Έγκλημα Κηφισιά: Δεν ήταν οικογενειακή τραγωδία, είναι γυναικοκτονία

Έγκλημα Κηφισιά: Δεν ήταν οικογενειακή τραγωδία, είναι γυναικοκτονία

Ένας ακόμα αστυνομικός, δολοφονεί με υπηρεσιακό όπλο, τη σύζυγό του.

Έγκλημα – Κηφισιά: Ενδοοικογενειακούς λόγους επικαλέστηκε ο αστυνομικός που σκότωσε τη γυναίκα του και τη φίλη της. Μην αρχίσουμε το ίδιο παραμύθι! Η αγάπη και οι ενδοοικογενειακοί λόγοι δεν δολοφονούν. Δολοφονούν οι γυναικοκτόνοι. Είναι σημαντικό για τη ζωή όλων των γυναικών, να εννοήσουν στοιχειώδης αρχές. Να καταλάβουν ώστε να προστατεύουν τη ζωή τη δική τους και των άλλων γυναικών.  Η βία κατά των γυναικών εμπεριέχει βαναυσότητες: Βιασμοί, καταναγκασμοί, σεξουαλικές παρενοχλήσεις, παιδεραστία, εκμετάλλευση, trafficking, δουλεμπόριο. Η γυναικοκτονία αποτελεί την κορύφωση αυτών των στην Ελλάδα διαρκώς αυξάνονται.

Έχει σημασία να περιγράφουμε σωστά την ενέργεια. Νομικά, ως «γυναικτονία» ορίζεται η αφαίρεση ζωής προσώπων, επειδή ανήκουν στο γυναικείο φύλο. Στις υποδιαιρέσεις του γενικού όρου «ανθρωποκτονία» εντοπίζονταν οι όροι «αδελφοκτονία» «πατροκτονία», «μητροκτονία». Προστέθηκε πλέον και ο όρος «γυναικοκτονία». Στην εγκληματολογία, ο όρος «πολιτογραφήθηκε» το 1972. Αλλά στην Ελλάδα, για την Πολιτεία και την Αστυνομία, ο ορισμός της γυναικοκτονίας ως αδίκημα, δεν είναι καν αναγνωρισμένος, αν και ο απολογισμός σοκάρει. 

Το 2019 δολοφονήθηκαν 12 γυναίκες, ενώ η χρονιά έκλεισε με είδηση «βιασμού, μαχαιρώματος και εγκατάλειψης γυναίκας στον δρόμο». Οι βιασμοί είναι πολλαπλάσιοι. Εν τούτοις, στη συντριπτική πλειονότητά τους οι βιαιότητες δεν καταγγέλλονται καν επωνύμως. 

Επιμένουμε στη χρήση του όρου «γυναικοκτονία», καθώς αυτά τα εγκλήματα έχουν πολύ συγκεκριμένη σημειολογία: είναι στοχευμένες δολοφονίες γυναικών λόγω του φύλου τους από τον πατέρα, από τον εν διαστάσει σύζυγο, από τον ζηλιάρη σύντροφο, από τον βιαστή που μισεί. Κάθε άντρας θύτης -έχοντας αποτύχει να επιβληθεί με άλλους τρόπους στη γυναίκα που θεωρεί δική του-  ασκεί τον απόλυτο έλεγχο πάνω της στερώντας της τη ζωή.

Ως όρος, η γυναικοκτονία εμπεριέχει εμμέσως και όλα τα άλλα εγκλήματα που προηγήθηκαν αυτής. Την άσκηση ελέγχου στη ζωή της κόρης από τον πατέρα, την ψυχολογική βία και την χειριστική συμπεριφορά του ερωτικού συντρόφου, τους βιασμούς, τους ξυλοδαρμούς, τις απειλές. Και αυτό δεν το λέμε τυχαία -στην πλειονότητα τους τα θύματα έχουν υποστεί βία σε πολλές περιπτώσεις και για αρκετό διάστημα, πριν δολοφονηθούν.

