Κάτι έχει αλλάξει στο TikTok, ισχυρίζονται όλο και περισσότεροι χρήστες της εφαρμογής. Πολλοί ήταν αυτοί που συνήθιζαν να σκρολάρουν για ώρες στα εκατομμύρια βίντεο της πλατφόρμας, να βρίσκουν περίεργα νέα πράγματα, όπως αστεία βίντεο και χρήσιμες συμβουλές, και να τα μοιράζονται με φίλους τους.
«Αλλά κάτι δεν πάει καλά τελευταία», λέει η συντάκτρια του Business Insider Katie Notopoulos. Η ίδια ρίχνει την ευθύνη στο TikTok Shop. «Ας ξεκινήσουμε με αυτό που έχει το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης: το TikTok Shop. Όταν η λειτουργία Shop ξεκίνησε αυτό το φθινόπωρο, ξαφνικά, η ροή μου κατακλύστηκε από αναρτήσεις ανθρώπων που πουλούσαν πράγματα.
Ήταν αποπροσανατολιστικό: Οι αναρτήσεις του καταστήματος έχουν μια πορτοκαλί ετικέτα στο κάτω μέρος, αλλά μοιάζει με τις ετικέτες των φίλτρων. Για το πρώτο δευτερόλεπτο περίπου μιας ανάρτησης Shop, δεν καταλάβαινα γιατί αυτό το σχετικά βαρετό βίντεο είχε εμφανιστεί στην αρχική μου».
Για όσους έχουν TikTok, καταλαβαίνουν αμέσως τι εννοεί. Πλέον οι διαφημίσεις στην εφαρμογή έχουν αυξηθεί, ενώ είναι δύσκολο για τον χρήστη να καταλάβει αν βλέπει τα βίντεο των δημιουργών περιεχομένου ή διαφήμιση από μια μάρκα που δεν έχει δει ποτέ ξανά μπροστά του, ούτε έχει googlαρει.
«Η έμφαση στο περιεχόμενο των καταστημάτων έχει δύο κακές συνέπειες», συνεχίζει. «Η πρώτη είναι το ότι μου προβάλλονται πολλά περισσότερα βίντεο χαμηλής ποιότητας που δεν με ενδιαφέρουν πραγματικά. Θέλω να βλέπω βίντεο για αποφράξεις αποχετεύσεων ή την κυρία που σκάβει τούνελ κάτω από το σπίτι της. Τώρα πρέπει να ξεφυλλίσω τρεις αναρτήσεις καταστημάτων για να τις δω.
Η δεύτερη είναι πιο ανεπαίσθητη αλλά πιο καταστροφική. Συνήθιζε να φαίνεται αλλόκοτο το πώς το For You μού σερβίριζε περιεχόμενο απόλυτα προσαρμοσμένο σε εμένα. Τώρα μοιάζει σαν ο αλγόριθμος να με καταλαβαίνει λιγότερο και να με αξιολογεί απλώς ως πιθανό καταναλωτή».
«Κάποτε το TikTok προσπαθούσε να με πείσει ότι έχω μη διαγνωσμένη ΔΕΠΥ – τώρα, απλώς επιμένει ότι θέλω να αγοράσω παντελόνια μάρκας Halara. (Σοβαρά, δεν μπορώ να ανοίξω την εφαρμογή χωρίς να δω τα παντελόνια Halara)» συμπληρώνει χιουμοριστικά.
Έχει γίνει το TikTok άλλη μια πλατφόρμα διαφημίσεων, όπως το Instagram; Όσοι ασχολούνται με τα social media, θυμούνται πως όταν ξεκίνησε η εφαρμογή, κάπου στις αρχές του 2010, όλοι ανεβάζαμε τι τρώμε και πανέμορφα τοπία από τις διακοπές μας. Τώρα, το Intagram έχει καταλήξει να είναι γεμάτο διαφημίσεις, με τους influencers να κάνουν δουλειά τηλεπωλητή.
«Οι κοινωνικές πλατφόρμες περνούν από κύκλους ζωής και στάδια. Ένας προάγγελος αυτού του γεγονότος είναι αυτό που η Rebecca Jennings περιγράφει ως trendbaiting – υπάρχει αυτό το είδος της συνειδητής προσπάθειας να επινοηθούν νέες μικροτάσεις όπως το “mob wife aesthetic“», αιτιολογεί την άποψή της για το TikTok.
Μήπως ανεβαίνουν τα Instagram Reels;
Όσοι έχουν TikTok θυμούνται το beef ανάμεσα σε TikTok και Reels. Τότε, οι TikTokers συνήθιζαν να «κοροϊδεύουν» αυτούς που παρακολουθούν μόνο Reels, λέγοντας πως μαθαίνουν τα trends «πιο αργά και από τον internet explorer». Τώρα, όμως, τα Instagram Reels γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.
«Βρήκα τον εαυτό μου να περνάει όλο και περισσότερο χρόνο παρακολουθώντας Instagram Reels. Τα Reels εξακολουθούν να είναι πολύ χειρότερα από το TikTok: Το περιεχόμενο είναι απαίσιο και ο αλγόριθμος είναι χάλια. Αλλά με κάποιον τρόπο, είναι αναζωογονητικό. Το TikTok μου έδειχνε πάρα πολλά πράγματα που πραγματικά μου άρεσαν», αναφέρει η ίδια.
Μήπως αυτή είναι η αρχή του τέλους για το TikTok; Ή μήπως πρόκειται απλώς για μια «φάση»; Όλα θα φανούν στο μέλλον.
Πηγή: newsbeast.gr