Blue Star Patmos: Πώς αποφεύχθηκε μια παρ' ολίγον ναυτική τραγωδία

Για δεύτερη μέρα σήμερα οι δύτες του λιμενικού και το κλιμάκιο που αποτελείται από στελέχη του κλάδου επιθεώρησης πλοίων του λιμενικού θα επιχειρήσουν να εκτιμήσουν το πλήρες μέγεθος της ζημιάς που έχει προκληθεί από την προσάραξη του πλοίου Blue Star Patmos τα ξημερώματα της Τρίτης στην είσοδο του φυσικού λιμανιού της  Ίου.

Οι προσπάθειες ωστόσο να διερευνηθούν οι συνθήκες του συμβάντος δυσχεραίνονται από την περιορισμένη ορατότητα των νερών λόγω των ρευμάτων ενώ φως επιχειρεί να ρίξει και η προανάκριση που διενεργείται από το λιμεναρχείο Ίου.

Μια μέρα μετά το συμβάν και ενώ ήδη είναι γνωστό ότι ουδείς από τους επιβάτες ή το πλήρωμα τραυματίστηκε ή αντιμετώπισε κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας, οι λεπτομέρειες που αρχίζουν σιγά, σιγά να γίνονται γνωστές δείχνουν ότι η προσάραξη θα μπορούσε να έχει εντελώς διαφορετική πιθανόν τραγική εξέλιξη, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε δημοσίευμα του το capital.gr.

Τι ακριβώς συνέβη; Το Blue Star Patmos τα ξημερώματα Τρίτης προς Τετάρτη, προσεγγίζοντας την Ίο ερχόμενο από τη Νάξο και ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από Πειραιά προς Σύρο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Σαντορίνη, Ανάφη, κατά τη στροφή του προς τα ανατολικά προκειμένου να εισέλθει στο λιμάνι προσέκρουσε στον ανατολικό κάβο, σύμφωνα με κάποιες πρώτες πληροφορίες με ταχύτητα  περί τους 15 με 17 κόμβους. Το γεγονός ωστόσο ότι το πλοίο μετά την πρόσκρουση, ακούμπησε  στο βράχο προσαράζοντας, αποδείχθηκε σωτήριο καθώς απέτρεψε πιθανή βύθιση.

Για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, κάποιες πληροφορίες - που πάντως δεν επιβεβαιώνονται επισήμως από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ή το λιμενικό που συνεχίζει την έρευνα - μιλούν για ρήγμα έως και 80 μέτρα, ρήγμα διπλάσιο από το αντίστοιχο που προκάλεσε το ναυάγιο και τη ναυτική τραγωδία του Σάμινα. Ωστόσο ευτυχώς δε συνέβη το ίδιο με το Patmos, γεγονός που έδωσε τον απαραίτητο χρόνο ώστε 206 επιβάτες και 44 από τα 87 μέλη του πληρώματος (όλοι καλά στην υγεία τους) να μετεπιβαστούν δύο ώρες μετά την προσάραξη στο ταχύπλοο "Super Jet” της εταιρείας Seajets που έσπευσε επιτόπου (βρσικόταν στο λιμάνι) καθώς και στο τουριστικό σκάφος "Βασίλειος” και στη συνέχεια να μεταφερθούν ασφαλείς στο λιμάνι της Ίου. Συνολικά στην περιοχή έσπευσαν άμεσα 6 αλιευτικά, 3 τουρισιτκά, 3 ταχύπλοα και 1 περιπολικό. Το υπόλοιπο πλήρωμα παραμένει στο πλοίο, το οποίο εκτός από το ρήγμα φέρεται να έχει υποστεί ζημιές και στους άξονες των προπελών.

Πρόσθετες πληροφορίες για την προσάραξη του μήκους 145 μέτρων Blue Star Patmos, που είναι από τα πιο καινούρια πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας καθώς ναυπηγήθηκε το 2012, αναμένεται να δώσει και η επεξεργασία των στοιχείων του VDR, που καταγράφει τα δεδομένα του πλοίου.

Να σημειωθεί ότι η ύπαρξη της ξέρας στην είσοδο του φιορδ του λιμανιού της Ίου είναι γνωστή στους καπετάνιους που εκτελούν τα δρομολόγια στο νησί. Πληροφορίες θέλουν τον καπετάνιο του Blue Star Patmos να είναι έμπειρος, γεγονός που οδηγεί σε ένα πρώτο συμπέρασμα ότι είτε υπήρξε κάποια δυσλειτουργία που δεν επέτρεψε να γίνουν οι σωστοί χειρισμοί ή ότι έγινε λάθος εκτίμηση.

Ανακατατάξεις στα δρομολόγια της Blue Star

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα