Οι ποδηλάτες "έσκισαν" τα ρούχα τους!

Μοναχικοί ποδηλάτες προσπαθούν να επιβιώσουν καθημερινά στους αφιλόξενους δρόμους της Αθήνας, καθώς συναντούν καθημερινά την αδιαφορία των οδηγών, που παρκάρουν στους ελάχιστους ποδηλατόδρομους, ενώ κινδυνεύουν από λακκούβες και κακοτεχνίες στο οδόστρωμα. Την ώρα που στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν ήδη ολοκληρωμένα και ασφαλή ποδηλατικά δίκτυα, στην Ελλάδα τα σχέδια κατασκευής ειδικών λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων στην Αθήνα «κιτρινίζουν» στα συρτάρια των αρμοδίων.

Η Μαρία Βουκελάτου διασχίζει καθημερινά τον κόμβο της Κηφισίας με το ποδήλατο ανά χείρας, καθώς όπως λέει, φοβάται μήπως την παρασύρει κάποιο διερχόμενο αυτοκίνητο. Δεν έχει αυτοκίνητο, ούτε και σκοπεύει να πάρει, αφού με… ορθοπεταλιές διανύει καθημερινά σε 20 λεπτά μια απόσταση, που όπως λέει, με αυτοκίνητο θα διαρκούσε πολύ περισσότερο για να φθάσει στην δουλειά της. Ο Πάνος Παπαδάκος επισημαίνει ότι πρόσφατα στο Λονδίνο έγινε ένα πείραμα, για το ποιο μέσο θα κάλυπτε ταχύτερα μια απόσταση ανάμεσα σε ένα ποδήλατο, ένα λεωφορείο, ένα Ι.Χ. και έναν πεζό και ο πρώτος που έφθασε στον προορισμό του, ήταν ο ποδηλάτης.

Αυτά στο Λονδίνο, γιατί στην Ελλάδα ο ποδηλάτης διασχίζει τον δρόμο και τα αυτοκίνητα σταθμεύουν ανενόχλητα την ποδηλατολωρίδα. Στην οδό Μπακογιάννη στα Βριλήσσια παρά τις προειδοποιητικές πινακίδες ορισμένοι οδηγοί έχουν μετατρέψει το μικρό τμήμα του ποδηλατικού δικτύου σε χώρο στάθμευσης. Η απάντηση εύκολη. Η υπεροχή των τεσσάρων τροχών έναντι του δικύκλου δεδομένη. Ο δρόμος τους ανήκει και οι ποδηλάτες ας αλλάξουν δρόμο ή καλύτερα ας πάνε με τα πόδια. Αλλά και στην Ελευσίνα οι ποδηλάτες χαρακτηρίζουν ως ανέκδοτο την κατασκευή μόλις 500 μέτρων ποδηλατικού δρόμου.

Αφιλόξενα είναι όμως και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Όπως είπε στον ALPHA το μέλος του Συλλόγου «Φίλοι Ποδηλάτου» Πέτρος Βαλκαζάνος «εκτός απ’ το Τραμ, τον Ηλεκρικό ορισμένες ώρες και τον Προαστιακό, τα υπόλοιπα μέσα και κυρίως το Μετρό δεν δέχονται ποδήλατα». Ο υπουργός Μεταφορών μελετά ήδη το ενδεχόμενο λήψης μέτρων προς διευκόλυνση των ποδηλατών. Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης «θα προωθήσουμε και ένα πρόγραμμα ποδηλατόδρομων και στην Αθήνα και στις επαρχιακές πόλεις σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και θα το χρηματοδοτήσουμε εμείς»

alpha

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα