Πανελλήνιες 2019: Πρεμιέρα σήμερα με τα θέματα στη Νέα Ελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ

Πανελλήνιες 2019: Πρεμιέρα σήμερα με τα θέματα στη Νέα Ελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ

Έναρξη πανελλαδικών εξετάσεων από σήμερα 6 Ιουνίου με 102.000 περίπου υποψηφίους να διεκδικούν 78.335 θέσεις στα ελληνικά ΑΕΙ. Την αρχή θα κάνουν οι υποψήφιοι των επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ), οι οποίοι θα εξεταστούν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.

Μία ημέρα αργότερα, την Παρασκευή 7 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) θα δώσουν το πρώτο τους μάθημα, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα, μάθημα Γενικής Παιδείας.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα θέματα που αφορούν τις Πανελλαδικές εξετάσεις

Σήμερα Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 οι υποψήφιοι από τα Επαγγελματικά Λύκεια κάνουν πρεμιέρα με το μάθημα Νέων Ελληνικών, ενώ στις 8 Ιουνίου συνεχίζουν στα Μαθηματικά (Άλγεβρα). Από τις 11 έως και τις 20 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε μαθήματα ειδικότητας. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 18 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 20 του μήνα για τα Επαγγελματικά Λύκεια, ενώ οι εξετάσεις με τα ειδικά μαθήματα ολοκληρώνονται στις 2 Ιουλίου. Η ώρα έναρξης των εξετάσεων έχει οριστεί στις 08:30, και όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 και η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.

Το υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει μάλιστα και εγκυκλίους, όχι μόνο για την περίπτωση ξαφνικής ασθένειας την ώρα της εξέτασης, αλλά και για τις υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, προειδοποιώντας μάλιστα ότι σε περίπτωση «αντικανονικής συμπεριφοράς», υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να μηδενιστεί το γραπτό.

Πανελλαδικές 2019: Αναρτήθηκαν τα μηχανογραφικά δελτία

Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2019 – ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ

Η κατανομή των μαθητών στις αίθουσες εξέτασης γίνεται με αλφαβητική σειρά, με ευθύνη του διευθυντή του Λυκείου, ενώ η τοποθέτηση των μαθητών στις θέσεις και ο έλεγχος είναι ευθύνη των επιτηρητών. Σε περίπτωση αδελφών ή συγγενών μαθητών επιβάλλεται παρέκκλιση του κανόνα της αλφαβητικής σειράς.

Οι υποψήφιοι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε. ή της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων. Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές.

Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης και το γραπτό βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

ΠΟΤΕ ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ ΓΡΑΠΤΟ

Στη σχετική… βίβλο του υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλήνιες 2019 επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι δεν επιτρέπεται ο μαθητής να έχει μαζί του ένα ή περισσότερα από τα αντικείμενα που περιγράφονται παραπάνω. Να αντιγράφει από το γραπτό άλλου εξεταζόμενου. Να αντιγράφει από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις. Επίσης δεν επιτρέπεται να θορυβεί και να μη συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών και να εμποδίζει την εξέταση άλλων εξεταζόμενων και να δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέτασή του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις, το υπουργείο Παιδείας διαμηνύει ότι «ο εξεταζόμενος απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση του Διευθυντή του Λυκείου, των επιτηρητών και των διδασκόντων». Αυτό σημαίνει ασφαλώς, όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο για τις Πανελλήνιες 2019, ότι «το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0) με απόφαση του Διευθυντή του Λυκείου και μετά από εισήγηση των διδασκόντων το εξεταζόμενο μάθημα».

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΕΣ

Οι επιτηρητές απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση, πληροφορία ή επεξήγηση στους εξεταζόμενους εκτός των οδηγιών, διευκρινίσεων ή πληροφοριών που διαβιβάζονται σε αυτούς από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δια των Λυκειακών Επιτροπών, τις οποίες διανέμουν ή ανακοινώνουν στους εξεταζόμενους, χωρίς να προβαίνουν σε δικές τους διευκρινίσεις. Οι επιτηρητές απαγορεύεται επίσης να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο.

Οι επιτηρητές οφείλουν επίσης να συμπεριφέρονται κατά τρόπο που να μη δημιουργεί πρόβλημα στους εξεταζόμενους αλλά και να ελέγχουν κατά τον αυστηρότερο τρόπο την πιθανότητα αντιγραφής ή συνεργασίας.

Πρόγραμμα εξετάσεων ημερήσιων και εσπερινών λυκείων

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-6-2019: ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,

ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ,

ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019: ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019: ΦΥΣΙΚΗ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ,

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019: ΛΑΤΙΝΙΚΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΠΑΡΑΣΚΕΥH 14-6-2019: ΧΗΜΕΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ,

ΤΡΙΤΗ 18-6-2019: ΒΙΟΛΟΓΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΤΡΙΤΗ 18-6-2019: ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

Αριθμός εισακτέων

Με κλιμακωτή ποσόστωση επί του αριθμού εισακτέων, οι υποψήφιοι των επαγγελματικών λυκείων έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν σε 333 σχολές και τμήματα από τα συνολικά 424 που απαρτίζουν τον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ειδικότερα:

Σε ποσοστό 20% του αριθμού εισακτέων έχουν δικαίωμα εισαγωγής οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στα Τουριστικά (ΑΣΤΕ).

Σε ποσοστό 10% του αριθμού εισακτέων έχουν δικαίωμα εισαγωγής οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ σε πανεπιστημιακά τμήματα που είναι συναφή με τους τομείς που διδάσκονταν στο ΕΠΑΛ. Παραδείγματος χάριν ο τομέας πληροφορικής “ανοίγει τα πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής. Παράλληλα το ίδιο ποσοστό παραμένει και στην κοινή ομάδα Σχολών και Τμημάτων όπως τα παιδαγωγικά.

Σε ποσοστό 5% του αριθμού εισακτέων έχουν δικαίωμα εισαγωγής οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών, Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Φυσικής, Βιολογίας και Γεωλογίας.

Οδηγός επιβίωσης για τους υποψηφίους

Οι ώρες που αποµένουν είναι πολύτιµες τόσο για τα παιδιά όσο και για τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, οι οποίες πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιµότητα ώστε η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς προβλήµατα για τους µαθητές.

Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν επιτρέπονται λάθη και παραλείψεις και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουν πολύ καλά όλοι όσοι εργάζονται για την οµαλή διεξαγωγή τους, ακολουθώντας πιστά νόµους και κανόνες.

Σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής», ένα από τα πιο σηµαντικά «ναι» για τους υποψηφίους είναι η καλή ψυχολογία και να νιώθουν έτοιµοι και καλά προετοιµασµένοι να αντιµετωπίσουν τους διαγωνισµούς.

Ένα µεγάλο «όχι» είναι η ύπαρξη άγχους, κάτι από το οποίο «πάσχουν» σχεδόν όλοι, και κάποιες φορές τούς οδηγεί σε τραγικά λάθη και οδυνηρές καταστάσεις. Συνεπώς αυτό που πρέπει να κάνουν αυτές τις µέρες όλοι οι υποψήφιοι είναι να κρατήσουν σε χαµηλά επίπεδα το άγχος τους, να είναι αισιόδοξοι και µε καλή διάθεση και να χρησιµοποιήσουν δηµιουργικά τον χρόνο τους για τις επαναλήψεις.

Αυτή την περίοδο το διάβασµα µέχρι εξαντλήσεως δεν βοηθάει καθόλου. Τόσο το σώµα όσο και το µυαλό χρειάζονται ξεκούραση και θα ήταν συνετό να αποφεύγονται τα ξενύχτια πάνω από τα βιβλία, οι ατέλειωτοι καφέδες, οι λίγες ώρες ύπνου και η κακή διατροφή. Στην αύξηση του άγχους «συνεισφέρει» πολλές φορές και το οικογενειακό περιβάλλον, µε τους γονείς να το µεταφέρουν στα παιδιά ασκώντας άθελά τους πίεση ή να ανεβάζουν τις προσδοκίες. ∆εν είναι λίγες οι περιπτώσεις γονέων που πιέζουν τα παιδιά να διαβάσουν περισσότερο, ενώ ορισµένοι στέκονται διαρκώς πάνω από το... κεφάλι τους σε µια προσπάθεια να τα στηρίξουν, καταφέρνοντας να επιφέρουν τα αντίθετα αποτελέσµατα και να τα αγχώσουν.

Οι γονείς θα πρέπει να σταθούν δίπλα στο παιδί τους και να το περιβάλλουν µε αγάπη και κατανόηση. Να του µεταδώσουν εµπιστοσύνη και να το βοηθήσουν να πιστέψει στον εαυτό του. Εξίσου σηµαντικό είναι να κάνουν σαφές στο παιδί ότι όποιο και εάν είναι το αποτέλεσµα, θα βρίσκονται πάντα στο πλευρό του.

Tα «ναι» και τα «όχι»

Υπάρχουν ορισµένα βασικά πράγµατα τα οποία σε καµία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχάσουν οι υποψήφιοι όταν έρθει η «ώρα της κρίσης» και περάσουν την πύλη του εξεταστικού κέντρου. Κάποιοι µαθητές πιστεύουν ότι µπορούν να αγνοήσουν τους κανόνες και να µην έχουν επιπτώσεις. Αυτό όµως δεν ισχύει και να ξέρετε ότι πολλοί µαθητές έχασαν τις εξετάσεις µετά από τον µηδενισµό του γραπτού τους επειδή δεν συµµορφώθηκαν µε τις απαγορεύσεις, για παράδειγµα την κατοχή κινητού ή την απόπειρα αντιγραφής.

Για αυτό τον λόγο να προσέξουν τα εξής:

Όταν φτάσετε στο εξεταστικό κέντρο πρέπει να έχετε µαζί σας το δελτίο εξεταζοµένου, αστυνοµική ταυτότητα ή διαβατήριο, δύο στυλό διαρκείας, µολύβι και γόµα. Επίσης, επιτρέπεται το νερό ή κάποιο αναψυκτικό.

∆εν επιτρέπεται το κινητό, ακόµη και εάν είναι κλειστό. Εάν ο καθηγητής το εντοπίσει πάνω σας, έχει το δικαίωµα ακόµη και να σας µηδενίσει το γραπτό. Γι’ αυτό το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αφήσετε το κινητό στο σπίτι.

Τα ίδια ισχύουν για τα σκονάκια και για την αντιγραφή. Ο νόµος λέει ότι «µαθητής που αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο, σηµειώσεις ή από το γραπτό δοκίµιο άλλου συµµαθητή του, που δολιεύεται την εξέταση και γενικώς δεν συµµορφώνεται προς τις υποδείξεις των επιτηρητών, αποµακρύνεται από την αίθουσα και το γραπτό του µηδενίζεται. Αν ο µαθητής που εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο φέρει µαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείµενο ή µέσο αντιγραφής ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σηµειώσεις ή από γραπτό δοκίµιο άλλου εξεταζοµένου, ή θορυβεί και δεν συµµορφώνεται µε τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εµποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζοµένων ή δολιεύεται µε άλλο τρόπο την εξέτασή του, αποµακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης µε αιτιολογηµένη απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής και το γραπτό δοκίµιο βαθµολογείται από τη Λυκειακή Επιτροπή µε τον κατώτερο βαθµό µηδέν. Η Λυκειακή Επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον µαθητή και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τον πρόεδρο, τα δύο της µέλη και τον γραµµατέα αυτής».

Οι 5 χρυσοί κανόνες

Προσοχή ιδιαίτερη απαιτείται κατά τον χρόνο αναµονής των θεµάτων, οπότε και η αγωνία των υποψηφίων κορυφώνεται. Συνήθης αντίδραση των υποψηφίων κατά τη διάρκεια αναµονής των θεµάτων είναι η προσπάθεια και η αδυναµία ανάκλησης τυχαίων σηµείων της ύλης. Σε καµία περίπτωση δεν πρέπει αυτό να επηρεάσει την ψυχολογία τους, αφενός διότι είναι φυσιολογική αντίδραση και αφετέρου διότι κατά τη γραπτή αξιολόγηση ο εγκέφαλος λειτουργεί αφαιρετικά, συνεπώς όταν έρθουν τα θέµατα και ο υποψήφιος καταπιαστεί µε ένα ένα από αυτά χωριστά, η ανάκληση µνήµης θα είναι πολύ εύκολη.

Μόλις έρθουν τα θέµατα, ο υποψήφιος πρέπει να συγκεντρωθεί σε αυτά και να µην επιτρέψει σε τίποτε να αποσπάσει την προσοχή του, να διαβάσει µία φορά προσεκτικά όλα τα ζητήµατα, ενώ ταυτόχρονα να κρατά κάποιες πρόχειρες σηµειώσεις, στις οποίες θα ανατρέξει αργότερα. Αµέσως µετά προτείνεται ο υποψήφιος να επεξεργαστεί τα θέµατα που γνωρίζει πολύ καλά και µε κλιµάκωση να ασχοληθεί στο τέλος µε όποιο θέµα φαίνεται δύσκολο ή δυσνόητο.

∆εδοµένου ότι στα περισσότερα µαθήµατα οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα θέµατα, ο µέσος χρόνος που πρέπει να αφιερώσουν σε κάθε θέµα είναι περίπου 45 λεπτά της ώρας. Όµως, κάποια από τα θέµατα θα φανούν στους προετοιµασµένους υποψηφίους πολύ απλά, συνεπώς ο χρόνος που θα αποµείνει για τα απαιτητικά θέµατα είναι αρκετός.

Σε κάθε περίπτωση ο χρυσός κανόνας είναι να µην επιµείνει ο υποψήφιος για µεγάλο χρονικό διάστηµα σε κάποιο θέµα που φαίνεται ότι δεν µπορεί άµεσα να επιλύσει, γιατί αυτό θα επιφέρει δύο αρνητικά: πρώτον, θα µειωθεί ο χρόνος που θα αποµείνει για να αφιερώσει στα άλλα θέµατα και, δεύτερον, η εµµονή στο ίδιο θέµα κατά κανόνα µειώνει τις πιθανότητες για την επίλυσή του. Συνεπώς, εάν ο υποψήφιος «κολλήσει» σε κάποιο θέµα, το αφήνει για λίγο, ασχολείται µε τα υπόλοιπα και επανέρχεται σε αυτό αργότερα.

Τίποτε δεν θεωρείται αυτονόητο στις Πανελλαδικές και ό,τι ζητείται στις εκφωνήσεις πρέπει να αιτιολογηθεί επακριβώς. Συχνά, άλλωστε, στα θέµατα εµπεριέχεται η έκφραση «να εξηγήσετε» ή «να περιγράψετε». Με αυτόν τον τρόπο ζητείται από τους υποψηφίους η πλήρης ανάλυση ενός φαινοµένου, µίας έννοιας κ.λπ.

Πανελλαδικές 2019: Αναρτήθηκαν τα μηχανογραφικά δελτία

Πανελλήνιες 2019: Είναι ένα βήμα για τη ζωή. Δεν είναι όμως όλη μας η ζωή

Πανελλαδικές 2019: Ποιοι υποψήφιοι δικαιούνται επίδομα 350 ευρώ

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα