Πτώση Mirage 2000: Ακολούθα με - Έχασα τον 1. Υπάρχει βίντεο ντοκουμέντο

Πτώση Mirage 2000: Ακολούθα με - Έχασα τον 1. Υπάρχει βίντεο ντοκουμέντο

Θρήνος και πένθος σε όλη τη χώρα για τον πιλότο Γιώργο Μπαλταδώρο  μετά την  πτώση του μονοθέσιου αεροσκάφους Mirage 2000-5 εχθές λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι βορειοανατολικά της Σκύρου ήταν η αιτία να κοπεί πρόωρα το νήμα της ζωής για τον 34χρονο Σμηναγό

Ο άτυχος πιλότος ήταν πατέρας δύο παιδιών.

Τι συνέβει στον άτυχο πιλότο και έγινε η τραγωδία;

Την ώρα που οι έρευνες στο σημείο της συντριβής του μοιραίου Mirage 2000-5 συνεχίζονται για τον εντοπισμό του καταγραφέα πτήσης, στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης βρίσκεται ήδη ένα ντοκουμέντο στο οποίο καταγράφονται μερικές από τις τελευταίες σκηνές της τραγωδίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το onalert.gr, πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage 2000-5  που βιντεοσκοπούσε καθόλη τη διάρκεια και αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.

Κομβική για την διακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας είναι και η ολοκληρωμένη κατάθεση του πιλότου του δεύτερου μαχητικού του σχηματισμού των Mirage 2000-5. Όπως έχει γίνει γνωστό στη θόλωση που είχε δημιουργηθεί από τις μετεωρολογικές συνθήκες, τα δυο Mirage 2000-5 εισήλθαν μαζί ως ανοιχτός και όχι ως κλειτός σχηματισμός. Πραγματοποίησαν μαζί τη βύθιση στη νέφωση η οποία ήταν χαμηλή, κάτω και από τα 300 μέτρα.

Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι “έχασα τον 1”. Εν συνεχεία, και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία απαγκιστρώθηκε από τον σχηματισμό χαράσσοντας ανοδική πορεία.

Το σενάριο για την “παραίσθηση”

Εξίσου σημαντικά είναι και τα δεδομένα που βρίσκονται στον καταγραφέα της πτήσης. Μέσω αυτών θα μπορέσει να “φωτιστού” οι περισσότερες πτυχές της "βουτιάς θανάτου" που έκανε το  Mirage2000-5 ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έγραψε το OnAlert ως επικρατέστερο μέχρι στιγμής θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών ή των 2000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Όπως ανέφεραν εάν η "βουτιά θανάτου" που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.

Τις τελευταίες στιγμές πριν την πτώση του Mirage 2000-5 ανοιχτά της Σκύρου περιέγραψε ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού

Όταν ο πιλότος του δεύτερου Mirage επέστρεψε στην 135 Σμηναρχία Μάχης ήταν ακόμα ταραγμένος. Όπως μετέδωσε ο απεσταλμένος του Epsilon στη Σκύρο, ο πιλότος εξετάστηκε αμέσως από τον γιατρό της βάσης. Οι συνάδελφοί του, σοκαρισμένοι κι εκείνοι με τα όσα είχαν συμβεί, τον ρώτησαν τι έγινε. Τους αποκάλυψε τον διάλογο που είχε με τον αρχηγό της αποστολής, τον Γιώργο Μπαλταδώρο.

«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», του είπε ο 34χρονος σμηναγός. Και εκείνος του απάντησε: «βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Μετά, έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού. Η απόφασή του να κάνει ανάβαση, ήταν εκείνη που, την τελευταία στιγμή, του έσωσε τη ζωή.

Πίστεψαν πως πρόκειται για εμπλοκή με τους Τούρκους

Όταν στις 12:15 το μεσημέρι της Πέμπτης (12.04.2018) ο δεύτερο πιλότος ειδοποίησε τη βάση πως είχε χάσει το στίγμα του Γιώργου Μπαλταδώρου, όλοι «πάγωσαν». Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι κανείς δεν μιλούσε. Γιατί κανείς δεν περίμενε πως υπήρχε περίπτωση να έχει εμπλακεί σε δυστύχημα ο Γιώργος Μπαλταδώρος. Όλοι άλλωστε είχαν να λένε για το πόσο έμπειρος και εξαιρετικός χειριστής ήταν.

Μάλιστα, η πρώτη αίσθηση ήταν πως όλα είχαν συμβεί ως αποτέλεσμα εμπλοκής με τα τουρκικά F16. Πως είτε κάτι είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της αναχαίτησης είτε δεν είχε τελειώσει η εμπλοκή με τους Τούρκους. Δεν ήξεραν ακόμα τότε ότι όταν τα δυο ελληνικά Mirage 2000-5 έφτασαν στο Βόρειο Αιγαίο για να αναχαιτίσουν τα τουρκικά μαχητικά, εκείνα είχαν ήδη αποχωρήσει από το ελληνικό FIR. Και ουσιαστικά η αναχαίτηση δεν έγινε ποτέ.

Περίπου στις 12:30 με 12:45 ειδοποιήθηκαν τα στελέχη της βάσης να στείλουν πλωτό για να ερευνήσει το σημείο και να συμμετάσχει στις έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση του Έλληνα πιλότου. Έτσι κι έγινε. Αλλά το πλωτό με τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασε στο σημείο της συντριβής την ώρα που Super Puma είχε ήδη εντοπίσει τα συντρίμμια και τη σορό του Γιώργου Μπαλταδώρου.

«Ξαφνικά, χάθηκε ο ήχος του Mirage»

Συγκλονιστική είναι και η περιγραφή του Γιώργου Πανταζή στο Epsilon. Είναι ο ψαράς που ήταν με το σκάφος του κοντά στο σημείο της της πτώσης του Mirage 2000-5. Στο σημείο όπου έχασε τη ζωή του ο Γιώργος Μπαλταδώρος.

Περιέγραψε πως του φάνηκε περίεργο το γεγονός πως ξαφνικά δεν άκουγε τον ήχο του μαχητικού. Ήταν λίγα μίλια μακριά. Αλλά εξαιτίας του καιρού και της ομίχλης, δεν μπορούσε να δει. «Από τον ήχο κατάλαβα ότι έπεσε το αεροπλάνο. Ο ήχος ακουγόταν από μακριά και ξαφνικά εξαφανίστηκε από τα αυτιά μου», είπε. Λίγα λεπτά αργότερα, είδε το Super Puma να πετά στην περιοχή. Ήταν εκείνος που έδωσε στο Λιμενικό το στίγμα όπου είχε πέσει το Mirage…

Θρήνος στο σπίτι του ήρωα πιλότου - Το τελευταίο τηλεφώνημα στη γυναίκα του

Η Βουλή θα υιοθετήσει τα παιδιά του σμηναγού Μπαλταδώρου. Το Σάββατο η κηδεία του

Τι είναι η παραίσθηση vertigo που εικάζεται ότι κόστισε τη ζωή στον Γεώργιο Μπαλταδώρο

Οι 35 υιοθεσίες ανήλικων παιδιών πιλότων από τη Βουλή

Τα μαύρα κουτιά και οι έρευνες στο βυθό

Τα μαύρα κουτιά είναι αυτά που θα ρίξουν φως.  Εκτιμάται ότι  το mirage βρίσκεται σε βάθος 200 – 300 μέτρων στο βυθό της θαλάσσιας περιοχής ανοιχτά της Σκύρου.

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων. Όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Ομάδα δυτών προχωράει σε κατάδυση στο σημείο της συντριβής προκειμένου να εντοπίσει το «μαύρο κουτί» του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Ο καταγραφέας πτήσης θα φωτίσει κάθε πτυχή της «βουτιάς θανάτου» που έκανε το  Mirage2000-5 ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως από χθες έγραψε το OnAlert.gr επικρατέστερο θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού. Το λεγόμενο «vertigo«.

Ο φόρος τιμής του Α/ΓΕΕΘΑ

Φόρο τιμής με συγκινητικά λόγια απέτισε στον ήρωα σμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: "Η αυταπάρνηση και η υπέρτατη προσφορά του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, συνιστούν πράξεις ανεκτίμητης αξίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων"

Η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ είναι η ακόλουθη:

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ και οι Ένοπλες Δυνάμεις, εκφράζουν θερμά συλλυπητήρια προς την οικογένεια και τους οικείους του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, ο οποίος έπεσε εν ώρα καθήκοντος, στις 12 Απριλίου 2018.

Η αυταπάρνηση και η υπέρτατη προσφορά του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, συνιστούν πράξεις ανεκτίμητης αξίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

 

 

Ενίσχυση 100.000 ευρώ από τη Λίγκα στην οικογένεια του αδικοχαμένου πιλότου

Μια πολύ σπουδαία πρωτοβουλία πήρε ο πρόεδρος της Super League Σουρωτή, Γιώργος Στράτος, έχοντας βέβαια και τη συμπαράσταση των ομάδων του συνεταιρισμού. Μια ενέργεια που αποδεικνύει πως το ποδόσφαιρο έχει και τις πολύ όμορφες πτυχές του, όχι μόνο αυτές που κάνουν άσχημη την εικόνα του.

Η Λίγκα έστειλε επιστολή προς όλες τις ομάδες προκειμένου να δοθεί ενίσχυση 100.000 ευρώ στην οικογένεια του πιλότου που σκοτώθηκε χθες σε ηλικία 34 ετών. Ο Γιώργος Μπαλταδώρος άφησε πίσω του μια γυναίκα και δυο ανήλικα παιδιά και για το λόγο αυτό θα υπάρξει μια οικονομική ενίσχυση 100.000 ευρώ ως ελάχιστος φόρος στη μνήμη του.

 

 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα