Ο Λάκης Λαζόπουλος "σπάει" τα μηχανάκια της AGB

❤️ Αυτό το άρθρο άρεσε σε 4671 άτομα
Τη δεκαετία του ’90, το «πάμε πλατεία» ήταν σλόγκαν, η χήρα Μήτση δημοφιλής αποκριάτικη αμφίεση, το «αχ, αχ, τα πλευράκια μου» αγαπημένη δικαιολογία και το «άει χάσου, μυρμηγκάκι» ο πιο κόσμιος και χαριτωμένος τρόπος να απαλλαγείς από τους ανεπιθύμητους. Ο Λάκης Λαζόπουλος έχει μακρά παράδοση στην παραγωγή… trends μέσω των δεκάδων ηρώων του. Φέτος έγινε ο ίδιος trendy. Ο Λάκης και το τσαντίρι του. Ο Λάκης, με την πολύχρωμη γλώσσα και το πολύχρωμο σκηνικό, μιλά στους νέους (το αγαπημένο του κοινό) κι εκείνοι τον ακούνε. Και μάλιστα, αρκετά προσεκτικά. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Αθήνας.

«Οπου κι αν βρεθούμε, σε όποιο κανάλι κι αν γυρίσουμε, ακούμε για το “Αλ τσαντίρι νιουζ”. Προφανώς, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι καθηλώνει τους τηλεθεατές στους δέκτες τους κάθε Τρίτη βράδυ. Πού οφείλεται η τεράστια επιτυχία της εκπομπής του Λάκη Λαζόπουλου;» αναρωτήθηκαν οι φοιτητές του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ. Πήραν λοιπόν ένα ερωτηματολόγιο ανά χείρας και ξαμολήθηκαν σε καφετέριες, σχολεία, ανώτατα και τεχνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, ζητώντας απαντήσεις από 500 νέους και νέες ηλικίας 15 ως 25 ετών. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (49,9%) παραδέχτηκαν ότι δεν παρακολουθούσαν την εκπομπή τις προηγούμενες σεζόν. Τι έγινε φέτος και άλλαξαν τα τηλεοπτικά τους γούστα; Η θεματολογία τούς φαίνεται πιο ενδιαφέρουσα (41,1%) και είναι «της μόδας» (32,5%), απαντούν στην πλειοψηφία τους. Η σάτιρα είναι το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό του «Αλ τσαντίρι» (31,9%), με τα βίντεο (16,2%) και τον ίδιο το Λάκη (15,3%) να ακολουθούν, ενώ το δικό της μερίδιο έχει και η Ανθούλα (2,2%). Το 75,6% των ερωτηθέντων θεωρεί σημαντική τη συμμετοχή του κοινού στο στούντιο, ενώ το 63,4% πιστώνει την επιτυχία της εκπομπής στον τρόπο παρουσίασης του Λάκη Λαζόπουλου και στα έξυπνα κείμενα.
Κι επειδή πολλή κουβέντα έχει γίνει για τα περίφημα όρια της σάτιρας, οι φοιτητές διάνθισαν το ερωτηματολόγιό τους με τις σχετικές ερωτήσεις. Σύμφωνα λοιπόν με τις απαντήσεις που έλαβαν, το 57,1% των νέων πιστεύει ότι η σάτιρα δεν πρέπει να έχει όρια. Ενα διόλου ευκαταφρόνητο όμως 42,9% σκέφτεται πιο συντηρητικά και τάσσεται υπέρ της… οριοθέτησης.

«Τι κάνετε το καλοκαίρι; Διαβάζω μηνύσεις», είπε με το δικό του χαρακτηριστικό τρόπο ο Λάκης Λαζόπουλος σε μία από τις τελευταίες του εκπομπές.

Στο πλευρό του στέκεται και το 75% των ερωτηθέντων που θεωρεί ότι οι «σατιριζόμενοι» που αντιδρούν κάνοντας μηνύσεις, αγωγές και θυελλώδεις εμφανίσεις διαμαρτυρίας σε διάφορες εκπομπές που τους παραχωρούν τηλεοπτικό βήμα είναι αδικαιολόγητοι. Η σάτιρα των προσώπων της τηλεόρασης γίνεται για να επισημανθούν τα «κακώς κείμενα» της ελληνικής πραγματικότητας, όπως πιστεύουν οι νέοι σε ποσοστό 64,5%, ένα γεγονός που αμφισβητείται από το υπόλοιπο 35,5%, το οποίο αποδίδει τη συγκεκριμένη στάση σε λόγους τηλεθέασης. Η σατιρική πένα του Λάκη στρέφει πολύ συχνά τα βέλη της στην πολιτική και τους πολιτικούς. Μπορεί η κοφτερή και καυστική του γλώσσα να επηρεάσει τη γνώμη των ψηφοφόρων; Καταφατικά απαντά το 68% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ το 31,6% παραδέχεται ότι έχει ήδη επηρεαστεί από την εκπομπή, κυρίως στον πολιτικό τομέα (46,2%) και την κοινωνική ευαισθητοποίηση (31,4%). Τέλος, παρ’ όλο που οι περισσότεροι νέοι (40,6%) πιστεύουν ότι δεν κρύβονται σκοπιμότητες πίσω από τη σάτιρα κάποιων ατόμων, πολλοί είναι κι αυτοί που υποστηρίζουν το αντίθετο (33,7%).

Υπερωρίες κάθε Τρίτη για τα μηχανάκια της AGB

Η εκπομπή έσπασε το φράγμα των 3 εκατομμυρίων τηλεθεατών

Την έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών υποστηρίζει με τον τρόπο της και η AGB, αφού, σύμφωνα με τις μετρήσεις της, οι νέοι ηλικίας 15 ως 24 ετών που κλείνονται στα σπίτια τους τα βράδια της Τρίτης για να παρακολουθήσουν το «Αλ τσαντίρι νιουζ» αυξάνονται εκπομπή με την εκπομπή.
Μόλις 46.000 ήταν οι τηλεθεατές της συγκεκριμένης ηλικιακής κατηγορίας που παρακολούθησαν στον Alpha την πρεμιέρα του Λάκη Λαζόπουλου, για να φτάσουν τις 326.000 στην εκπομπή της 5ης Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 74,1% των νέων πιστεύει ότι η επιλογή του Λάκη να περνά μηνύματα μέσα από ποιοτικά τραγούδια είναι ένας τρόπος προσέλκυσης του τηλεοπτικού κοινού. Και πράγματι, η AGB δείχνει ότι το Νοέμβρη και το Δεκέμβρη που το «Αλ τσαντίρι» μεταμορφώθηκε σε μουσική σκηνή και φιλοξένησε τον Νίκο Παπάζογλου, τους Onirama, τη Δήμητρα Γαλάνη και την Ελευθερία Αρβανιτάκη, την Αλκηστη Πρωτοψάλτη και τη Χάρη Αλεξίου, «εισέπραξε» από τη νεολαία πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης.

Η... λαζοπουλομανία ωστόσο, δεν περιορίζεται στους νεαρούς φαν. Το φετινό «Αλ τσαντίρι» προσελκύει τηλεθεατές κάθε ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου ή τόπου διαμονής και σπάει το ένα ρεκόρ θεαματικότητας πίσω από το άλλο.

Ψάχνοντας στην ανθολογία των σλόγκαν του Λάκη Λαζόπουλου, το «τι τραβάμε κι εμείς οι χορεύτριες» φαίνεται ιδανικό για να περιγράψει τι τραβάνε τα... μηχανάκια της AGB κάθε Τρίτη βράδυ. Ο αριθμός των 3.111.000 τηλεθεατών που παρακολούθησαν την εκπομπή στις 12 Φλεβάρη μπορεί να συγκριθεί μόνο με σπέσιαλ events, όπως η Eurovision ή ο τελικός του Euro 2004.
Ο πήχυς έχει μπει πολύ ψηλά και ίσως μπει ακόμη ψηλότερα μέχρι το Πάσχα, τότε δηλαδή που θα κάνει -σύμφωνα με τα λεγόμενά του- την τελευταία του εκπομπή ο Λάκης Λαζόπουλος.

e-tipos 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα