Μαθήματα Προσανατολισμού σήμερα, Πέμπτη, στις πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.
Ειδικότερα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Ο σχολιασμός από την ΟΕΦΕ έχει ως εξής:
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΙς ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑΣε ανώτερο επίπεδο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τα θέματα των Λατινικών
Πιο απαιτητικά, από ό,τι αναμενόταν, ήταν τα σημερινά θέματα των Λατινικών, σύμφωνα με την Αγγελική Νικητοπούλου, φιλόλογο, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου. Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τα θέματα ήταν γενικά βατά, κλιμακούμενης δυσκολίας, αλλά για κάποιον που δεν είχε προετοιμαστεί πολύ καλά, ήταν εύκολο να υποπέσει σε λάθη, καθώς τα φετινά θέματα κινήθηκαν σε ανώτερο επίπεδο σε σχέση με άλλες χρονιές».
Πιο συγκεκριμένα, το Δ θέμα «ήταν το πιο δύσκολο», όπως ανέφερε η κα. Νικητοπούλου, στο κομμάτι της αναγνώρισης της πρότασης και της μετατροπής σύνταξης, το οποίο «απαιτούσε αρκετές αλλαγές».
Σύμφωνα με τον καθηγητή, Γιαννάκη Νικόλα από τα Φροντιστήρια Διακρότημα, τα θέματα των λατινικών είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και μπορούν να χαρακτηριστούν βατά και αναμενόμενα. Οι μαθητές κλήθηκαν να διαχειριστούν 2 γνωστά κείμενα της ύλης τους και συγκεκριμένα τα κείμενα 19 και 42.
Ζητήθηκε μετάφραση συγκεκριμένων αποσπασμάτων. Η λεξιλογική άσκηση και η άσκηση εισαγωγής δεν παρουσιάζουν δυσκολίες. Απεναντίας, η εισαγωγή εξετάστηκε με άσκηση κλειστού τύπου, κάτι που σίγουρα ανακούφισε τους διαγωνιζόμενους.
Οι ασκήσεις της γραμματικής και του συντακτικού καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος της ύλης, αλλά δεν παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Με αυτά τα θέματα οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αριστεύσουν!
ΧΗΜΕΙΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ
Αναμενόμενα θέματα στη Χημεία
Χωρίς εκπλήξεις μεν, αλλά για καλά προετοιμασμένους ήταν τα σημερινά θέματα της Χημείας, σύμφωνα με την κα Αλεξάνδρα Κάρα, μοριακή βιολόγο, καθηγήτρια στο κοινωνικό φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τα θέματα ήταν αναμενόμενα και στο επίπεδο που κινούνται συνήθως». «Δεν υπήρξε κάποια έκπληξη ως προς το τι ζητήθηκε από τους υποψηφίους, ωστόσο θα έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι στο μάθημα», τόνισε.
Δείτε τις εκτιμήσεις για τα θέματα της Χημείας
Στα Λατινικά, τη Χημεία και την Πληροφορική εξετάστηκαν σήμερα, Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι μαθητές των ΓΕΛ στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων 2024.
Σύμφωνα με τους καθηγητές Παπαμιχαήλ Κατερίνα και Γιώργο Λιούκα του ομίλου Φροντιστηρίων Διακρότημα, στα θέματα της Χημείας παρατηρείται διαβαθμισμένη δυσκολία με κατανοητές εκφωνήσεις. Τα θέματα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Χαρακτηρίζονται ως αναμενόμενα.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Βατά τα θέματα της Πληροφορικής
Στο ίδιο ύφος με τις προηγούμενες χρονιές κινήθηκαν τα θέματα της Πληροφορικής, στην οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. «Τα θέματα ήταν βατά και ακόμη και κάποιος μέτρια προετοιμασμένος υποψήφιος, που έχει λύσει μέσα στη χρονιά αρκετές ασκήσεις θα μπορούσε να ανταπεξέλθει σε όλα», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Κοντομήτρος, καθηγητής Πληροφορικής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου. Ειδικότερα, για το Δ θέμα, ανέφερε ότι «ήταν -αναμενόμενα- το πιο δύσκολο, ωστόσο με λίγη προσοχή μπορούσε να βρεθεί η λύση του».
Υπενθυμίζεται ότι λόγω των ευρωπαϊκών εκλογών της 9ης Ιουνίου θα υπάρξει κενό εξετάσεων μεταξύ 7 και 11 Ιουνίου για τα ΓΕΛ και μεταξύ 6 και 10 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ. Έτσι, οι πανελλαδικές για τους υποψηφίους των ΓΕΛ θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου, ενώ για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ θα συνεχιστούν από τις 11 έως τις 17 Ιουνίου.
Σημειώνεται, τέλος, ότι από τις 18 έως και τις 28 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων και παρομοίως, από τις 17 έως και τις 28 Ιουνίου, οι Υγειονομικές Εξετάσεις και Πρακτικές Δοκιμασίες των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).
Οι εκτιμήσεις
Σύμφωνα με τον καθηγητή Παναγιώτη Κάππο του Ομίλου Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης, ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ, τα θέματα των φετινών Πανελλαδικών Πληροφορικής αν και δεν είχαν υψηλό βαθμό δυσκολίας, ήταν πιο απαιτητικά σε σχέση με τα δυο τελευταία έτη.
Ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και μπορούσαν να επιλυθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα. Λίγα ήταν τα σημεία που μπορούσαν να προβληματίσουν έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή. Μια υψηλή επίδοση είναι απόλυτα εφικτή.
Αναλυτικά:
Το θέμα Α δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες.
Το θέμα Β και συγκεκριμένα το ερώτημα Β4 ήταν πιο απαιτητικό σε σχέση με προηγούμενα έτη και θα μπορούσε να δυσκολέψει τους εξεταζόμενους.
Το θέμα Γ ήταν σε γενικές γραμμές απαιτητικό, και ήθελε προσοχή από τον εξεταζόμενο.
Το θέμα Δ δεν είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας και βασιζόταν σε μεθοδολογίες γνωστές και αναμενόμενες στους μαθητές.
Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής δεν θα δυσκολέψουν έναν προετοιμασμένο μαθητή που έχει κατανοήσει την ύλη. Δεν κρύβουν παγίδες και εξετάζουν ικανοποιητικά την ύλη. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να απαντήσουν τα θέματα είναι ικανοποιητικός και οι εκφωνήσεις σαφείς.
Είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα θέματα των δύο τελευταίων χρόνων. Είχε ερωτήματα τα οποία εξέταζαν και τον βαθμό της κατανόησης της ύλης από τους μαθητές. Αναλυτικότερα:
Θέμα Α. Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β. Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Το Β4 είναι ένα ερώτημα το οποίο εξετάζει το επίπεδο κατανόησης της ύλης των υποπρογραμμάτων από τους μαθητές.
Θέμα Γ. Πρόγραμμα με δομή επανάληψης. Τα ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ. Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων και κλήση ενός υποπρογράμματος με κατανοητή εκφώνηση.