Θεσσαλονίκη- Κρήτη με το καράβι μόνο σε 33 ώρες!

Το «Νταλιάνα», ετών 37, καλεί τους τολμηρούς να περάσουν μαζί του μια αξέχαστη εμπειρία 33 ωρών στο Αιγαίο. Η πρόταση θα μπορούσε να είναι δελεαστική για κάποιους, αν δεν επρόκειτο για το φεριμπότ που θα τους μεταφέρει σε τόπο διακοπών, ξεκούρασης και χαλάρωσης.

Το γηραιότερο σε έναν γηρασμένο στόλο έξι επιβατηγών πλοίων με μέσον όρο ηλικίας τα 30-32 χρόνια, το «Νταλιάνα» της GA Ferries του Αγούδημου ξεκινά τα μεσάνυχτα κάθε Δευτέρας από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και έπειτα από μια μικρή «Οδύσσεια» στο Αιγαίο -αν όλα πάνε καλά- φτάνει στο Ηράκλειο δύο ημέρες αργότερα, στις 4.10 το απόγευμα της Τετάρτης. Ασκηση υπομονής για τους επιβάτες, που για να αντέξουν τη δοκιμασία πρέπει να είναι λάτρεις των... extreme sports και βέβαια να αποδεχτούν ότι θα κάνουν μια περιπλάνηση στο Αιγαίο, πιάνοντας διαδοχικά Σκιάθο, Σκόπελο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Ιο, Σαντορίνη, πριν φτάσουν στο Ηράκλειο.

Αγονη... πρόταση
Οι 23-24 ώρες που έκανε πέρυσι το πλοίο των Μινωικών Γραμμών είναι φέτος... ανάμνηση. Η λύση που πρότεινε το ΥΕΝ στο πρόβλημα του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Θεσσαλονίκης ήταν να χαρακτηρίσει το δεύτερο λιμάνι της χώρας ως «άγονη γραμμή» και να την επιδοτήσει για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των εταιρειών.

«Κανένας εφοπλιστής δεν βάζει ένα καινούργιο πλοίο σε μια άγονη γραμμή», ήταν η δήλωση-ομολογία του Λ. Βεκρή, καπετάνιου του «Νταλιάνα», που χάλασε τη «φιέστα» της πανηγυρικής παρουσίασης του δρομολογίου τον περασμένο Απρίλιο. Μαζί του είχε δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή και η συνομήλικη «αδελφή» της, το «Μιλένα» (ναυπηγήθηκαν και τα δύο το 1970), το οποίο αντικαταστάθηκε στη συνέχεια από το νεότερο και πιο γρήγορο «Δημητρούλα». Το τελευταίο, λίγα χρόνια πιο νέο, κάνει το ίδιο δρομολόγιο πέντε ώρες πιο γρήγορα, σε 28 ώρες. Πέρυσι η διαδρομή Θεσσαλονίκη -Ηράκλειο γινόταν σε 24 ώρες.

Την ίδια ώρα, τα κοντινότερα νησιά, οι Σποράδες, ...απομακρύνονται από τη Θεσσαλονίκη, αφού η διαδρομή για Σκιάθο που πέρυσι γινόταν σε 2,5 ώρες με τα «καταμαράν», σήμερα γίνεται σε 7,5-8 ώρες με το «Νταλιάνα».Το «Νταλιάνα» και το «Δημητρούλα» έμειναν μόνα τους την περασμένη εβδομάδα στο λιμάνι, μετά την απόσυρση και του «Πηνελόπη» από τη γραμμή Β. Αιγαίου - Δωδεκανήσων. Β. ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ

*ΑΡ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ*
«Αυτά είναι και... σ όποιον αρέσουν»

Οι φωνές των φορέων της συμπρωτεύουσας δυνάμωσαν, αναγκάζοντας τον Μ. Κεφαλογιάννη και τον υπουργό Αιγαίου Αρ. Παυλίδη να... κινητοποιηθούν. Επειτα από σειρά συσκέψεων, τα δύο πλοία έγιναν έξι και τα τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως έγιναν οκτώ. Στη γραμμή του Β. Αιγαίου επιδοτήθηκαν και μπήκαν άλλες δύο γηραιές «κυρίες», το «Σαμοθράκη» και το «Λήμνος» της ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση, άλλοτε στενού συνεργάτη του Σωτήρη Κούβελα. Το «Πηνελόπη» κράτησε τα Δωδεκάνησα, το «Δημητρούλα» κάνει άλλο ένα εμβόλιμο δρομολόγιο για Σποράδες και Αγ. Κωνσταντίνο, ενώ από τις 13 Ιουλίου μπαίνει στη γραμμή Λήμνου και Λέσβου και το «Θεόφιλος». «Τα νησιά δεν μπορούμε να τα φέρουμε πιο κοντά και τα καράβια που έχουμε είναι αυτά. Οποιος θέλει ταξιδεύει», μας ξέκοψε ο Αρ. Παυλίδης.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα