Ακρίβεια: Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στις αυξήσεις αγροτικών προϊόντων - Σε απόγνωση τα νοικοκυριά

Ακρίβεια: Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στις αυξήσεις αγροτικών προϊόντων - Σε απόγνωση τα νοικοκυριά

 Το δεύτερο τρίμηνο του 2023 η Ελλάδα κατέγραψε την δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση τιμών στα αγροτικά προϊόντα, σύμφωνα με τη Eurostat.

Συνεχίζεται το κύμα αυξήσεων στις τιμές των γεωργικών προϊόντων σε επίπεδο ΕΕ στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με την Ελλάδα να φιγουράρει στη δεύτερη θέση των χωρών – μελών του μπλοκ με τους ταχύτερους ρυθμούς αύξησης, με +21% , πίσω μόνο από την Πορτογαλία που κατέγραψε +22%, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της Eurostat.

Τα στοιχεία των δεικτών γεωργικών τιμών που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat δείχνουν ότι η πρόσφατη αύξηση των τιμών των γεωργικών προϊόντων στην ΕΕ επιβραδύνθηκε απότομα το δεύτερο τρίμηνο του 2023 (σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2022).

Συγκεκριμένα:

Πορτογαλία +22%

Ελλάδα         +21%

Ισπανία         +16%

Κύπρος         +14%

Μέσος όρος  +2%

Σε ποια προϊόντα εκτινάχθηκαν οι τιμές
Μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2022 και του δεύτερου τριμήνου του 2023, η μέση τιμή της ΕΕ των γεωργικών προϊόντων στο σύνολό της (παραγωγή) αυξήθηκε κατά 2%.

Οι πιο απότομες αυξήσεις τιμών το δεύτερο τρίμηνο του 2023 μεταξύ των κύριων ομάδων προϊόντων παραγωγής ήταν για τα εσπεριδοειδή (κατά μέσο όρο +89%), το ελαιόλαδο (+48%) και τις πατάτες (+38%).

Συγκεκριμένα:

Γάλα                               +31,76%

Μοσχαρίσιο κρέας      +21,55%

Ελαιόλαδο                    +56,48%

Χοιρινό κρέας               +22%

Αυγά                               +21,1%

Φρούτα                          +15,64%

Λαχανικά                        +10,68%

Σε απόγνωση τα νοικοκυριά με τις αυξήσεις των τιμών

Σε πλήρη απελπισία είναι χιλιάδες καταναλωτές που βλέπουν τις τιμές των προϊόντων και των ειδών πρώτης ανάγκης καθημερινά να εκτινάσσονται στα ράφια και τον μισθό τους να παραμένει ο ίδιος. Έρευνα έδειξε μάλιστα, ότι το 95% των πολιτών δηλώνουν πως το μεγάλο τους πρόβλημα είναι οι αυξημένες τιμές και η ακρίβεια παντού.

Εφιάλτης για τους Έλληνες η ακρίβεια.

«Εδώ ρούχα και παπούτσια στα παιδιά μας δεν μπορούμε να πάρουμε. Άμα δείτε, χωρίς σακούλες είμαστε. Θα κάνουμε έρευνα και μετά θα ψωνίσουμε, να ξέρετε», δήλωσε ένας καταναλωτής.

«Με τις υποχρεώσεις, με τα ΕΝΦΙΑ, με τις εφορίες, με τρία κατοστάρικα μετά να βγάλεις τον υπόλοιπο μήνα; Ο κόσμος είναι αγανακτισμένος πλέον πάρα πολύ», είπε ένας ακόμη.

Σύμφωνα με έρευνα της Pulse για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, στη συντριπτική πλειοψηφία οι πολίτες, κατά 95%, δηλώνουν ότι το μείζον πρόβλημα είναι οι αυξημένες τιμές και η ακρίβεια παντού.

«Δεν είναι δυνατόν τη μια βδομάδα να έρχομαι και το λάδι να έχει 35 και την άλλη 55 ευρώ».

Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με την έρευνα, το 60% των ερωτηθέντων βρίσκει τις τιμές στα τρόφιμα πολύ υψηλές.

«Κατά 60%, αυτό που τον περιορίζει σήμερα στις δαπάνες του είναι τα τρόφιμα και δεύτερο η ενέργεια με 30%, δηλαδή μια αλλαγή σε σχέση με την κατάσταση που είχε πριν ένα χρόνο», δήλωσε ο πρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Πονοκέφαλος δημιουργείται για τους περισσότερους, σχετικά με το πώς θα γεμίσουν κάθε εβδομάδα το ψυγείο, καθώς περισσότερα από τα μισά χρήματα του μισθού, πρέπει πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ.

«Την πρώτη εβδομάδα του μηνός είναι όλοι καθαροί και μετά 20 μέρες περιμένουν πάλι την επόμενη σύνταξη, τον επόμενο μισθό».

«Καλπάζουν» οι τιμές
Οι περισσότεροι καταναλωτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι για το μέλλον, ενώ αν οι τιμές συνεχίσουν να «καλπάζουν» ανεξέλεγκτες, τότε θα υπάρχουν μεγάλες συνέπειες στην επιχειρηματικότητα.

«Όταν χρειάζεται μια τετραμελής οικογένεια 350-400 ευρώ το μήνα για τα είδη πρώτης ανάγκης, με τους σημερινούς μισθούς, τότε ασφαλώς, αυτό τον επηρεάζει παντού», δήλωσε ο πρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

«Δεν φτάνουν, αφού όλα ανεβαίνουν, δε φτάνουν. Και ο θεός βοηθός», είπε ένας ακόμη καταναλωτής.

Κι ενώ οι πολίτες μετρούν τα χρήματα στο πορτοφόλι τους, την ίδια ώρα οι επιχειρήσεις δίνουν τα δική τους μάχη επιβίωσης.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

Δείτε ακόμα