Νέα καταγγελία για «ομαδικό βιασμό» στο Metaverse – «Το τραύμα ήταν παρόμοιο με μια επίθεση στον πραγματικό κόσμο»

Νέα καταγγελία για «ομαδικό βιασμό» στο Metaverse – «Το τραύμα ήταν παρόμοιο με μια επίθεση στον πραγματικό κόσμο»

Ένα στέλεχος στον κλάδο της τεχνολογίας προειδοποιεί για τους κινδύνους του Metaverse, αφού ισχυρίστηκε ότι έπεσε θύμα «ομαδικού βιασμού».

Σύμφωνα με το foxreport.gr, η Nina Patel, ψυχοθεραπεύτρια και start-up συνιδρυτής του Kabuni, ενός εκπαιδευτικού ιστότοπου, είπε ότι έγινε στόχος τεσσάρων ανώνυμων χρηστών (υποθετικά ανδρών) που της επιτέθηκαν απλώς και μόνο επειδή εμφανίστηκε στο διαδίκτυο με ένα γυναικείο avatar. Όλα συνέβησαν μόλις 60 δευτερόλεπτα μετά την είσοδό της στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, για πρώτη φορά.

Ένας, όπως αναφέρει, της είπε μάλιστα: «Μην προσποιείσαι ότι δεν σου άρεσε».

«Με παρενόχλησαν ανηλεώς και στη συνέχεια προχώρησαν σε (αυτό που μπορεί να περιγραφεί μόνο) ως σεξουαλική επίθεση του avatar μου», είπε το εικονικό θύμα στη Daily Mail, περιγράφοντας τη βίαιη συνάντηση ως «σουρεαλιστική» και «φρικτή».

Η επίθεση σημειώθηκε στο παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας που ονομάζεται Horizon Worlds, το οποίο διαχειρίζεται η Meta. Οι δράστες την έβρισαν αισχρά και έβγαλαν φωτογραφίες του avatar της, ενώ την υπέβαλαν σε τελετουργική ταπείνωση, είπε η Patel. «Η συμπεριφορά τους ήταν προσβλητική και ενοχλητική».

Η Patel είπε ότι η ανωνυμία και η έλλειψη λογοδοσίας στους χώρους VR ευθύνονται εν μέρει για τα δεινά που υπέστη.

«Μερικοί άνθρωποι μπορεί να επιδίδονται σε τέτοιες προσβλητικές συμπεριφορές σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας επειδή αισθάνονται αποκομμένοι από την πραγματική τους ταυτότητα και πιστεύουν ότι μπορούν να ενεργήσουν χωρίς να αντιμετωπίσουν καμία επίπτωση», δήλωσε η Patel. «Επίσης είναι πιθανόν σε ορισμένες πλατφόρμες VR, η επιθετική και βίαιη συμπεριφορά να ενθαρρύνεται και να ανταμείβεται»

Ενώ η εικονική πραγματικότητα είναι εικονική, οι συνέπειες στην πραγματική ζωή δεν είναι, με την Patel να υποστηρίζει ότι όλο αυτό μπορεί να έχει «βαθιές συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις».

«Η ένταση των εμπειριών στο Metaverse μπορεί να αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα που νιώθουμε στον κανονικό κόσμο λόγω της εμβυθιστικής φύσης αυτού του περιβάλλοντος», είπε. «Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αληθινό τραύμα και ψυχολογική δυσφορία, δηλαδή παρόμοια συναισθήματα με εκείνα που βιώνει κανείς σε σωματικές επιθέσεις».

H οδυνηρή εμπειρία της Patel είναι παρόμοια με την περίπτωση μιας έφηβης στη Βρετανία, η οποία επικοινώνησε με την αστυνομία αφού δέχθηκε επίθεση στο Μetaverse. Οι αρχές συνέκριναν το ψυχολογικό της τραύμα με αυτό κάποιου που δέχτηκε σωματική επίθεση, λόγω της εμβυθιστικής φύσης του VR.

«Η κοπέλα [που ανέφερε την επίθεσή της στην αστυνομία] είναι πολύ γενναία», είπε η Patel.

«Το να απευθυνθεί για το θέμα στην αστυνομία δεν θα ήταν εύκολη υπόθεση και η ίδια κάνει κάτι πρωτοπόρο και ωφέλιμο με την κίνησή της. Αν και δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσει, είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση».

Ένας ερευνητής από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SumOfUs, ο οποίος δημοσίευσε μια αναφορά σχετικά με την «αχαλίνωτη» παρενόχληση και κακοποίηση στο Metaverse και την έλλειψη δράσης κατά των χρηστών που παραβίασαν τους κανόνες του παιχνιδιού,  δέχθηκε επίθεση μέσα σε μια ώρα από την είσοδό στον περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.

«Έγινε τόσο γρήγορα που κάπως αποσυνδέθηκα» είπε ο ανώνυμος ερευνητής. «Ένα μέρος του εγκεφάλου μου ήταν σαν να φωνάζει “τι στο καλό συμβαίνει;”, ένα άλλο μέρος ήταν σαν να σκέφτεται “Αυτό δεν είναι πραγματικό σώμα”, και ένα άλλο μέρος ήταν σαν να λέει “Αυτή είναι σημαντική έρευνα”».

Ένας εκπρόσωπος της Meta είπε ότι η επίθεση ήταν αποτέλεσμα της μη ενεργοποίησης της λειτουργίας “Προσωπικό όριο”. Όταν ενεργοποιηθεί αυτή η ρύθμιση, δεν επιτρέπει σε μη φίλους να φτάσουν σε απόσταση 4 μέτρων από τον χαρακτήρα σας.

Η Patel, ωστόσο, δεν μπόρεσε να ενεργοποιήσει το δικό της εγκαίρως γιατί «πάγωσε».

«Οι περισσότεροι χρήστες της εικονικής πραγματικότητας έχουν αναφέρει ότι αντιμετώπισαν ρατσισμό, ομοφοβία και σεξουαλική παρενόχληση, είτε σε αυτούς προσωπικά είτε σε άλλους», είπε η Patel.

«Όταν κάποιος βρίσκεται σε περιβάλλον VR, ο εγκέφαλός του συχνά αντιλαμβάνεται τις εμπειρίες ως γνήσιες και μπορεί να αισθάνεται πραγματικά συναισθήματα όπως ενθουσιασμό, φόβο, χαρά ή ακόμα και μια αίσθηση παρουσίας στον εικονικό κόσμο».

Ενώ οι αρνητικές εμπειρίες μπορεί να «αποτρέψουν» τους άλλους, η Patel επιμένει να επικεντρώνεται στα «δυνητικά οφέλη του Metaverse», ενώ υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για περισσότερα μέτρα ασφαλείας και «υπεύθυνο σχεδιασμό».

«Σήμερα, βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή όπου έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε τα θεμέλια για ένα Metaverse που έχει περισσότερο θετικό αντίκτυπο παρά κακό», είπε, ελπίζοντας ότι η ιστορία της μπορεί «να υποστηρίξει ένα ασφαλέστερο Metaverse».

Μέχρι τότε, η Patel δεν είναι πεπεισμένη ότι οι βίαιες συμπεριφορές στον εικονικό κόσμο θα σταματήσουν.  «Δεν είμαι η πρώτη. Και η Βρετανίδα που το βίωσε πρόσφατα και το ανέφερε στην αστυνομία δεν θα είναι η τελευταία», είπε.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα