Ειδικός αποκαλύπτει πόσο πρέπει να διαρκεί ο μεσημεριανός ύπνος για λιγότερη κόπωση και καλύτερη μνήμη

Ειδικός αποκαλύπτει πόσο πρέπει να διαρκεί ο μεσημεριανός ύπνος για λιγότερη κόπωση και καλύτερη μνήμη

Ειδικός αποκάλυψε πόσο χρόνο θα πρέπει να διαρκεί ο μεσημεριανός σας ύπνος. Ο ίδιος υποστήριξε ότι η ξεκούραση για λίγα μόνο λεπτά, μέσα στην ημέρα, μπορεί να βελτιώσει δραστικά τη μνήμη σας και να μειώσει την κόπωση.

Μετά από μια μακρά και κουραστική μέρα, το μόνο που θέλουμε είναι να ξαπλώσουμε στο κρεβάτι και να κλείσουμε τα μάτια μας για μία με δύο ώρες. Ωστόσο, σύμφωνα με έναν ειδικό ύπνου, ο πολύωρος μεσημεριανός ύπνος μπορεί να μην είναι πραγματικά ωφέλιμος ενώ ταυτόχρονα ενδέχεται να υποδηλώνει υποκείμενα προβλήματα υγείας. Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι 1 στους 5 ενήλικες κοιμάται το μεσημέρι για 20-30 λεπτά καθημερινά.

Πόσο πρέπει να διαρκεί ο ύπνος το μεσημέρι για μεγαλύτερη ξεκούραση και βελτίωση της μνήμης

Eιδικός ύπνου αποκάλυψε πόσο πρέπει να διαρκεί ο μεσημεριανός ύπνος και ζήτησε από τους ανθρώπους να αναλογιστούν γιατί χρειάζονται αυτά τα επιπλέον λεπτά ξεκούρασης κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ο μεσημεριανός ύπνος έχει γίνει μια κοινή συνήθεια για πολλούς ανθρώπους. Εμπειρογνώμονας προειδοποιεί ότι δεν πρέπει να κοιμόμαστε για να αναπληρώσουμε τις πολύτιμες ώρες ύπνου που χάσαμε κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο Dr. Michael Gradner, διευθυντής του Προγράμματος Έρευνας Ύπνου και Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, δηλώνει: «Αν κοιμάστε το μεσημέρι επειδή απλά δεν μπορείτε να μείνετε ξύπνιοι, αυτό είναι σημάδι ότι υπάρχει κάποιο υποκείμενο πρόβλημα υγείας. Είτε δεν κοιμάστε αρκετά τη νύχτα, είτε η ποιότητα του ύπνου σας μπορεί να είναι πολύ κακή». Το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Αγγλίας (NHS) συνιστά στους ενήλικες να κοιμούνται τακτικά 7 ή περισσότερες ώρες τη νύχτα για να προστατεύσουν την υγεία τους.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Dr. Gradner, ο ιδανικός χρόνος ξεκούρασης είναι 15-45 λεπτά. «Ένας μεσημεριανός ύπνος, μεταξύ 15 και 45 λεπτών, μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη και να μειώσει την κόπωση για το υπόλοιπο της ημέρας». Πρόσθεσε ότι εάν είστε κατά τα άλλα ξεκούραστοι, αυτό το είδος ύπνου μπορεί «πραγματικά να ενισχύσει την απόδοσή σας».

Ο ειδικός λέει ότι θα πρέπει να καταλάβετε γιατί έχετε αρχίσει να θέλετε να κοιμάστε το μεσημέρι και αν χρειάζεστε μια ώθηση ενέργειας. «Αν ο μεσημεριανός ύπνος σας βοηθά να ανταπεξέλθετε την ημέρα, αυτό είναι πιθανώς κάτι καλό», είπε. Εάν χάσετε την αίσθηση του χρόνου κατά τη διάρκεια του σύντομου ύπνου σας, ένας τρόπος να καταλάβετε αν κοιμηθήκατε για πολύ είναι αν αισθάνεστε νωθρότητα μετά τον ύπνο.

Σύμφωνα με το βρετανικό ιατρικό περιοδικό Heart, ο μεσημεριανός ύπνος 1 ή 2 φορές την εβδομάδα έχει οφέλη για την υγεία. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 48% είχε λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσει καρδιαγγειακό επεισόδιο από εκείνους που δεν πήγαιναν για ύπνο το μεσημέρι. Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει ότι ο μεσημεριανός ύπνος έχει γνωστικά οφέλη, με τα άτομα που είχαν έναν σύντομο ύπνο το μεσημέρι να αποδίδουν καλύτερα σε γνωστικά τεστ τις επόμενες ώρες.

Πηγή: enikos.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα