Temu και Shein χρειάζονται κάθε μέρα 88 φορτηγά Boeing 777 για να στέλνουν παραγγελίες

Temu και Shein χρειάζονται κάθε μέρα 88 φορτηγά Boeing 777 για να στέλνουν παραγγελίες

Η ραγδαία άνοδος των υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου γρήγορης μόδας, όπως οι Temu και Shein, ανατρέπει την βιομηχανία αερομεταφορών, καθώς διεκδικούν ολοένα και περισσότερο χώρο αεροπορικού φορτίου για να προσελκύσουν τους καταναλωτές με γρήγορους χρόνους παράδοσης.

Όπως σημειώνει το Forbes, ο κινεζικός ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου, μαζί με τον ταχέως αναπτυσσόμενο ανταγωνιστή Shein, έγινε τόσο δημοφιλής στους Αμερικανούς καταναλωτές που αύξησε τις τιμές για γρήγορη αερομεταφορά από την Κίνα, δημιουργώντας μια κρίση φορτίου.

 «Κανείς δεν το είδε να έρχεται πέρυσι», είπε στο μέσο ο Niall van de Wouw, επικεφαλής εναέριων εμπορευματικών μεταφορών της εταιρείας Xeneta. «Ο όγκος τους θα μπορούσε να είναι της ίδιας τάξης μεγέθους με τον μεγαλύτερο μεταφορέα στον κόσμο».

 
Temu και Shein στέλνουν 9.000 τόνους φορτίου κάθε μέρα
Εκείνη την εποχή, η εταιρεία ήταν μόλις ενάμιση έτους. «Αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο», είπε. «Δεν μπορώ να θυμηθώ μία ή δύο εταιρείες να έχουν τόσο μεγάλη ζήτηση. Αυτό είναι το τρομακτικό κομμάτι για την εκθετική ανάπτυξη», σημείωσε.

Η Temu, η οποία πουλά σε μεγάλο βαθμό ρούχα και είδη σπιτιού, και η Shein, η οποία έχτισε την επωνυμία της στη γρήγορη μόδα και έκτοτε έχει επεκταθεί σε ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και είδη κουζίνας, δεν μοιάζουν με άλλους λιανοπωλητές, καθώς πωλούν προϊόντα απευθείας από ανώνυμες κινεζικές εταιρείες.

Μέρος του χαμηλού κόστους τους προέρχεται από την απόφασή τους να αποστέλλουν απευθείας από την Κίνα από αυτούς τους κατασκευαστές, αντί να συνεργάζονται με γνωστές αμερικανικές μάρκες που επιβάλλουν μεγαλύτερο κόστος, τιμές και ποιότητα.

«Η Shein και η Temu έχουν μια συνεχή "δίψα" για αεροπορικές μεταφορές, κάτι που είναι άνευ προηγουμένου σε σχέση με οτιδήποτε έχουμε δει στο παρελθόν», δήλωσε ο Wenwen Zhang, αναλυτής αεροπορικών μεταφορών της Xeneta.

Αλλά για να αποκτήσουν οι πελάτες τα προϊόντα τους σε εύλογο χρονικό διάστημα, και οι δύο εταιρείες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις αεροπορικές μεταφορές. Η Temu και η Shein αποστέλλουν περίπου 9.000 τόνους φορτίου σε όλο τον κόσμο κάθε μέρα, ή περίπου 88 φορτηγά Boeing 777.

Για να συμβαδίσουν, ορισμένες εταιρείες logistics και αεροπορικές εταιρείες άρχισαν ακόμη και να προσθέτουν περισσότερες πτήσεις για να προετοιμαστούν για μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Επηρεάζουν και τη ναυτιλία
Η εμπορική «έκρηξη» έχει επηρεάσει ακόμη και τις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές. Η Temu ξεκίνησε νέες θαλάσσιες και αεροπορικές διαδρομές μέσω της Ταϊβάν, της Ιαπωνίας και της Κορέας προς τις ΗΠΑ, «μεταβάλλοντας τα παραδοσιακά εμπορικά πρότυπα», σύμφωνα με έκθεση της ταϊβανέζικης ναυτιλιακής εταιρείας Dimerco. 

Η αποστολή φορτίου αεροπορικώς είναι πάντα πολύ πιο γρήγορη και ακριβότερη από τη θαλάσσια αποστολή, η οποία μπορεί να μεταφέρει πολύ μεγαλύτερο όγκο εμπορευμάτων, αν και με πιο αργό ρυθμό.

 Η συντριπτική πλειονότητα των παγκόσμιων εμπορευμάτων, όπως μετρώνται κατά όγκο, αποστέλλονται δια θαλάσσης, με μόνο αντικείμενα ευαίσθητα στον χρόνο και υψηλής αξίας να τοποθετούνται σε αεροπλάνα.

Μετά υπάρχει το περιβαλλοντικό κόστος. Σύμφωνα με το Freightos, μια ηλεκτρονική αγορά κρατήσεων φορτίου, τα φορτηγά πλοία παράγουν πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αεροπορικά εμπορεύματα, τα οποία εκπέμπουν περίπου 500 γραμμάρια ανά μετρικό τονοχιλιόμετρο. 

Η μητρική της Temu, PDD Holdings, αξίζει περισσότερα από 167 δισεκατομμύρια δολάρια. Η PDD Holdings εδρεύει τεχνικά στα νησιά Κέιμαν. Η εταιρεία έχει πάνω από 17.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων πιστεύεται ότι εργάζεται στην Κίνα.

Και οι δύο εταιρείες, οι οποίες είναι πιθανό να ξεπεράσουν τα έσοδα των 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος, έχουν μια περίοδο διακοπών ρεκόρ και οι αποστολείς έχουν ήδη ανησυχήσει.

.reader

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα