Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες Πανελληνίων 2020 – Δείτε τις ΕΔΩ. Οδηγίες για το μηχανογραφικό

Τέλος οι αγωνία για χιλιάδες υποψηφίοιυς των πανελλαδικών εξετάσεων 2020.

Άνοιξε, λίγο μετά τις 11:30 η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας,που οι μαθητές με τα πρωσοπικά τους στοιχεία μπορούν να μπουν στην εφαρμογή και να δουν τις βαθμολογίες τους.

Παράλληλα θα αναρτηθούν και στα λύκεια όλης της χώρας.

Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μάθουν τις βαθμολογίες τους στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού είτε επισκεπτόμενοι το λύκειό τους είτε στη διεύθυνση https://results.it.minedu.gov.gr,  είτε χρησιμοποιώντας τον οκταψήφιο κωδικό του και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

 Σήμερα θα ανακοινωθούν στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020.

Από το Σάββατο 11-7-2020 μέχρι και την Παρασκευή 17-7-2020, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν πλέον να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του δελτίο. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν μία επιπλέον ημέρα, η οποία θα ανακοινωθεί προσεχώς, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

 Οδηγίες για μηχανογραφικό

– H αξιολόγηση των σχολών και η σειρά προτεραιότητας που θα δώσει ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να γίνουν βάσει των επιθυμιών του και όχι του βαθμού επίδοσης. Παρά τις εκτιμήσεις των βάσεων που αποτελούν «πυξίδα» για τη γενική τάση, είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί με ακρίβεια η πορεία της βάσης εισαγωγής για κάθε τμήμα. Επομένως, η επίδοση ενός μαθητή και ο μέσος όρος του στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα πρέπει να παίξουν μεγάλο ρόλο στην επιλογή του για την εισαγωγή του σε ένα τμήμα.

-Η επιλογή ενός τμήματος θα πρέπει να γίνει ύστερα από μελέτη του προγράμματος σπουδών του. Ο τίτλος μπορεί να είναι παραπλανητικός. Το πρόγραμμα σπουδών αφορά στο σύνολο των μαθημάτων και τις κατευθύνσεις, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί και στα επαγγελματικά δικαιώματα που δίνονται από κάθε τμήμα, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις όπου τμήματα με την ίδια ονομασία δεν έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.

-Εδώ κι έναν χρόνο, ο ακαδημαϊκός χάρτης έχει αλλάξει και πολλά πανεπιστημιακά τμήματα έχουν προκύψει από τη συγχώνευση ΤΕΙ. Τα περισσότερα εξ αυτών εδράζουν σε περιφερειακά πανεπιστήμια και ακόμα δεν έχουν οριστεί για τα περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα.

-Εφόσον ο υποψήφιος επιθυμεί να διεκδικήσει μετεγγραφή, θα πρέπει να γνωρίζει ότι φέτος έχουν αλλάξει πολλά δεδομένα. Θεσπίστηκε βάση μετεγγραφής, σύμφωνα με την οποία δικαίωμα μετεγγραφής έχει ένας εισακτέος που η επίδοσή του είναι μέχρι 2.750 μόρια χαμηλότερη της βάσης εισαγωγής του τμήματος της επιθυμίας του. Η μοριοδότηση έχει αλλάξει ενισχύοντας κάποιες κοινωνικές ομάδες και πλέον θα υπάρχει και δεύτερος γύρος μετεγγραφών.

-Οι αντιστοιχήσεις των τμημάτων, που δημοσιοποιήθηκαν πριν από λίγες μέρες, ήταν μια (δυσάρεστη) έκπληξη για κάποιους. Πολλά τμήματα που είχαν αντιστοιχήσεις πέρσι, πλέον δεν δίνουν αυτήν τη δυνατότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας» του ΟΠΑ. Ενώ υπάρχουν άλλα πέντε τμήματα με την ίδια ονομασία σε Κοζάνη, Πάτρα, Αγιο Νικόλαο, Καβάλα και Τρίπολη, το τμήμα του ΟΠΑ εξαιρείται από την αντιστοίχηση.

Υπενθυμίζεται ότι η βάση εισαγωγής του πέρσι ήταν 17.959 μόρια, ενώ σε ορισμένα από τα υπόλοιπα περιφερειακά τμήματα η βάση εισαγωγής ήταν ακόμα και 5.000 μόρια.

Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει σε εξαιρέσεις δυνατότητας μετεγγραφής από χαμηλόβαθμα τμήματα σε υψηλόβαθμα των κεντρικών Ιδρυμάτων, ώστε να αποφευχθούν αδικίες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