Σάλος με δήλωση Οικονόμου για παρ’ ολίγον τραγωδία στον προαστιακό - Σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος

Σάλος με δήλωση Οικονόμου για παρ’ ολίγον τραγωδία στον προαστιακό - Σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος

Οργή προκαλεί η δήλωση του υφυπουργού Μεταφορών στον ΣΚΑΪ για την παρ’ ολίγον σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών του προαστιακού, κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Ο Βασίλης Οικονόμου επιχείρησε να υποβαθμίσει το περιστατικό, αναφέροντας ήταν «σοβαρό μόνο στη θεωρία», αφού «στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν».

Την ώρα που πληθαίνουν τα συμβάντα, θυμίζοντας τριτοκοσμική χώρα, ο υφυπουργός σημείωσε πως υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στο σύστημα, οι οποίες λειτούργησαν, και πως λόγω των έργων στα Σεπόλια η συνεννόηση μεταξύ των σταθμών δεν έγινε με την τηλεδιοίκηση, αλλά οι σταθμάρχες συνεννοήθηκαν μεταξύ τους με το παλιό σύστημα.

«Υπάρχει πλαίσιο διαδικασιών που εξασφαλίζει την ασφάλεια του μέσου», συνέχισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι οι τρεις σταθμάρχες αντιλήφθηκαν αμέσως τι έγινε και σταμάτησαν το τρένο.

«Οι σατανικές συμπτώσεις είναι καλές για μυθιστόρημα»

Ο Βασίλης Οικονόμου «έδειξε» τον έναν από τους τέσσερις σταθμάρχες ως υπαίτιο της παρ’ ολίγον σύγκρουσης.

«Ένας από τους τέσσερις σταθμάρχες επέδειξε αμέλεια, γι’ αυτό υπήρξε εισαγγελική παρέμβαση και τέθηκε εκτός υπηρεσίας ο συγκεκριμένος σταθμάρχης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Οι σατανικές συμπτώσεις είναι καλές για τα μυθιστορήματα. Εδώ μιλάμε για την ασφάλεια του κόσμου. Τα Τέμπη ήταν ένα τραγικό, πολύ κακό περιστατικό. Όμως, δεν έχουμε τέτοιες περιπτώσεις» ανέφερε.

«Υπάρχει δικλείδα ασφάλειας, έχουν πολλά επίπεδα συνεννόησης οι μηχανοδηγοί με τους σταθμάρχες, δεν είναι ότι κοιμήθηκα εγώ, δεν έκανα εγώ καλά τη δουλειά μου, τρακάρουν τα τρένα. Λειτούργησε ο μηχανισμός με ασφάλεια, δεν κάναμε βουντού», πρόσθεσε ο Βασίλης Οικονόμου.

Για την αμαξοστοιχία που προσέκρουσε σε πεσμένα δένδρα κοντά στις Αφίδνες ο υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε πως «είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά ο σιδηρόδρομος με τα ατέλειωτα χιλιόμετρα δικτύου».

Η ανακοίνωση των μηχανοδηγών

Στη σκωπτική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) ανέφερε πως αν οι μηχανοδηγοί δεν ήταν επαγγελματίες και προσηλωμένοι στη δουλειά τους, τότε δεν θα είχαν αντιληφθεί τι είχε συμβεί.

Το σωματείο των εργαζόμενων υπενθύμιζε πως στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

Στην ανακοίνωσή τους οι μηχανοδηγοί αναλυτικά σημείωναν:

«Σήμερα το πρωί 13/9, οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παραλίγο να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ των σταθμών της Αθήνας και των Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μονή γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς.

Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση, από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή την τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: “…το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών”.

Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ, Hellenic Τrain και ιδιαίτερα τη δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα».

