Λίγες ημέρες απομένουν μέχρι να λήξει η προθεσμία για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού. Την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2025 είναι η τελευταία ημέρα που οι πολίτες μπορούν να τον αποκτήσουν οι ίδιοι, καθώς όσοι δεν μεριμνήσουν θα τον λάβουν αυτόματα.
Ο Προσωπικός Αριθμός θα συνοδεύει στο εξής κάθε Έλληνα πολίτη σε όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο και, σε δεύτερο στάδιο, και με τον ιδιωτικό τομέα. Πρόκειται για έναν ενιαίο κωδικό 12 ψηφίων που θα αντικαταστήσει τα πολλαπλά μητρώα που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και αριθμό ταυτότητας.
Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός
Αποτελεί μια νέα μορφή ψηφιακής ταυτότητας και λειτουργεί ως το βασικό αναγνωριστικό στοιχείο.
Αναγράφεται ήδη στις νέες ταυτότητες (στην πίσω πλευρά και στο gov.gr wallet).
Δεν αλλάζει ποτέ, ακόμη και αν ο πολίτης τροποποιήσει όνομα, διεύθυνση ή άλλα προσωπικά στοιχεία.
Η διαδικασία απόδοσης
Η έκδοση γίνεται μέσω της πλατφόρμας myInfo στο gov.gr:
Ο πολίτης συνδέεται με κωδικούς Taxisnet.
Γίνεται επιβεβαίωση με διπλή ταυτοποίηση (OTP) στο κινητό που έχει δηλωθεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.
Ο πολίτης επιλέγει δύο από τα τρία αλφαριθμητικά στοιχεία του ΑΦΜ του, ενώ το τρίτο αποδίδεται αυτόματα ως «ψηφίο ελέγχου».
Εκδίδεται ο μοναδικός 12ψήφιος αριθμός, ο οποίος ισχύει εφ’ όρου ζωής.
Διορθώσεις λαθών μπορούν να γίνουν είτε ηλεκτρονικά είτε μέσω ΚΕΠ, δημόσιων υπηρεσιών και προξενείων για τους κατοίκους εξωτερικού.
Τι ισχύει για ειδικές κατηγορίες
Ανήλικοι: ο αριθμός αποδίδεται μέσω γονέα ή κηδεμόνα.
Πολίτες χωρίς Taxisnet ή κινητό: εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ ή προξενείο.
Δικαστικοί συμπαραστάτες: ακολουθούν αντίστοιχη διαδικασία για τα προστατευόμενα πρόσωπα.
Σύνδεση με τις νέες ταυτότητες
Από την 29η Ιουνίου 2025, για την έκδοση νέας ταυτότητας είναι απαραίτητο να υπάρχει Προσωπικός Αριθμός. Εξαίρεση υπάρχει μόνο για όσους έχουν ήδη υποβάλει αίτηση αλλά η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον πολίτη, όπως διευκρίνισε η ΕΛΑΣ.
Στόχοι του μέτρου
Με τον Προσωπικό Αριθμό, η κυβέρνηση επιδιώκει:
να διευκολύνει τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο και, αργότερα, με ιδιωτικούς φορείς (τράπεζες, ασφαλιστικές κ.λπ.),
να ενισχύσει την ψηφιακή διακυβέρνηση,
και να προσφέρει μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ή να απευθυνθούν στα ΚΕΠ.
Διαβάστε ακόμα: Τέμπη, Άγνωστος Στρατιώτης και πολιτική αντιπαράθεση – «Δεν θα αφήσουμε τα ονόματα να σβήσουν»