Χωρίς μετρό θα μείνει το αεροδρόμιο

Χωρίς μετρό στο τμήμα του δικτύου από την Εθνική Αμυνα έως το αεροδρόμιο θα μείνει η Αθήνα από τον ερχόμενο Μάρτιο.

Το δίκτυο θα επανέλθει στην προ των επεκτάσεων κατάσταση για διάστημα περίπου έξι μηνών, ενώ η διακοπή οφείλεται στην έναρξη των έργων για την κατασκευή του σταθμού στην Αγία Παρασκευή.

Δεδομένου ότι σήμερα με το μετρό εκτιμάται ότι μετακινούνται περίπου 650.000 άτομα ημερησίως, πολλά εκ των οποίων εξυπηρετούνται από τα δρομολόγια που θα διακοπούν, ήδη εξετάζονται από τον ΟΑΣΑ τα πιθανά σενάρια για την εξυπηρέτηση του κοινού.

Ως πιθανότερη προβάλλεται η πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών με κατεύθυνση τις περιοχές που εξυπηρετεί το μετρό, ώστε να μη μετακινηθεί όλο το επιβατικό κοινό στον προαστιακό σιδηρόδρομο, οι συρμοί του οποίου δεν φαίνεται να επαρκούν για την εξυπηρέτηση όλου του όγκου της κίνησης.

Παράλληλα θα δρομολογηθούν και λεωφορεία από την Εθνική Αμυνα έως τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, με τα οποία θα μετακινούνται όσοι θέλουν να συνεχίσουν τη διαδρομή τους με τον προαστιακό.

Νυχτερινά δρομολόγια
Στο μεταξύ, από τον Φεβρουάριο ξεκινά και η πιλοτική νυχτερινή λειτουργία του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, η οποία, αν και αναμένεται με αγωνία από το νεαρό επιβατικό κοινό, αντιμετωπίζει ήδη ορισμένες αντιδράσεις, οι οποίες σχετίζονται κυρίως με το κόστος και τη συντήρηση των συρμών.

Οπως έχει αποφασιστεί, η επέκταση του ωραρίου του μετρό και των ΗΣΑΠ έως τις 2 το πρωί την Παρασκευή και το Σάββατο θα ισχύσει για δύο μήνες, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, με στόχο να εξεταστεί η βιωσιμότητα του μέτρου.

Εως σήμερα, πάντως, υπάρχουν δύο λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες εκτελούν νυχτερινά δρομολόγια κατά μήκος των γραμμών του ηλεκτρικού, χωρίς όμως να παρουσιάζουν αξιόλογη επιβατική κίνηση, καθώς, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, τις καθημερινές μετρούν περίπου 150 επιβάτες και τα Σαββατοκύριακα 200-300 από τις 00.30 έως τις 04.30 που λειτουργούν.

Αυτό, πάντως, δεν προδικάζει και τη μοίρα των νυχτερινών δρομολογίων μετρό και ηλεκτρικού, αφού σχεδόν το σύνολο των συγκοινωνιακών μελετών καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το κοινό προτιμά με διαφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Ωστόσο, αυτό που υπογραμμίζουν κύκλοι της ΑΜΕΛ είναι το γεγονός ότι ακόμα και η δίωρη πιλοτική νυχτερινή λειτουργία του μετρό εμφανίζει τεράστιο κόστος, το οποίο έχει προϋπολογιστεί σε περίπου 300.000 ευρώ τον μήνα.

Περίπου τα 2/3 του επιπλέον κόστους θα αφορούν την αμοιβή των εργαζομένων, ενώ ενδεχόμενη παγίωση του μέτρου υπολογίζεται ότι θα απαιτούσε την πρόσληψη άλλων 45 τεχνικών.

Την ίδια στιγμή εκφράζεται ανησυχία και για τη συντήρηση των γραμμών, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι η επέκταση του ωραρίου θα μειώσει κατά περίπου 14% τη συντήρηση, καθώς το βαρύ τμήμα της θα πραγματοποιείται πλέον σε πέντε αντί για επτά ημέρες.