Ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάπερ δήλωσε ότι θα χρειαστούν ημέρες για την επίλυση της σοβαρής αναστάτωσης που προκλήθηκε στις εισερχόμενες και εξερχόμενες από την χώρα πτήσεις μετά το τεχνικό πρόβλημα το οποίο έπληξε τη δυνατότητα αυτόματης επεξεργασίας των σχεδίων πτήσεων και για αυτόν τον λόγο ενεργοποιήθηκε η χειροκίνητη επεξεργασία με αποτέλεσμα όλα να πηγαίνουν πολύ πιο αργά.
Εκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν χθες Δευτέρα--μια από τις ημέρες με τις περισσόερες μετακινήσεις ταξιδιωτών στην χώρα-καθώς οι ελεγκτές αναγκάστηκαν να εισάγουν χειροκίνητα τα σχέδια πτήσεων.
Ο Χάρπερ διευκρίνισε ότι αξιωματούχοι της κυβέρνησης δεν θεωρούν πως το τεχνικό πρόβλημα είναι αποτέλεσμα κυβερνοεπίθεσης.
«Θα υπάρξουν έμμεσες επιπτώσεις ως ένα βαθμό σήμερα και υποψιάζομαι και για μερικές ακόμη ημέρες καθώς οι αεροπορικές εταιρείες και οι πτήσεις επιστρέφουν στην κανονικότητα», δήλωσε σήμερα ο Χάρπερ στο BBC.
Μέχρι την Παρασκευή θα υπάρξουν καθυστερήσεις πτήσεων, όπως επισημαίνουν τα βρετανικά ΜΜΕ επικαλούμενα τους αρμόδιους βρετανικούς φορείς δίνοντας μία γεύση στους ταξιδιώτες γι' αυτό που αναμένεται να κληθούν να αντιμετωπίσουν τα επόμενα 24ωρα προκειμένου να φθάσουν στον προορισμό τους.
Γκάφα από γαλλική εταιρεία;
Την ίδια ώρα, πηγές στους «Times» του Λονδίνου αναφέρουν ότι το τεχνικό πρόβλημα που παρέλυσε τον εναέριο χώρο της Βρετανίας δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα και σε άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης μπορεί να οφείλεται σε μία «γκάφα» γαλλικής αεροπορικής εταιρείας. Η τεχνική βλάβη δηλαδή ενδέχεται να σχετίζεται μ΄ένα προβληματικό σχέδιο πτήσης που είχε καταχωρηθεί από γαλλική αεροπορική εταιρεία.
Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας, το Χίθροου, κάλεσε τους επιβάτες μέσω της πλατφόρμας X (πρώην Twitter), να επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρεία προτού μεταβούν σήμερα στο αεροδρόμιο.
Από την πλευρά τους οι ίδιες οι αεροπορικές προχωρούν σε αλλαγές στα προγράμματά τους σε μια προσπάθεια να μεταφέρουν όσους περισσότερους επιβάτες γίνεται, αλλά ορισμένα αεροσκάφη και πληρώματα δεν βρίσκονται εκεί που θα έπρεπε. «Προσπαθούμε όσο περισσότερο μπορούμε να επαναφέρουμε τους επιβάτες που επλήγησαν στην προγραμματισμένη πτήση τους», έγραψε η British Airways στο X.
Μαρτυρίες
Οι μαρτυρίες που έρχονται από τους εγκλωβισμένους επιβάτες σε διάφορα αεροδρόμια είναι ενδεικτικές. Κάποιοι από αυτούς αναγκάστηκαν να περάσουν ώρες ακόμα και μέσα στα αεροσκάφη.
Παθών, μιλώντας στο skynews, αφότου ακυρώθηκε η χθεσινή του πτήση από το Μαρακές προς το Gatwick του Λονδίνου, ανέφερε ότι κάθισε στο αεροπλάνο για έξι ώρες πριν η πτήση ακυρωθεί.
«Ξεμείναμε από νερό (πόσιμο και για πλύσιμο χεριών), σνακ, αναψυκτικά και ζεστά ροφήματα. Ταξιδεύαμε με 2 παιδιά και το μόνο που μας έδωσαν ήταν κάποια σοκολατένια σνακ. Μόλις μπήκαμε στο terminal μας παράτησαν χωρίς καμία πληροφορία και χωρίς καλό διαδίκτυο και φύγαμε! Αφού περιμέναμε και περιμέναμε, αποφασίσαμε όλοι μόνοι μας να κλείσουμε ξενοδοχεία και ταξί».
«Έχουν περάσει 13 ώρες, έχει παγωνιά, προσπαθούμε να κοιμηθούμε στο κρύο πάτωμα», ανέφερε επίσης μιλώντας στο skynews.
«Υπάρχουν παιδιά ξαπλωμένα στο κρύο πάτωμα, άνθρωποι που βρίζουν την αεροπορική εταιρεία και επικρατεί απόλυτο πανδαιμόνιο. Ποτέ δεν έχω νιώσει τόσο αβοήθητος. Είμαι ξύπνιος εδώ και 22 ώρες. Είμαστε 14 ώρες στο αεροδρόμιο. Μας είπαν ότι αν περιμέναμε 2-3 ώρες, θα μας έβρισκαν ξενοδοχείο. Ακόμα δεν έχουμε ακούσει τίποτα με το προσωπικό εδάφους να λέει ότι δεν ξέρει τίποτα, ενώ κανείς δεν έχει έρθει να ελέγξει αν οι άνθρωποι είναι καλά!».
Εγκλωβισμένοι σε Σαντορίνη και Μύκονο
Η Laura Roepstorff είπε στη MailOnline: «Αυτή τη στιγμή είμαστε κολλημένοι στο αεροπλάνο μας, ένα Easyjet Airbus A321 στη Σαντορίνη. Μας είπαν μετά την ολοκλήρωση της επιβίβασης ότι υπήρχε ένα πρόβλημα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και να παρακολουθούσαμε την κατάσταση τις επόμενες δύο ώρες για να δούμε τι θα προκύψει.
Επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο στη 13:30 ώρα Ελλάδας και είμαστε ακόμα εδώ (στις 17:30, ώρα Ελλάδας). Η πτήση ακυρώθηκε αλλά το αεροδρόμιο δεν μας αφήνει να μπούμε στο αεροπλάνο.
Υπάρχουν μικρά παιδιά στην πτήση. Μας δόθηκε ένα κουτί με σάντουιτς και μερικά φλιτζάνια με νερό, αλλά όχι αρκετά για όλους τους επιβαίνοντες. Είμαστε ''αιχμάλωτοι' στο αεροσκάφος χωρίς να υπάρχουν διαθέσιμες ενημερώσεις για το τι θα κάνουμε».
Χάος όμως δημιουργήθηκε χθες και στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, λόγω της τεχνικής βλάβης στο βρετανικό σύστημα ελέγχου.
Περίπου 600 Βρετανοί επιβάτες έχασαν τις πτήσεις τους και αναγκάστηκαν να διανυκτερεύσουν στο αεροδρόμιο.
Δείτε τις αντιδράσεις:
@easyJet thanks EasyJet, cancelling our flight back home and leaving us stranded in Mykonos. Five young girls with no money, no where to stay and no flights available to go home thanks for not picking up the phone either
— Nicole (@ccole_1) August 29, 2023
Have you been affected by a flight delay or cancellation?
— UK Civil Aviation Authority (@UK_CAA) August 22, 2023
Find out more about your rights https://t.co/SpZerkWIsr pic.twitter.com/4WmPiwbVki
Ξέμειναν στην Κέρκυρα
Εν τω μεταξύ, η Faye Stammers είναι μεταξύ μιας εξαμελούς οικογένειας που έχει εγκλωβιστεί στην Κέρκυρα. Αναγκάστηκαν να κλείσουν πτήση για το Βερολίνο και στη συνέχεια άλλη μία για να επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο την Παρασκευή.
«Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να φύγουμε από την Κέρκυρα σήμερα, καθώς μας είπαν ότι δεν υπάρχει πουθενά να μείνουμε στο νησί, ούτε καν αρκετά δωμάτια για το πλήρωμα», είπε στο skynews.
«Η πτήση μας για το Βερολίνο έχει επίσης αυτή τη στιγμή καθυστέρηση, οπότε δεν αισθανόμαστε αισιόδοξοι. Χρειάστηκε να πάρουμε επιπλέον ημέρες άδεια από τη δουλειά μας για να διασφαλίσουμε ότι θα φτάσουμε στο Βερολίνο και στη συνέχεια στην πατρίδα μας».
Είπε ότι υπήρχαν «εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες» άνθρωποι που επηρεάστηκαν, και όσοι δεν είχαν εναλλακτικές «αναγκάστηκαν να κοιμηθούν στο πάτωμα».
Φωτογραφίες από το kerkyrasimera.gr
Πηγή: ieidiseis.gr