Η πλειοψηφία της ελληνικής ειδησεογραφίας «αθωώνει» τους γυνοκοκτόνους

Όροι όπως «άτυχη νέα», «άτυχη οικογένεια», «άτυχη γυναίκα», «οικογενειακή τραγωδία» διαμορφώνουν την εντύπωση ότι η δολοφονία μια γυναίκας ήταν ένα γεγονός που συνέβη πάνω στη λεγόμενη «κακιά στιγμή». Η επιμονή να γίνεται αναφορά σε «γυναίκα που έπαθε κάτι», αντί για «άντρα που σκότωσε γυναίκα» απαλλάσσει σε μεγάλο βαθμό τον γυναικοκτόνο από την ευθύνη των πράξεων του. Επιχειρήματα όπως «τη σκότωσε γιατί…» υποδηλώνουν ευθύνη από πλευράς του θύματος που «προκάλεσε», επομένως ίσως ναι να ήταν δικαιολογημένος ο θάνατος της.

Η περιγραφή λοιπόν του εγκλήματος με τέτοιους όρους δεν σκιαγραφεί ούτε αποτυπώνει το συμβάν της δολοφονίας όπως είναι πραγματικά: ένα έγκλημα, με συγκεκριμένο θύτη και συγκεκριμένες ευθύνες. Αυτό και μόνο αυτό. Παραθέτουμε ένα παράδειγμα: Αλεπού Κέρκυρας1/1/2019: Η 28χρονη Αγγελική Πέτρου δολοφονείται από τον 52χρονο πατέρα της ο οποίος την χτυπάει με σιδερόβεργα, στη συνέχεια τη μεταφέρει ενώ είναι ζωντανή μετά στην αυλή του σπιτιού του όπου και την θάβει, αφού πρώτα της καταφέρνει και άλλα χτυπήματα που προκαλούν το θάνατό της. Την δολοφονεί γιατί δεν δέχεται την πατρική του εντολή να χωρίσει τη σχέση της. Ο γυναικοκτόνος προφυλακίζεται και περιμένει τη δίκη.

Η δολοφονία της αποτυπώθηκε στις εφημερίδες και στα ηλεκτρονικά μέσα ως εξής:«Σοκ στην Κέρκυρα: Σκότωσε την κόρη του και την έθαψε γιατί είχε σχέση με Αφγανό». Η πρώτη εντύπωση που αποκτάει το αναγνωστικό κοινό είναι ότι υπήρξε πραγματικός λόγος που δολοφονήθηκε η Αγγελική. Οι αφηγήσεις που πλαισίωσαν τη γυναικοκτονία αυτή επικεντρώνονται αφενός στην ταυτότητα του δράστη (ο πατέρας-τέρας δεν είναι Έλληνας) και αφετέρου στο γεγονός ότι το θύμα ήταν με Αφγανό, έναν ξένο. Η γυναίκα δεν βρέθηκε στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή ούτε βρέθηκε «τυχαία» μπροστά στη σιδερόβεργα που της έσπασε στο κεφάλι. Η Αγγελική Πέτρου δολοφονήθηκε επειδή αρνήθηκε να υπακούσει την πατρική εντολή.

Το γεγονός ότι στο σημερινό περιστατικό, ο γυναικοκτόνος ήταν αστυνομικός που χρησιμοποίησε το υπηρεσιακό του όπλο, δεν το σχολιάζουμε. Απλά θυμίζουμε ότι στη σειρά των γυναικοκτόνων κατά επάγγελμα, οι αστυνομικοί κατέχουν υψηλή θέση.

Αστυνομικός σκότωσε 2 γυναίκες στο πάρκινγκ του σούπερ μάρκετ «My Market» στην Κηφισιά

Το χρονικό της είδησης

Τραγικές στιγμές εκτυλίχθηκαν στην Κηφισιά, όπου αστυνομικός 35 ετών πυροβόλησε και σκότωσε, στις 18.35 το απόγευμα της Τετάρτης 18 Μαρτίου 2020, την 35χρονη εν διαστάσει σύζυγό του στο υπαίθριο πάρκινγκ του σούπερ μάρκετ «My Market» στην οδό Αχαρνών 80, στο οποίο εργαζόταν. Ο ίδιος πυροβόλησε θανάσιμα και μία φίλη της, επίσης 35 ετών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο άνδρας περίμενε τη γυναίκα να βγει για διάλειμμα και κατόπιν την πυροβόλησε. 

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο δράσης - ο οποίος συνελήφθη - είναι αστυνομικός εν ενεργεία της Τροχαίας. Προανάκριση για την υπόθεση διενεργεί η Ασφάλεια Αττικής. Όπως έγινε γνωστό από αστυνομικές πηγές, αιτία του μακελειού ήταν οι διαφορές του αστυνομικού και της πρώην συζύγου του για την επιμέλεια του παιδιού τους. 

 

flash

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα