Μαζική συγκέντρωση εκπαιδευτικών στο Σύνταγμα κατά πολυνομοσχεδίου

Μαζική συγκέντρωση εκπαιδευτικών στο Σύνταγμα κατά πολυνομοσχεδίου

 Μαζική με δεδομένο τη συγκυρία της πανδημίας αλλά και των περιοριστικών μέτρων είναι η συγκέντρωση δεκάδων συλλόγων ΠΕ, ΕΛΜΕ αλλά και γονιών και μαθητών που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για συγκέντρωση στο Σύνταγμα, κατά του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε στη βουλή η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως. Οι διαδηλωτές έπιασαν μεγάλο τμήμα του οδοστρώματος της Λ. Αμαλίας φορώντας προστατευτικές μάσκες και τηρώντας τις αποστάσεις. Φώναξαν συνθήματα κατά του νομοσχεδίου και της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Ανάλογη συγκέντρωση έγινε και στη Θεσσαλονίκη στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε διευθύνσεις εκπαίδευσης διαφόρων πόλεων.

Όπως τονίζουν σε ανακοινώσεις τους πολλά εκπαιδευτικά σωματεία, αντιδρούν στις ανακοινώσεις του Υπουργείου, καθώς το πολυνομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

- Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, εσωτερική και εξωτερική, από το Σεπτέμβριο του 2020 και ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο του 2021. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

- Μετατροπή του Λυκείου και του Γυμνασίου σε εξεταστικό κέντρο και ένταση των ταξικών φραγμών, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης, με την αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και την ένταση των εξεταστικών φραγμών στο Γυμνάσιο. Παράλληλα, έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.

- Έμφαση στην αριστεία, με αύξηση των πρότυπων σχολείων.

- Αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή ειδικοτήτων στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση (Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή).

- Αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση (έμφαση στις δεξιότητες και όχι στη γνώση)

«Είναι ενδεικτικό των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης ότι «καίγεται» να θεσμοθετήσει την αξιολόγηση και την Τράπεζα θεμάτων μέσα σε συνθήκες πανδημίας, ενώ αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση σήμερα, τα μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται και τις ανισότητες που οξύνονται από την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών μας να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Δε θα το επιτρέψουμε! Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν απ’ όλη την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί ούτε να φιμωθεί», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί σε ανακοινώσεις τους.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News