Πτώση Phantom: Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στο σπίτι του νεκρού υποσμηναγού - Άκαρπες οι έρευνες για τον πιλότο

Πτώση Phantom: Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στο σπίτι του νεκρού υποσμηναγού - Άκαρπες οι έρευνες για τον πιλότο

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον πιλότο. Ψάχνουν τα αίτια της τραγωδίας.

Άκαρπες έχουν καταστεί μέχρι τώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό του χειριστή του F4 FANTOM που συνετρίβη 25 ναυτικά μίλια νότια της Ανδραβίδας.

Το ωκεανογραφικό Ναυτίλος επιστρατεύει η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, στην επιχείρηση αναζήτησης του σμηναγού και της ατράκτου του μαχητικού, που κατέπεσε.

Οι έρευνες θα συνεχιστούν και αύριο αν δεν εντοπιστεί ο 31χρονος σμηναγός Στάθης Τσιτλακίδης του μοιραίου Phantom F-4. Σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr δυνάμεις της Π.Υ. Πύργου και του Π.Κ. Κρεστένων, συνεπικουρούμενες από ομάδα της 6ης ΕΜΟΔΕ Αράξου ερεύνησαν σπιθαμή προς σπιθαμή για τον εντοπισμό του πιλότου ή και αντικειμένων του αεροσκάφους στην ακτή.

Στην περιοχή για τον εντοπισμό του 31χρονου πιλότου, επιχείρησαν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Ερευνας και Διάσωσης. 
 
Οι δύτες επιχείρησαν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως εκατό μέτρων. Επιπλέον, πέραν του ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, και Super Puma προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.

Οι δυνάμεις είχαν απλωθεί από το Κατάκολο έως το Γιαννιτσοχώρι στην ακτογραμμή, αλλά δεν είχαν αποτέλεσμα.Οι έρευνες θα συνεχιστούν και αύριο και θα επικεντρωθούν σε θαλάσσια περιοχή με βάθος τουλάχιστον 800 μέτρα.

 Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στο σπίτι του νεκρού υποσμηναγού
 
Στο μεταξύ, την οικογένεια του υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη συντριβή του Phantom στη θαλάσσια περιοχή της Ανδραβίδας, επισκέφτηκαν στην Αρκαδία ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός του ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, οι οποίοι πήγαν στο σπίτι του άτυχου υποσμηναγού για να συλλυπηθούν τα μέλη της οικογένειάς του, ενώ είχαν εγκάρδια συνομιλία με τον πατέρα του.

Από την πρώτη στιγμή ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και ο Αρχηγός ΓΕΑ, έδωσαν εντολή να σπεύσουν κοντά στις οικογένειες ψυχολόγοι για να τους στηρίξουν ψυχολογικά, ενώ ενημέρωσαν πως άμεσα θα βρεθούν δίπλα τους.

Πατέρας νεκρού υποσμηναγού: Δεν μπορώ να το χωνέψω - Δεν σκοτώθηκε από μόνος του

Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας 

Με βάση τα όσα είπαν στο MEGA απόστρατοι και εν ενεργεία χειριστές, μερικά από τα βασικά σενάρια περιλαμβάνουν:

– Μηχανική βλάβη στο υδραυλικό σύστημα (το αεροσκάφος πετάει χαμηλά και ξαφνικά το χειριστήριο δεν υπακούει)

– Καθοδικό ρεύμα αέρα (το αεροσκάφος πετάει χαμηλά και ξαφνικά ένα καθοδικό ρεύμα αέρα το «καρφώνει» στη θάλασσα)

– Ακραίος ελιγμός που έθεσε το αεροπλάνο εκτός φακέλου (το αεροσκάφος πετάει χαμηλά και κάνει ελιγμούς αριστερά δεξιά μέχρι που ξαφνικά το «χτυπάει» ρεύμα αέρα και το κάνει να χάσει την ισορροπία του και να συντριβεί

– Σύγκρουση με πτηνό (το αεροσκάφος πετάει χαμηλά και ξαφνικά συγκρούεται στον αέρα με πτηνό που τυφλώνει τον πιλότο με αποτέλεσμα την πρόσκρουση στην επιφάνεια της θάλασσας

Αναμφισβήτητα την πιο σίγουρη απάντηση για το τι πήγε λάθος με αποτέλεσμα την πρόσκρουση του F4 FANTOM στη θάλασσα θα τη δώσει η εξέταση των συντριμμιών του μαχητικού από τους εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι θεωρούν θέμα τιμής τόσο τον εντοπισμό του κυβερνήτη όσο και του μεγαλύτερου μέρους του αεροσκάφους.

Άνθρωποι που έχουν πετάξει με μαχητικά τζετ όπως ο Θωμάς Σκαμπαρδώνης που είναι ένας από τους δύο μοναδικούς Έλληνες πιλότους εν ζωή που έχουν συμμετάσχει σε πραγματική αερομαχία με τουρκικά μαχητικά, μιλούν για μια επικίνδυνη άσκηση που πολλά μπορεί να πάνε λάθος.

«Γεγονός είναι ότι η συγκεκριμένη άσκηση είναι από τις πιο δύσκολες και επικίνδυνες στην Αεροπορία. Περιλαμβάνει σκληρές στροφές σε πολύ χαμηλό ύψος και το χειρότερο στη θάλασσα που όταν υπάρχει νηνεμία είναι πολύ δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ή να εκτιμήσει το πραγματικό ύψος από την επιφάνεια.

»Ίσως το ότι ο χειριστής δεν ενίσχυσε τον κινητήρα του να μπορεί το αεροπλάνο να κρατηθεί με αρκετά g χωρίς να πάθει απώλεια στηρίξεως ήταν αυτό το οποίο συνετέλεσε στο ατύχημα».

Το μεγάλο βάθος στο οποίο πιθανότατα έχουν καταλήξει τα κομμάτια του αεροπλάνου θα απαιτήσουν αρκετό χρόνο μέχρι να γίνει γνωστή η πραγματική αιτία.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα