«Γαλάζια» επιχείρηση συγκάλυψης για την τραγωδία των Τεμπών που συγκλόνισε την Ελλάδα επιχειρεί, σύμφωνα με την αντιπολίτευση, η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή, η οποία διερευνά ενδεχόμενες πολιτικές ευθύνες για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ υποστήριξαν πως η κυβερνητική πλειοψηφία προσπαθεί να αναδείξει τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους σε μια προσπάθεια συγκάλυψης των όποιων κυβερνητικών ευθυνών, όπως καταγγέλλουν και έχοντας στα χέρια τους πλέον τον πλήρη ιατρικό φάκελο του νεκρού μηχανοδηγού στον οποίο επισημαίνεται ότι ήταν σε θέση να εκτελεί τα καθήκοντά του.
Ο Βασίλης Κόκκαλης, από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημείωσε πως πρόκειται για άθλια προσπάθεια από κυβερνητική πλειοψηφία για να συγκαλύψει τις πραγματικές ευθύνες και να πετάξει άλλου το μπαλάκι», προσθέτοντας πως από τα έγγραφα διαπιστώνεται, «χωρίς να είμαστε γιατροί» όπως είπε, πως δεν προκύπτει κάτι μεμπτό.
«Οι γνωματεύσεις ιατρών, τον κρίνουν ικανό τον μηχανοδηγό, η ΝΔ προσπαθεί να βγάλει λαγούς από το καπέλο, για την υγεία του μηχανοδηγού», τόνισε από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ η Μιλένα Αποστολάκη.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα πάντα με το ΠΑΣΟΚ και μπροστά σε αυτή την άνευ προηγουμένου προσπάθεια συγκάλυψης της τραγωδίας των Τεμπών και αποποίησης της πολιτικής ευθύνης απαιτεί να προσέλθουν άμεσα στη Βουλή τόσο ο πρώην υπουργός Κώστας Καραμανλής όσο και ο Χρήστος Σπίρτζης, αλλά και ακόμη 8 άτομα τα οποία είναι οι: Σπηλιόπουλος, Κατσιούλης, Διακομανώλης, Γεννηδούνιας, Λεβέντης, Βαρελάς, Τσικαλάκης και ο Νίκος Σταθόπουλος πρώην ΓΓ στο υπουργείο Υποδομών την περίοδο 2019-2021.
Για το ΠΑΣΟΚ γίνεται μια πλήρης μεθόδευση και συγκάλυψη των πραγματικών ενόχων που για ακόμη μια φορά η κυβέρνηση θέλει το δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος βγάζοντας από πάνω της τις όποιες πολιτικές ευθύνες.
Μάλιστα κατά την Μιλένα Αποστολάκης «η κυβέρνηση επαναφέρει το ανθρώπινο λάθος ως βασικό αφήγημα, αφήνωντας παράλληλα τουλάχιστον 12 μάρτυρες εκτός εξεταστικής και παρόλο που τα συγκεκριμένα άτομα βρίσκονται στην λίστα μαρτύρων. Το ΠΑΣΟΚ απαιτεί να προσέλθουν στη Βουλή Καραμανλής και Σπίρτζης και να τηρηθεί ο αρχικός κατάλογος κατά γράμμα».
Αναλυτικά η δήλωση των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ
«Η προσπάθεια συγκάλυψης των υπευθύνων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη είναι σε πλήρη εξέλιξη από μέρους της κυβερνητικής πλειοψηφίας.
Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας επιχείρησαν να δημιουργήσουν ξανά στρεβλές εντυπώσεις και να υπηρετήσουν με κάθε τίμημα το δόγμα του «ανθρώπινου λάθους», αυτή τη φορά με πρόσχημα τον ιατρικό φάκελο του νεκρού μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας και προκαλώντας ακόμη και την οικογένεια του, που πενθεί.
Δεν δίστασαν, μάλιστα, να επιδιώξουν ανεπιτυχώς να διακοπεί η δημόσια τηλεοπτική κάλυψη των εργασιών της επιτροπής.
Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής δεν θα επιτρέψει τέτοιες μεθοδεύσεις. Απαιτεί την άμεση κλήση στην εξεταστική επιτροπή των κ.κ. Σπίρτζη και Καραμανλή σύμφωνα με τη σειρά των μαρτύρων που είχε οριστεί. Επιπλέον, είναι κρίσιμο να διευρυνθεί ο κατάλογος των μαρτύρων και να κληθούν στην επιτροπή οι κ.κ. Σπηλιόπουλος, Κατσιούλης, Γεροντήδου, Διακομανώλη, Γενηδούνιας, Λεβέντης, Βαρελάς, Σταθόπουλος και Τσικαλάκης.
Πρόκειται για πρόσωπα που κατείχαν θέσεις σε κρίσιμες χρονικές περιόδους άμεσα σχετιζόμενες με το σιδηροδρομικό δυστύχημα και η κατάθεση τους θα ρίξει άπλετο φως στις ευθύνες, τις εγκληματικές ολιγωρίες και παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία.
Εξώδικο από την οικογένεια του μηχανοδηγού
Σημειώνεται ότι η κυβερνητική προσπάθεια που αγγίζει τα όρια σκύλευσης νεκρού προκάλεσε την έντονη αντίδραση της οικογένειας του μηχανοδηγού. Η σύζυγος και οι τρεις κόρες του μηχανοδηγού απέστειλαν εξώδικη διαμαρτυρία κατηγορώντας τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας, Λάζαρο Τσαβδαρίδη, για παραβίαση του ιατρικού απορρήτου.
Υπενθυμίζεται δε ότι χθες ο βουλευτής της κυβερνώσας παράταξης προκάλεσε ορυμαγδό αντιδράσεων παρουσιάζοντας προσωπικά δεδομένα του νεκρού σε ζωντανή μετάδοση και υπονοώντας ότι δεν θα έπρεπε για λόγους υγείας να βρίσκεται στη συγκεκριμένη θέση κάτι που φυσικά δεν ισχύει.
Η οικογένεια σημειώνει «από την πλευρά μας αντέξαμε τον πόνο που μας προκάλεσε ο άδικος θάνατος του συζύγου και πατέρα μας, θρηνήσαμε τον άνθρωπό μας.
Πιστεύετε ότι δεν θα αντέξουμε και δεν θα απαντήσουμε στην πολιτική απρέπεια και ανηθικότητα κάποιων; Κάνετε λάθος» και προσθέτει «η πολιτική και ηθική ανεπάρκεια κάποιων δεν μπορεί να καταργήσει το δικαίωμά μας να πενθήσουμε το δικό μας άνθρωπο. Ένα τους ζητάμε μόνο: Να σεβαστούν τη μνήμη του και να λένε αλήθειες».
Σε άλλο σημείο της διαμαρτυρίας τους υπογραμμίζουν «διαμαρτυρόμαστε εντόνως για την άνω συμπεριφορά του ανωτέρω Βουλευτή και όσων συμμετείχαν στην παραβίαση του ιατρικού απορρήτου και κυρίως στην αλλοίωση του περιεχομένου των ιατρικών εγγράφων και τους καλούμε να παύσουν εφεξής κάθε αντίστοιχη μειωτική πράξη αναφορικά με τον θανόντα συγγενή μας, ιδίως δε, όταν τα λεγόμενά τους δεν συνοδεύονται από αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία».
Αφήνουν, ακόμη, σαφείς αιχμές και για την κάλυψη της υπόθεσης από τα ΜΜΕ τονίζοντας ότι προετοίμασαν το έδαφος για τη συγκεκριμένη στοχοποίηση και «”λησμόνησαν” να αναφέρουν δημοσίως ότι στα έγγραφα αυτά ο πατέρας και σύζυγος ημών, κρινόταν απολύτως ικανός».
Ολόκληρο το εξώδικο της οικογένειας του νεκρού μηχανοδηγού
Τι αναφέρουν οι Γαλάζιες πηγές
Τέλος «γαλάζιες» πηγές ανέφεραν σήμερα:
Μετάθεση ευθυνών επιχείρησε με την κατάθεσή της στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, προσπαθώντας να μειώσει τον ρόλο της Αρχής στη χορήγηση εγκρίσεων ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου .
Παρά την προφανή της απόπειρα να το υποβαθμίσει, υποχρεώθηκε να παραδεχθεί ότι το πόρισμα της ΡΑΣ σχετικά με το σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας για το δυστύχημα στα Τέμπη διαπιστώνει ανθρώπινο λάθος.
Αφού επεσήμανε ότι ακόμη δεν ολοκληρώθηκε η αυτεπάγγελτη έρευνα της Αρχής, σημείωσε ότι στο υπηρεσιακό πόρισμα αναφέρεται ότι «Ο σταθμάρχης δεν λειτούργησε όπως έπρεπε, οι μηχανοδηγοί δεν επικοινώνησαν ως όφειλαν, βρήκαμε ενδείξεις ότι πιθανώς δεν ολοκληρώθηκαν όλες οι ώρες εκπαίδευσης και ότι υπήρχαν αστοχίες σε διάφορα επίπεδα ελέγχου» υπογραμμίζοντας ότι υπήρχε ανθρώπινο λάθος και από τις δύο πλευρές (σταθμάρχη και μηχανοδηγών).
Η κα Τσιαπαρίκου ήταν ξεκάθαρη ως προς τις παραλείψεις, καθώς – με λύπη της όπως είπε- διαπιστώνεται ότι « οι δύο μηχανοδηγοί δεν επικοινώνησαν». Σε ερώτηση του κ. Κόκκαλη, πως θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν, η πρόεδρος της ΡΑΣ διευκρίνισε ότι η ραδιοεπικοινωνία- ασχέτως GSM-R- λειτουργούσε.
«Εφόσον δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν μπορούμε να ελέγξουμε ένα σύστημα που δεν υπήρχε» τόνισε η πρόεδρος της ΡΑΣ, προσθέτοντας ότι «ακόμη κι αν δεν έχει τηλεδιοίκηση ένα τμήμα του δικτύου, οφείλουμε να δώσουμε έγκριση ασφάλειας με βάση τα υπάρχοντα συστήματα και τις προτάσεις και διασφαλίσεις από τον διαχειριστή του δικτύου».
Διευκρίνισε δε, ότι ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να καταθέσει έναν τεράστιο φάκελο προκειμένου να λάβει άδεια για θέση σε λειτουργία μέσα στον οποίο αναφέρεται αν η κυκλοφορία γίνεται με τηλεδιοίκηση ή με κλειδούχο και σταθμάρχη. Εύκολα συμπεραίνει κανείς, λοιπόν, ότι ανεξάρτητα από το εάν υπάρχει εν λειτουργία τηλεδιοίκηση ή όχι, η άδεια ασφαλείας χορηγείται με βάση τις διασφαλίσεις από τον διαχειριστή του δικτύου, του ΟΣΕ, όχι με βάση του ελέγχους της ΡΑΣ.
Σε άλλο σημείο, η κα Τσιαπαρίκου, αναφερόμενη στην εξέλιξη των έργων είπε ότι «ειδικά μετά τον Μάιο του 2022 γνωρίζαμε το χρονοδιάγραμμα αλλά και τον μήνα υλοποίησης των εκτελούμενων έργων, προκειμένου να έρθουν για πιστοποίηση στη ΡΑΣ».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την κατάργηση του προϊστάμενου αμαξοστοιχίας και τη μεταφορά των καθηκόντων του στον συνοδό, η κα Τσιαπαρίκου είπε ότι «Οποιαδήποτε δικλείδα ασφαλείας θα ήταν απαραίτητη έτσι όπως είναι ο ελληνικός σιδηρόδρομος», παρότι αρχικά επιχείρησε να πείσει ότι δεν ήταν απαραίτητη η παρουσία του.
Η πρόεδρος της ΡΑΣ κατέθεσε στην επιτροπή ότι στην ΕΕ το 2015 καταργήθηκε η έννοια του προϊσταμένου, επειδή πλέον ισχύει το σύστημα TSI operation, ωστόσο παραδέχθηκε ότι στη χώρα μας συνεχίζουμε να είμαστε σε μεταβατικό στάδιο.
Ερωτώμενη σχετικά, η πρόεδρος της ΡΑΣ παραδέχτηκε ότι ακόμη και σε συνομιλίες της με συνδικαλιστές, παρότι όλοι ήξεραν την ύπαρξη προβλημάτων «ούτε οι ίδιοι πίστευαν ότι θα γίνει τέτοιο δυστύχημα».
Επιπλέον, η πρόεδρος της ΡΑΣ πέταξε το μπαλάκι στη Hellenic Train σχετικά με την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού, για τον οποίο τόνισε ότι «είναι δεδομένο και αποδεδειγμένο ότι δεν έκανε σωστά τη δουλειά του». ΄Όπως είπε η κα Τσιαπαρίκου, η ευθύνη, βάσει νομοθεσίας, για την ενημέρωση της ΡΑΣ σχετικά με την κατάσταση της υγείας των μηχανοδηγών ανήκει στη Hellenic Train. Η πρόεδρος της ΡΑΣ, αναφορικά με το ιατρικό έγγραφο του νοσοκομείου Πατρών του 2017, όπου βεβαιώνεται ότι ο μηχανοδηγός είχε υποστεί εγκεφαλικό και διεγνώσθη με ανεύρυσμα, τόνισε ότι δεν υπήρξε σχετική ενημέρωση της Αρχής.
Αποκάλυψε, δε, ότι είναι η πρώτη φορά που βλέπουν σε ιατρικό φάκελο κάποιος να έχει υποστεί εγκεφαλικό, πολλώ δε μάλλον, δύο εγκεφαλικά.
Αίσθηση, προκάλεσε εξάλλου η τοποθέτησή της ότι «υπάλληλοι της ΡΑΣ προέταξαν την κομματική τους ιδιότητα έναντι της υπηρεσίας τους στην Αρχή για την εποπτεία των σιδηροδρόμων», ερωτηθείσα σχετικά με μετάταξη υπαλλήλου στον ΣΥΡΙΖΑ. Ζήτησαν να μετακινηθούν από τη ΡΑΣ στον ΣΥΡΙΖΑ, είπε η πρόεδρος της ΡΑΣ, σημειώνοντας ότι η ίδια είχε άριστη συνεργασία με την κυβέρνηση της ΝΔ.
Πηγή: ieidiseis.gr