Ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγια τρένων και προαστιακού - Τα νέα μέτρα ασφαλείας

Ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγια τρένων και προαστιακού - Τα νέα μέτρα ασφαλείας

Ξεκινούν τα δρομολόγια του προαστιακού από αύριο, ωστόσο πριν τα βαγόνια επιστρέψουν στις ράγες, οι μηχανοδηγοί με επιστολή τους, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, για την επίλυση σοβαρών θεμάτων, σε εννέα σημεία του δικτύου.

Στις ράγες μπαίνουν και πάλι από αύριο Τετάρτη 22 Μαρτίου τα τρένα και ο προαστιακός. Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Κύριο μέλημα των Αρχών είναι τα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση των συρμών. Έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης τα δρομολόγια θα είναι μειωμένα. Η ανάπτυξη των δρομολογίων, όπως έχει ανακοινωθεί, θα γίνει σε πέντε φάσεις, με στόχο την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας μέχρι το Πάσχα.

Τα δρομολόγια που εκκινούν την Τετάρτη 22 Μαρτίου

Σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train από αύριο Τετάρτη 22/3/2023 θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:  

Πειραιάς - Αθήνα- Αεροδρόμιο

Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς

'Ανω Λιόσια- Αεροδρόμιο

Αεροδρόμιο- 'Ανω Λιόσια

'Ανω Λιόσια- Κάντζα

Κάντζα- 'Ανω Λιόσια

Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα

Προαστιακός Πάτρας

Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο

Διακοφτό- Καλάβρυτα

Σημειώνεται πως αύριο στις 04:45 φεύγει το πρώτο τρένο από τον σταθμό Λαρίσης για το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα - Οινόη, στο οποίο και θα επιβιβαστεί ο μεταβατικός διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης.

Επιπλέον, αναμένεται αύριο να επανεκκινήσει κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής. Όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση.

Σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας, όπως στο Παλαιοφάρσαλο, το Λιτόχωρο και το Πλατύ.

Ποια δρομολόγια δεν θα γίνουν

Χειρόφρενο θα τραβήξουν οι αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη - Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Συγκεκριμένα, σε συνδιάσκεψή που είχαν το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφάσισαν να μην λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θέτοντας ζήτημα ασφάλειας. Για το λόγο αυτό ζητούν παράταση μίας εβδομάδας για την επανεκκίνηση των δρομολογίων.

Μείωση ταχύτητας

Επίσης, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Μείωση ταχύτητας από Τετάρτη 22 Μαρτίου:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Στο συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συνεδρίασε για 2η φορά χθες συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην πυρασφάλεια, στην πυρανίχνευση καθώς και στις ραδιο-επικοινωνίες και στον φωτισμό στις σήραγγες. Θα γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο, με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, που θα συμμετέχουν η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.

Θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

«Εννέα προβλήματα ζητούν λύση»
Οι μηχανοδηγοί πάντως που συναντήθηκαν σήμερα  με στελέχη της Hellenic Train, εξακολουθούν να έχουν τις επιφυλάξεις τους, τουλάχιστον για τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως η γραμμή Φλώρινα – Δράμα για την οποία έθεσαν θέμα παράτασης μιας εβδομάδας για την επαναλειτουργία της, εξαιτίας των αφύλαχτων διαβάσεων που υπάρχουν στο μήκος της διαδρομής.

Οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους ζήτησαν, σε ό,τι αφορά τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, την γραπτή διαβεβαίωση που θα πρέπει να παίρνουν οι μηχανοδηγοί όταν θα περνούν από τις σήραγγές του Πλαταμώνα και των Τεμπών, καθώς σύμφωνα με τον τελευταίο έλεγχο που έγινε από την Πυροσβεστική, διαπιστώθηκαν διάφορα τεχνικά προβλήματα.

Από τη μεριά του ο ΟΣΕ λέει ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει λάβει έγγραφο από τη μεριά των εργαζομένων, που να θέτει τέτοιο ζήτημα.

Οι μηχανοδηγοί ζητούν ακόμη την καταγραφή των συνομιλιών μεταξύ μηχανοδηγών – διαχειριστών εταιριών, την στελέχωση των σταθμαρχείων, ενδελεχή έλεγχο στις σήραγγες και πιστοποιητικά καταλληλόλητας των γεφυρών από τις οποίες περνούν τα τρένα.

«Εμείς, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, δε θα πάρουμε την ευθύνη να λειτουργήσουμε κάτι που δεν ασφαλές. Το αίτημά μας είναι ανοιχτός αλλά ασφαλής σιδηρόδρομος», σημείωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.

Μέχρι πάντως ο σιδηρόδρομος να ξαναλειτουργήσει κανονικά, οι οικογένειες των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος δε χάνουν χρόνο έχοντας ως προτεραιότητα ένα και μόνο πράγμα. Την ποινική δίωξη των υπευθύνων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών, το πρώτο δρομολόγιο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη αναμένεται να γίνει την 1η Απριλίου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί  οι έλεγχοι στις σήραγγες που βρίσκονται κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

Δείτε ακόμα