Μεσογειακή διατροφή, υγιής καρδιά και λίμπιντο!

Μεσογειακή διατροφή, υγιής καρδιά και λίμπιντο!

Νέα έρευνα της Καρδιολογικής Κλινικής του Ιπποκράτειου και της Ιατρικής Σχολής Αθηνών συνδέει τις διατροφικές μας συνήθειες με την υγεία του καρδιαγγειακού μας συστήματος.

Η Μεσογειακή διατροφή έχει τις ρίζες της στις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της χώρας μας αλλά και των υπόλοιπων χωρών της Μεσογείου (εξ ου και το όνομά της), δηλαδή της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας. Πρόκειται για ένα διατροφικό πλάνο που περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες τροφίμων αλλά δίνει μεγάλη βάση στην κατανάλωση προϊόντων όπως το ελαιόλαδο, τα όσπρια, τα ανεπεξέργαστα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά, αρκετά υψηλή κατανάλωση ψαριού, μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων όπως είναι το τυρί και το γιαούρτι, μέτρια κατανάλωση κρασιού και χαμηλή κατανάλωση κρέατος. Όλοι γνωρίζουμε τα οφέλη που έχει η μεσογειακή διατροφή για την υγεία μας. 

Τα νέα δεδομένα
Αυτό που δε γνωρίζαμε όμως είναι το όφελος της μεσογειακής διατροφής για την καρδιαγγειακή αιμοδυναμική και τη στυτική λειτουργία σε ασθενείς με χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια που με βάση την έρευνα που πραγματοποίησαν Έλληνες ερευνητές είχε πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε έγκριτο επιστημονικό περιοδικό για την κλινική διατροφή, αξιολογήθηκε η μεσογειακή διατροφή με βάση τη στυτική απόδοση και την καρδιαγγειακή αιμοδυναμική, σε ασθενείς με χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια. Πιο συγκεκριμένα στην έρευνα συμμετείχαν 150 άνδρες ασθενείς με σταθερή καρδιακή ανεπάρκεια. Tο μέσο MedDietScore των συμμετεχόντων ήταν 27,9 υποδηλώνοντας μέτρια τήρηση του μεσογειακού διατροφικού προτύπου και ο μέσος δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) ήταν 30,0 kg / m2 (8,7), ενώ το 45,8% θεωρήθηκαν παχύσαρκοι (δηλ. ΔΜΣ> 29,9 kg / m2). Μετά από λεπτομερή ηχοκαρδιογραφική αξιολόγηση διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση μεσογειακής διατροφής ωφελεί την καρδιαγγειακή αιμοδυναμική, ενώ καταστέλλει τα επίπεδα προλακτίνης στον ορό. Μια τέτοια φυσιολογία μπορεί σύμφωνα με τους επιστήμονες να ενισχύσει την ικανότητα στύσης.

Συμπερασματικά, η υιοθέτηση του Μεσογειακού μοντέλου διατροφής από άνδρες ασθενείς με συστολική καρδιακή ανεπάρκεια παρουσίασε σημαντική βελτίωση στην καρδιαγγειακή φυσιολογία, συμπεριλαμβανομένης της συστολικής λειτουργίας, των παραμέτρων της αρτηριακής δυσκαμψίας, της αθηρωμάτωσης και της στυτικής απόδοσης. Σε αυτό το συγκεκριμένο εύρημα σε έναν άνδρα ασθενούς με αυξημένη θνησιμότητα και νοσηρότητα, το διατροφικό πρότυπο Μεσογειακής διατροφής μπορεί να συνιστάται ιδιαίτερα ως μια μαγειρική επιλογή τρόπου ζωής για τη διατήρηση της  καρδιαγγειακής υγείας και της αίσθησης της ευεξίας. 


Τέρμα οι δικαιολογίες
Τα παραπάνω δεδομένα αλλάζουν σίγουρα για όλους μας τον τρόπο που σκεφτόμαστε όσον αφορά τη διατροφή και τις συνέπειες, θετικές ή αρνητικές, που μπορεί να έχει τόσο στην υγεία μας γενικότερα όσο και πιο συγκεκριμένα σε ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι που αφορά τη σεξουαλική υγεία. Μπορεί να ψάχναμε για δικαιολογίες έτσι ώστε να μην ακολουθούμε ένα υγιεινό διαιτολόγιο όπως αυτό της μεσογειακής διατροφής αλλά μετά από τα αποτελέσματα της παραπάνω μελέτης όλα αλλάζουν.

Σε συνδυασμό μάλιστα με το γεγονός ότι εν έτη 2021 είναι πραγματικά ευκολότερο από ποτέ να τρέφεται κανείς υγιεινά με την πληθώρα των προϊόντων στα οποία μπορούμε και έχουμε πρόσβαση σε ένα σούπερ μάρκετ, όλες οι δικαιολογίες θα στερέψουν. Αυτό το βλέπουμε χαρακτηριστικά διαβάζοντας στο φυλλάδιο Σκλαβενίτης, ή οποιοδήποτε φυλλάδιο σούπερ μάρκετ όπως ΑΒ ή Μασούτη, τις προσφορές σε φρούτα και λαχανικά, σε όσπρια και σε όλα αυτά που στοιχειοθετούν την μεσογειακή κουζίνα. Λύσεις υπάρχουν όμως ακόμα και για τους τεμπέληδες ανάμεσά μας: έτοιμα γεύματα φρέσκα ή και κατεψυγμένα στα ράφια όλων των μεγάλων σούπερ μάρκετ αλλά και στα περισσότερα εστιατόρια που ακολουθούν στις μέρες μας ένα υγιεινό πλάνο διατροφής δεν αφήνουν σε κανέναν μας περιθώριο να υποστηρίζει ότι δεν μπορεί, δεν ξέρει ή δεν προλαβαίνει να τρέφεται με βάση το μοντέλο της Μεσογειακής κουζίνας.

Η Μεσογειακή κουζίνα θωρακίζει τον οργανισμό μας και προστατεύει την καρδιά και τη λίμπιντό μας. Ώρα να τραφούμε με μεσογειακά λοιπόν!