Η μαρτυρία του μηχανοδηγού που φρέναρε τους συρμούς – «Είδα τον χάρο με τα μάτια μου»
Ο Δημήτρης Κουτσιαύτης, πρόεδρος των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης – ΠΕΠΕ) που οδηγούσε την αμαξοστοιχία 1210, ανέφερε: «Είδα το χάρο με τα μάτια μου, έτρεμα, ζήτησα αντικατάσταση. Σταματήσαμε σε απόσταση 700 – 800 μ. μεταξύ μας. Αν δεν είχα ακούσει την αναγγελία ή αν είχαμε φύγει λίγο αργότερα από την Αθήνα, τι θα γινόταν;».

«Στις 09:14 βρισκόμουν με την (σ.σ. αμαξοστοιχία) 1210 σε δρομολόγιο από τον Πειραιά προς το αεροδρόμιο. Μόλις έφτασα στην Αθήνα με ολιγόλεπτη καθυστέρηση περίπου 7 με 8 λεπτών, μου δόθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα και συγκεκριμένα το 1001. Βγήκα έξω να ελέγξω αν υπάρχει κάποιος τελευταίος επιβάτης, ο οποίος δεν έχει προλάβει να επιβιβαστεί και αμέσως μόλις μου έδωσε η σταθμάρχης του σταθμού Λαρίσης το σινιάλο, έκανα αναγγελία και αποχώρησα. Στην αναγγελία ανέφερα ότι η 1210 από την Αθήνα και σε μόνη γραμμή προς Αγίους Αναργύρους. Βρισκόμουν σε κίνηση με τη δρομολογιακή ταχύτητα», περιέγραψε.

Τη στιγμή εκείνη και ενώ είχε ξεκινήσει και βρισκόταν στη λεγόμενη μηχανογραφική διάβαση άκουσε τη συνομιλία του μηχανοδηγού του δεύτερου συρμού –αμαξοστοιχία 1307– με την τηλεδιοίκηση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ):

«Ακούω τον συνάδελφο να λέει από Αγίους Αναργύρους η 1307 τι περιμένει; Κανείς δεν του απαντά. Αντιλήφθηκα ότι κάτι δεν πάει καλά. Κάποια στιγμή λέει το ΣΚΑ η 1307 μόνη γραμμή προς Αθήνα. Ουσιαστικά τον έστελνε πάνω μας», ανέφερε ο κ. Κουτσιαύτης.

Όπως περιγράφει, ο ίδιος αρχικά απέφυγε να κάνει ακαριαία πέδη προκειμένου να μην τρομοκρατηθούν οι επιβάτες του τρένου το οποίο ήταν σχεδόν γεμάτο, προχωρώντας σε πλήρη πέδη και παραμένοντας σε ετοιμότητα. «Αν έβλεπα τα χειρότερα, ήμουν έτοιμος να κάνω ακαριαία πέδη και να κινηθώ προς τα πίσω», πρόσθεσε.

Αμέσως μετά και αφού είχε ολοκληρωθεί η συνομιλία του άλλου συρμού με το ΣΚΑ, τα δύο τρένα σταμάτησαν και η σύγκρουση αποφεύχθηκε κυριολεκτικά στο παρά πέντε.

Οι δραματικοί διάλογοι των μηχανοδηγών

Ανάλογη είναι και η μαρτυρία του αντιπροέδρου των μηχανοδηγών Γιώργου Μανώλη, που μίλησε στο Mega.

«Στην αμαξοστοιχία 1210 που ήταν ερχόμενη από Αθήνα προς Αγίου Αναργύρους, ο μηχανοδηγός και πρόεδρος του σωματίου μας άκουσε ότι η αμαξοστοιχία 1307 ανήγγειλε ότι πέρασε τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων που αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται σε μονή γραμμή. Που σημαίνει ότι το ένα τρένο κινείται μετωπικά προς το άλλο. Αμέσως επικοινώνησε με τον άλλο μηχανοδηγό και του είπε: Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα!».

«Σταμάτησαν ακαριαία και οι δύο αμαξοστοιχίες και έτσι αποφεύχθηκαν τα χειρότερα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανώλης.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι σε αυτό το κομμάτι της γραμμής, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση γιατί γίνονται έργα εκεί.

Τόνισε ότι και τα δύο τρένα «ξεκίνησαν με χαρτιά και προφορικές εντολές».

πηγή: topontiki.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα