Το κέντρο της Αθήνας ανήκει στους πεζούς! Αυτοκίνητα τέλος

Κλείνουν για τα αυτοκίνητα Εμπορικό Τρίγωνο και Πλάκα. Ο Δήμος Αθηναίων είναι έτοιμος για δεύτερη φορά να επιχειρήσει το πείραμα το οποίο πριν από 13 χρόνια απέτυχε παταγωδώς από το ΥΠΕΧΩΔΕ.Οι υπηρεσίες του δήμου πριν λάβουν τις οριστικές τους αποφάσεις περιμένουν την ολοκλήρωση της μεγάλης κυκλοφοριακής μελέτης του ΟΑΣΑ, η οποία θα δείξει την πραγματική εικόνα της κίνησης στην πρωτεύουσα καθώς και τον κυκλοφοριακό φόρτο των δρόμων της πόλης.

«Ως Δημοτική Αρχή έχουμε τη βούληση να προχωρήσουμε στην απαγόρευση της κίνησης των Ι.Χ. στο Εμπορικό Τρίγωνο αλλά και την Πλάκα» δηλώνει στην  ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Χρόνης Ακριτίδης, ο οποίος επισημαίνει ότι αυτή τη φορά ο δήμος είναι σοφότερος καθώς έχει διδαχθεί από το πάθημα του ΥΠΕΧΩΔΕ το 1995.

«Εχουμε δει τα λάθη. Εχουμε εντοπίσει τα προβλήματα και ξέρουμε πού πρέπει και πώς να γίνουν οι παρεμβάσεις», συμπληρώνει ο κ. Ακριτίδης και καταλήγει: «Δεν υπάρχει περίπτωση να ληφθούν αποφάσεις αν αυτές δεν έχουν μελετηθεί σωστά, όπως δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν έργα τα οποία δεν θα αποφέρουν άμεσα και θετικά αποτελέσματα». Να σημειωθεί ότι στο πείραμα του 1995 το ΥΠΕΧΩΔΕ ξόδεψε περί τα 3 δισ. δραχμές για τις περίφημες αυτοβυθιζόμενες ηλεκτρονικές μπάρες, την ενημέρωση και το σύστημα διαχείρισης του όλου εγχειρήματος. Σήμερα καμία ηλεκτρονική μπάρα και στα 36 σημεία που είχαν τοποθετηθεί δεν λειτουργεί. Πολλές μάλιστα έχουν ξηλωθεί λόγω των έργων οδοποιίας που έγιναν στην περιοχή.

Το κλείσιμο του Εμπορικού Κέντρου και της Πλάκας θα περιλαμβάνει την περιοχή που περικλείεται από τους δρόμους Σταδίου, Φιλελλήνων, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μοναστηράκι, Αθηνάς, Ομόνοια. Ο στόχος του δήμου είναι η περιοχή να γίνει ένα μεγάλος πεζόδρομος μέσα από τον οποίο θα στηριχθούν η κατοικία και η ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της πρωτεύουσας. Σε πρώτη φάση θα κλείσει η Πλάκα. Μάλιστα όπως αποκάλυψε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος αρκετά Σαββατοκύριακα ο δήμος από μόνος του έχει απαγορεύσει πειραματικά τη διέλευση των αυτοκινήτων στην περιοχή, πλην βέβαια αυτών των κατοίκων για να δοκιμάσει την κατάσταση. Πάντως κάτοικοι και καταστηματάρχες της Πλάκας στη συντριπτική τους πλειοψηφία συμφωνούν να ξεκινήσει από αυτούς ο αποκλεισμός των Ι.Χ.

Η δεύτερη φάση του κλεισίματος θα αφορά το Εμπορικό Τρίγωνο. Εκεί υπάρχουν περίπου 300 κάτοικοι και περί τις 3.000 επιχειρήσεις κυρίως εμπορικές. Ο δήμος θέλει να τονωθούν η κατοικία και οι ήπιες χρήσεις. Μάλιστα επειδή έχουν προγραμματιστεί εκτεταμένες πεζοδρομήσεις ο δήμος σκοπεύει να περιορίσει τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος καθώς δεν θέλει σε καμία περίπτωση το Εμπορικό Τρίγωνο να γίνει συνέχεια του Ψυρρή. Ηδη για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στου Ψυρρή υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις. Πάντως η πρώτη μεγάλη πεζοδρόμηση που έχει προγραμματιστεί είναι η οδός Αθηνάς από την πλατεία Μοναστηρακίου μέχρι και την πλατεία Ομονοίας.

Το κλείσιμο και η ένωση των δύο περιοχών με πεζοδρομήσεις δεν θα γίνει με μπάρες. Είναι σίγουρο ότι ο δήμος δεν σκοπεύει να δαπανήσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ αν πρώτα δεν βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Το κλείσιμο θα γίνει με αυστηρότατη αστυνόμευση και με την τοποθέτηση κινητών εμποδίων τα οποία θα μετακινούν δημοτικοί αστυνομικοί, ανάλογα με την περίσταση. Εξυπακούεται βέβαια ότι οι κάτοικοι θα έχουν άδειες και θέσεις στάθμευσης όπως συμβαίνει και με την Πλάκα.
«Οι δρόμοι θα κλείνουν με πεζοδρομήσεις και όχι με μπάρες. Κάθε δρόμος που θα πεζοδρομείται θα κλείνει», τονίζει ο κ. Ακριτίδης επισημαίνοντας ότι αν γίνει σωστή προετοιμασία, αστυνόμευση και ενημέρωση του κοινού, το όλο εγχείρημα θα πετύχει.

Σε ό,τι αφορά δε στην επέκταση του μέτρου σε άλλους κεντρικούς δρόμους, όπως η Σταδίου και η Πανεπιστημίου, ο δήμος θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους πριν προχωρήσει σε οριστικές αποφάσεις. Οπως και να έχει, οι αποφάσεις θα ληφθούν μετά την ολοκλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης του ΟΑΣΑ, τα συμπεράσματα της οποίας θα δείξουν την κατεύθυνση που θα κινηθεί ο δήμος. Επίσης σημαντικός παράγοντας που θα βοηθήσει στην επιτυχία του όλου εγχειρήματος είναι και η μεταφορά του υπουργείου Οικονομικών και Οικονομίας στο χώρο του Νομισματοκοπείου στο Χολαργό.

e-tipos

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα