) είναι το 3%-5% της συνολικής ακτοπλοϊκήςκίνησης όπου εξυπηρετούνται 44 νησιά. Αναφορικά με το θέμα της εφαρμογής στα πλοία του νέου τύπου καυσίμου από 01/01/2020 ανέφερε ότι η επιβάρυνση ανα τόνο είναι περίπουαπό 100 έως 125 ευρώ. Σημειώνεται ότι στις ελεύθερες δρομολογήσεις, όπου εκεί δεν υπάρχει επιδότηση της γραμμής, οι ακτοπλόοι με την εφαρμογή του νέου τύπου καυσίμου έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια προκειμένουν να αποφευχθούν τυχόν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

 

ΑΠΕ

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα