Αεροπορικά εισιτήρια, φαγητό πιλότων και άλλα παράξενα για τα αεροπλάνα

Αεροπορικά εισιτήρια, φαγητό πιλότων και άλλα παράξενα για τα αεροπλάνα

Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν τα δικά τους μυστικά και ιδιαιτερότητες.


Οι κανόνες ασφαλείας, ας πούμε, που μας παρουσιάζουν πριν την πτήση μπορεί να φαντάζουν λίγο περίεργοι, αλλά έχουν μια λογική.

Τα φώτα χαμηλώνουν την νύχτα, ώστε τα μάτια μας να προσαρμοστούν πιο εύκολα στο σκοτάδι αν χρειαστεί να βρούμε μια έξοδο κινδύνου.
Τα ατομικά τραπεζάκια παραμένουν κλειστά ώστε να μην εμποδίζουν αν χρειαστεί να βγούμε γρήγορα, ενώ το σκιάδιο του παραθύρου παραμένει κλειστό, ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης, να μπορούν οι διασώστες να δουν μέσα στο σκάφος.

Τα καύσιμα είναι ιδιαίτερα ακριβά, οπότε οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να μειώσουν το κόστος.

Όσο περισσότερα καύσιμα κουβαλάει ένα σκάφος, τόσο πιο βαρύ γίνεται και άρα πιο ακριβή η πτήση.
Εάν λοιπόν το σκάφος μας αντιμετωπίσει δύσκολες καιρικές συνθήκες ή κάποια καθυστέρηση, ο πιλότος μπορεί να επιλέξει να προσγειωθεί εκτάκτως επειδή τελειώνουν τα καύσιμα.

Εάν έχουν γίνει πολλές κρατήσεις σε μια πτήση, δεν αποδεχόμαστε την πρώτη προσφορά που μας κάνουν.

Οι εταιρείες συνήθως αυξάνουν τις προσφορές τους για όσους πελάτες παραδώσουν τις θέσεις τους εθελοντικά.
Εάν λοιπόν δεν βρεθεί κατάλληλος αριθμός εθελοντών, μπορεί να μας αναβαθμίσουν το εισιτήριο ή να μας προσφέρουν ακόμα περισσότερα χρήματα για μια επόμενη πτήση.

Στην περίπτωση ομαδικού ή οικογενειακού ταξιδιού, κλείνουμε τα εισιτήρια χωριστά. Αν δηλαδή χρειαζόμαστε τέσσερα εισιτήρια και υπάρχουν μονάχα τρία διαθέσιμα σε χαμηλή τιμή, τότε και τα τέσσερα θα κλείσουν στην πιο ακριβή τιμή.

Και οι πιλότοι;
Για λόγους ασφαλείας, οι πιλότοι τρώνε πάντα χωριστά. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες μάλιστα δεν επιτρέπουν στους πιλότους να φάνε από το ίδιο μέρος εάν δεν περάσει τουλάχιστον μια ώρα από κάθε γεύμα.

Είτε λοιπόν πρέπει να φάνε από διαφορετικά εστιατόρια, είτε πρέπει ο ένας να περιμένει μια ώρα αφού ο άλλος καταναλώσει το φαγητό του, ώστε να είναι σίγουροι πως δεν έχουν δηλητηριαστεί ή αρρωστήσει.

Αν αντιμετωπίσουμε το δυσάρεστο ενδεχόμενο να χάσουμε μια αποσκευή, δεν καθυστερούμε να το αναφέρουμε, ακόμα και εάν οι ουρές είναι μεγάλες.

Πέραν του ότι έτσι θα εντοπιστεί πιο γρήγορα η αποσκευή, μετά από ένα χρονικό διάστημα οι εταιρείες μπορεί να αρνηθούν το αίτημα μας.

Τα καθίσματα των αεροπλάνων μικραίνουν και όχι δεν είναι η ιδέα μας.
Ειδικά σε μεγάλα αεροσκάφη, όπως τα Boeing 777, όσο πιο μικρά γίνονται τα καθίσματα, τόσο περισσότερα άτομα μπορούν να χωρέσουν σε αυτά. Αυτός είναι και ο λόγος που τα παράθυρα δεν ευθυγραμμίζονται με τα καθίσματα.

Εάν ακυρωθεί η πτήση μας, δεν στηνόμαστε στην ουρά του γκισέ της αεροπορικής εταιρείας, αλλά καλούμε τον ταξιδιωτικό πράκτορα.

Είναι αρκετά πιθανό να βγάλουμε άκρη πιο γρήγορα από το τηλέφωνο, παρά από έναν αγχωμένο υπάλληλο στο αεροδρόμιο.

Οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών δεν λένε πάντα την «αλήθεια», αφού οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν ένα ποσό σε αυτές κάθε φορά που γίνεται μια κράτηση μέσω αυτών.
Η καλύτερη περίοδος για να αλλάξουμε τη θέση μας στο αεροπλάνο, είναι τέσσερις μέρες πριν την πτήση.

Τότε είναι συνήθως που οι αεροπορικές εταιρείες προχωρούν σε αναβαθμίσεις από οικονομική σε business class, οπότε και «απελευθερώνονται» οι πιο καλές θέσεις.

*Με πληροφορίες από clickatlife.gr