Ο κορονοϊός σημάδεψε τη γενιά μας. Οι συνήθειες που θα μείνουν και μετά την καραντίνα

Είναι η αρρώστια που σημάδεψε τη γενιά μας. Πρόκειται για τον κορονοϊό. Ζήσαμε και εξακολουθούμε και ζούμε πρωτόγονες καταστάσεις. Ο τρόπος ζωή μας άλλαξε. Υιοθετήθηκαν μία σειρά από συνήθειες λόγω της εμφάνισης της εξάπλωσης της πανδημίας. Πόσες από αυτές άραγε θα παραμείνουν και μετά; Ας δούμε τα στοιχεία: 

Ανθεί η αγορά αντισηπτικών
 
Μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά με το 30% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να τα κουβαλάει μαζί του ακόμα και μετά το τέλος του κορονοϊού.

Για χρόνια, το αντισηπτικό χεριών δεν έφερε κέρδη στις εταιρείες που θέλησαν να το διαθέσουν στην μαζική αγορά.

Με το ξέσπασμα του Covid-19, τα αποθέματα των καταστημάτων, σε αντισηπτικά χεριών, δεν μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στην ζήτηση που έχει δημιουργηθεί, και αρκετοί άνθρωποι έχουν αρχίσει να ανταλλάσσουν συνταγές για το πώς να φτιάξουν το δικό τους.

Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει
 
Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει. Η χώρα μας με το μεγαλύτερο μέρος της αποτελούμενο από νησιωτικές και ορεινές περιοχές είναι ίσως το ιδανικό έδαφος για την εφαρμογή και την ανάπτυξη της τηλεργασίας.

Αυτό συμβαίνει, γιατί η νέα αυτή μορφή εργασίας είναι εκείνη που κυρίως «μεταφέρει» την εργασία στον χώρο διαμονής των εργαζομένων, μειώνοντας τις δυσκολίες ανάπτυξης της απασχόλησης που προϋποθέτουν την υλοποίηση επενδύσεων μεγάλου κόστους.

Για την Ελλάδα, εκτιμάται ότι περίπου το 25% των απασχολουμένων (έως και 500.000 απασχολούμενοι) συνολικά θα μπορούσαν να εργάζονται πλήρως μέσω τηλεργασίας (fully teleworkable) με ένα πρόσθετο 12% απασχολουμένων να έχει υψηλές δυνατότητες εκ περιτροπής τηλεργασίας.

Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μια σημαντική αύξηση και καθιέρωση της τηλεργασίας. Αυτή εντοπίζεται κατ΄ αρχάς σε κλάδους και επαγγέλματα όπου ήδη ήταν τεχνικά εφικτή και ήδη χρησιμοποιούσαν με κάποιο βαθμό σταθερότητας και τακτικότητας.

 
Η διεύρυνση της τηλεργασίας θα σημειωθεί περαιτέρω σε επαγγέλματα γραφείου και διοικητικά επαγγέλματα όπου η χρήση Η/Υ είναι το κύριο μέσο εργασίας, υπό την έννοια ότι στην τηλεργασία αναμένεται να ενταχθεί μεγαλύτερος αριθμός χαμηλά ή μεσαία αμειβομένων κατηγοριών εργαζομένων, σε σχέση με την προ πανδημίας κατάσταση, όπου η τηλεργασία αφορούσε περισσότερο σε διευθυντικά στελέχη και σε ανώτερα διοικητικά, οικονομικά ή τεχνικά στελέχη επιχειρήσεων με μεγάλη αυτονομία ως προς την οργάνωση και το χρόνο εργασίας τους.

Ζήτω το πλαστικό χρήμα
 
Στροφή 180 μοιρών προς το πλαστικό χρήμα έχουν κάνει οι έλληνες καταναλωτές με τους φορείς της αγοράς να χαρακτηρίζουν πλέον την τάση διαχρονική. Η αύξηση της χρήσης του πλαστικού χρήματος η οποία ξεκίνησε την περίοδο επιβολης των capital controls και συνεχίστηκε έκτοτε, εκτινάχθηκε εν μέσω υγειονομικής χρήσης, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο την χρήση των μετρητών.

Το παραπάνω επιβεβαιώνουν άλλωστε και οι αριθμοί, σύμφωνα με τους οποίους σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους, από το 55% των επιχειρήσεων που είχαν παρατηρήσει κάτι αντίστοιχο την ίδια περίοδο πέρυσι. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΕΣΕΕ  μόλις το 4% των Ελλήνων καταναλωτών έκανε χρήση μετρητών όσο ήταν ανοιχτά τα καταστήματα.

Το δε ποσοστό των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, όπου οι πελάτες χρησιμοποίησαν μετρητά για τα ψώνια τους έφθανε το 13%. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα έκαναν χρήση και μετρητών και καρτών στο 23% των επιχειρήσεων φέτος, έναντι 32% την ίδια περίοδο πέρσι.

Όσο πιο πίσω πηγαίνουμε στον χρόνο, τα ποσοστά χρήσης των καρτών φθίνουν και αυξάνονται αυτά των μετρητών: το 2016 ήταν 34% οι κάρτες και 30% τα μετρητά, το 2015 οι κάρτες 32% και 44% τα μετρητά, ενώ το 2014 μόλις 3% οι κάρτες και 81% τα μετρητά.  

Πληρώνουμε ανέπαφα
 
Πέρα βέβαια από το πλαστικό χρήμα η πανδημία έφερε στο προσκήνιο και μια ακόμα τάση, τις ανέπαφες πληρωμές.

Η τάση είναι εμφανής, ακόμη και στις μεγαλύτερες ηλικίες, που είναι πιο συνδεδεμένες με τη χρήση των μετρητών. Το 43% των ατόμων άνω των 65 ετών θα εγκατέλειπε τελείως τη χρήση μετρητών από τώρα και στο εξής.

«Από την έναρξη της πανδημίας της νόσου Covid-19, ο κόσμος αποφεύγει τα μετρητά, επειδή φοβάται μήπως προσβληθεί από τον ιό. Οι Έλληνες διστάζουν, επίσης, να αγγίξουν οθόνες αφής σε καταστήματα. Η νοοτροπία αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει και θα ζήσουμε πλέον μια νέα κανονικότητα», αναφέρει έρευνα.  

Ηλεκτρονικά καταστήματα
Ο περιορισμός της μετακίνησης των πολιτών επηρέασε θετικά την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στους περισσότερους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα το 54,4% των καταστηματαρχών, σε έρευνα δηλώνουν ότι η on line επισκεψιμότητα αυξήθηκε, το 12,50% ότι παρέμεινε σταθερή, το 28,6% ότι μειώθηκε και το 4,4% απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν. 

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πιστεύουν ότι η επόμενη μέρα μετά τον COVID-19 θα είναι θετική για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Το περπάτημα και μετά την καραντίνα
 
Τέλος, το περπάτημα ήρθε για να μείνει. Ισως για πολλούς να είναι ήδη η νο 1 συνήθεια όταν θέλουν να ασκηθούν και όχι άδικα, καθώς τα οφέλη που αποκομίζει το σώμα, ο οργανισμός και το πνεύμα από το περπάτημα είναι πραγματικά πολυάριθμα.

Δεν χρειάζεται να ζορίζεις τον εαυτό σου, δεν είναι τόσο απαραίτητη η ένταση όσο η διάρκεια (minimum 30 λεπτά), δεν χρειάζεται υποδομή, ούτε καν φόρμα. Mε το έντονο περπάτημα καις θερμίδες/λίπος, βελτιώνεις τη φυσική σου κατάσταση (αερόβια άσκηση) και τονώνεις τους μύες σου.

.topontiki.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα