Μην "πας" από Αττική οδό! Θα "κολλήσεις"!

Τις 300.000 ημερήσιες μετακινήσεις αγγίζουν πλέον οι κυκλοφοριακοί φόρτοι της Αττικής οδού, φτάνοντας ορισμένες ώρες της ημέρας στα όριά του τη χωρητικότητα του έργου. Από την ημέρα που δόθηκε στην κυκλοφορία το έργο και έως σήμερα οι ρυθμοί αύξησης έχουν ξεπεράσει κάθε σχεδιασμό. Μεταξύ του 2004 και του 2005 οι μετακινήσεις εκτινάχθηκαν από τις 231.471 στις 270.071, για να φτάσουν σήμερα τον αριθμό-ρεκόρ των 300.000.

Αποτέλεσμα είναι, όπως διαπιστώνει μελέτη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ότι τις διευρυμένες ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 8 έως τις 11 το πρωί και από τις 3 έως τις 7 το απόγευμα, έχει επέλθει ήδη κορεσμός στο κεντρικό τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Μεταμόρφωσης (στον Κόμβο Αθηνών-Λαμίας). Σε αυτό το νευραλγικό τμήμα που παραλύει τη λειτουργία της σχετικά καινούργιας Αττικής οδού και τη μετατρέπει από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε απλό αστικό δίκτυο, με ταχύτητες κίνησης από 40 έως 60 χλμ./ώρα, σε ένα έτος αυξήθηκαν από 52.000 σε 72.000 οι κινήσεις των οχημάτων.

Οι συγκοινωνιολόγοι προβλέπουν ότι διατηρώντας η Αττική οδός τη μέση αύξηση της κυκλοφορίας του 8%-9% ετησίως, στην ίδια κατάσταση θα φτάσει σύντομα και το τμήμα Παιανία - Δουκίσσης Πλακεντίας. Οι ετήσιες αυξήσεις στα τμήματα του νέου αυτοκινητοδρόμου κυμαίνονται από 8% έως και 65%.

Ταυτοχρόνως, ίδια και πολλές φορές χειρότερη είναι η κατάσταση στην εθνική Αθηνών – Λαμίας, στον Κηφισό.

Εκτός από την αυξημένη κίνηση είναι και τα τροχαία. Δύο καραμπόλες σημειώθηκαν χθες το πρωί, σε ώρα αιχμής, με αποτέλεσμα για άλλη μια μέρα η εθνική, από την Κηφισιά μέχρι και τον Πειραιά, να μοιάζει με υπαίθριο χώρο στάθμευσης.

Η πρώτη καραμπόλα, τεσσάρων αυτοκινήτων, σημειώθηκε στις 6.55 το πρωί, στη γέφυρα Μεταμόρφωσης. Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω, στη γέφυρα Καλυφτάκη, σημειώθηκε καραμπόλα τριών αυτοκινήτων. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν καθημερινότητα για την Αττική. Ωστόσο δεν αποτελεί εικονική πραγματικότητα η απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται χιλιάδες οδηγοί.
Προχθές κόπηκαν τα καλώδια τρόλεϊ στην οδό Πανεπιστημίου στο ύψος της οδού Βουκουρεστίου. Το όχημα ακινητοποιήθηκε και η ουρά των αυτοκινήτων έφτασε μέχρι το Ψαλίδι στη λεωφόρο Συγγρού. Σύμφωνα με αξιωματικούς της Τροχαίας, τα περισσότερα τροχαία σημειώνονται νωρίς το πρωί ή νωρίς το απόγευμα, τις ώρες δηλαδή που είναι πιο αυξημένες οι μετακινήσεις, αλλά η αιτία είναι κοινή: συνήθως η απροσεξία των οδηγών.

Οπως εκτιμάται, οφείλεται στο γεγονός ότι οι οδηγοί μιλούν ταυτοχρόνως στο κινητό τους τηλέφωνο. «Πιο επικίνδυνοι δρόμοι» θεωρούνται η λεωφόρος Κηφισίας και η λεωφόρος Κηφισού (εθνική οδός Αθηνών-Λαμίας). Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η λεωφόρος Συγγρού.
Γιατί «πήζουν» όλοι οι δρόμοι που οδηγούν στον Κηφισό όταν σημειώνεται τροχαίο;

Αξιωματικοί της Τροχαίας και συγκοινωνιολόγοι δίνουν την ίδια απάντηση: «Γιατί είναι η κομβική οδός. Εκεί συρρέουν όλα τα αυτοκίνητα από Βορρά και Νότο και αποτελεί την είσοδο για το κέντρο της Αθήνας». Ο συγκοινωνιολόγος -ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου- κ. Γιάννης Φρατζεσκάκης επισημαίνει πως ο Κηφισός σχεδιάστηκε πριν από είκοσι χρόνια με αποτέλεσμα πλέον να μην καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες. Επίσης, τονίζει πως έχει καταργηθεί η ειδική λωρίδα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα ακόμα και ένα απλό τροχαίο να είναι αρκετό για να παραλύσει το «σύμπαν». «Ανάσα», όπως υπογραμμίζει, εκτιμά πως θα δώσει η διάνοιξη της εθνικής οδού Ελευσίνας - Θηβών, αφού θα αποτελεί εναλλακτικό δρομολόγιο, αντί του Κηφισού, και θα φέρει πιο κοντά κατά 40 χιλιόμετρα την Αττική με τη Θεσσαλονίκη.

Καθημερινό φαινόμενο αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα στο Λεκανοπέδιο Αττικής, όπως καταδεικνύουν τα εβδομαδιαία στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας. Μέσα σε μία εβδομάδα σημειώθηκαν 153 τροχαία εκ των οποίων 10 θανατηφόρα με ισάριθμους νεκρούς, 5 σοβαρά, με 7 σοβαρά τραυματίες και 138 ελαφρά, με 181 ελαφρά τραυματίες.

Σύμφωνα με την Τροχαία, τα κυριότερα αίτια ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση προτεραιότητας και οι επικίνδυνοι ελιγμοί. Μάλιστα, μέσα στην εβδομάδα βεβαιώθηκαν 1.047 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα.

Επιπλέον 175 συνεργεία της Τροχαίας πραγματοποίησαν ελέγχους αλκοτέστ σε 5.926 οδηγούς και βεβαιώθηκαν 209 παραβάσεις. 16 άτομα οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο.

Ελεγχοι πραγματοποιήθηκαν και σε 2.942 δικυκλιστές και βεβαιώθηκαν 1.232 παραβάσεις -οι περισσότερες, 468, για μη χρήση κράνους, 9 για επικίνδυνη οδήγηση, 16 για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και 246 για οδήγηση χωρίς δίπλωμα.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα