Άδενδρο: Ο επίλογος της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Ανασύρθηκε η μηχανή

Το χρονικό του τραγικότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος των τελευταίων 50 ετών ολοκληρώθηκε χθες Σάββατο 20 Μαΐου, μία εβδομάδα μετά το συμβάν το οποίο στοίχισε τη ζωή τριών ανθρώπων και αρκετών τραυματιών.

Όπως ήδη είχε προγραμματιστεί από τους μηχανικούς του ΟΣΕ και την υπεύθυνη εταιρία που ανέλαβε το έργο απομάκρυνσης των βαγονιών, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν χθες το μεσημέρι, όπου απομακρύνθηκε από το χώρο η μπροστινή μηχανή της αμαξοστοιχίας.

Μία εβδομάδα μετά, το ισοπεδωμένο τοπίο που έμεινε δεν θυμίζει σε τίποτα τη χαώδη εικόνα που δημιουργήθηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μετά τον εκτροχιασμό της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

Υπερβολική ταχύτητα η αιτία της τραγωδίας στο Άδενδρο UPD

Ταχύτητα 144,34 χλμ είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του τρένου που εκτροχιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην περιοχή Άδενδρου παρασύροντας στον θάνατο τρεις ανθρώπους. Αυτό καταγράφει το πρώτο πόρισμα των τριών εμπειρογνωμώνων στους οποίους έχει αναθέσει την υπόθεση ο ΟΣΕ.

Στο πόρισμα οι εμπειρογνώμονες αναφέρουν ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι η αιτία του δυστυχήματος, ωστόσο αυτό είναι το πρώτο πόρισμα και εκφράζουν μια επιφύλαξη, καθώς έχουν ζητήσει επιπλέον στοιχεία τα οποία μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα.

Χθες, Σάββατο, ολοκληρώνεται η απομάκρυνση των βαγονιών από τις ράγες.

Σημειώνεται ότι το τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην περιοχή Άδενδρο, ενώ μέρος του συρμού «καρφώθηκε» πάνω σε ένα σπίτι.

Από το δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους δύο υπάλληλοι του ΟΣΕ (μηχανοδηγός και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας) και ένας επιβάτης.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών:

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, συνεπής στη δέσμευση και τη βούλησή της να υπάρξει ταχύτατη διερεύνηση των αιτιών  του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος που συνέβη το περασμένο Σάββατο 13 Μαΐου 2017, παρουσιάζει σήμερα τα πρώτα συμπεράσματα  του  πορίσματος που συνέταξε η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων.

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών & Μεταφορών, κ. Θάνο Βούρδα, ο οποίος σήμερα το πρωί πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των Διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, η αιτία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα (144,343 Km/h) της αμαξοστοιχίας τη στιγμή του συμβάντος.

Σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά  το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

emvolos.gr

efsyn

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα