Τα λάθος μηνύματα που στέλνουμε με το σώμα μας στον εργασιακό χώρο

Τα λάθος μηνύματα που στέλνουμε με το σώμα μας στον εργασιακό χώρο

Οι προθεσμίες τρέχουν, ώρες ατελείωτες περνάνε στο γραφείο και όλοι καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε σε όσα μας έχουν ζητηθεί. Υπερωρίες, άγχος, ένα αφεντικό που έχει απαιτήσεις και συνάδελφοι με τους οποίους καλούμαστε να συμβιώσουμε αρμονικά στον εργασιακό σας χώρο. Και ενώ νιώθουμε ότι βγάζουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό η πολυπόθητη εργασιακή ανέλιξη φαντάζει ακόμα άπιαστο όνειρο. Έχετε σκεφτεί μήπως φταίνε τα λάθος μηνύματα που βγάζει η γλώσσα του σώματος;

Ο τρόπος που κινούμαστε ή εκφραζόμαστε στον εργασιακό μας χώρο περνάει μηνύματα στον συνομιλητή μας, συχνά χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Οι σκέψεις μας και τα συναισθήματά μας φαίνεται πως βρίσκουν καμβά πάνω στο κορμί μας. «Όσον αφορά την επικοινωνία μπορεί να λέτε μία ή δύο κουβέντες αλλά να υπονοείτε με το σώμα σας πολλά περισσότερα» λέει η επικοινωνιολόγος, ειδική στη γλώσσα του σώματος και συγγραφέας Patti Wood. Τις περισσότερες φορές λοιπόν φαίνεται να μην καταλαβαίνουμε σε τι παγίδες πέφτουμε αν πχ μιλάμε στον άλλο χωρίς να τον κοιτάμε στα μάτια ή καθόμαστε καμπουριασμένοι στο γραφείο μας.

Ας δούμε λοιπόν τι λάθος μηνύματα στέλνουμε με το σώμα μας την ώρα που δουλεύουμε.

Βουλιάζοντας στην καρέκλα

Είναι πολύ εύκολο μετά από πολλές ώρες καθισιού στην καρέκλα του γραφείου να χαλάσει η στάση του σώματός μας. Όταν όμως «βουλιάζουμε» σε αυτήν και καμπουριάζουμε δίνουμε στους άλλους το μήνυμα ότι είμαστε «τεμπέληδες και καθόλου επαρκείς» σε αυτό που κάνουμε, συγκριτικά με όσους κάθονται ευθυτενείς, λέει η Dr. Lillian Glass, σύμβουλος επικοινωνίας, ειδικευμένη στη γλώσσα του σώματος.

Ακόμα και αν βρίσκουμε τη συγκεκριμένη στάση σώματος βολική «οι άλλοι την εκλαμβάνουν αρνητικά, χωρίς ενέργεια και σεβασμό προς το συνάδελφο» λέει από την πλευρά της η Wood.

Αν πάλι προσηλωνόμαστε και κολλάμε το πρόσωπό μας είτε στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού μας, εκτός του ότι κάνουμε κακό στην υγεία μας, είναι μια ένδειξη ότι θέλουμε να στήσουμε μια ασπίδα προστασίας από τον περίγυρό μας και ό,τι διαδραματίζεται στο γραφείο.

Αν λοιπόν η στάση του σώματος είναι κακή η Glass συμβουλεύει τους πελάτες της να μετακινούν τους γλουτούς τους στο πίσω μέρος της καρέκλας, με την πλάτη σε όρθια στάση, χωρίς να φαίνεται ότι καταπιέζονται να μείνουν σε αυτή τη θέση.

Προσοχή στις νευρικές κινήσεις

Οι ειδικοί στη γλώσσα του σώματος ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει κάτι που να αποσπά περισσότερο την προσοχή σε έναν εργασιακό χώρο από ένα άτομο που παίζει με τα μαλλιά του, κουνάει νευρικά το πόδι του ή πειράζει οποιοδήποτε αντικείμενο βρίσκεται πάνω στο τραπέζι. «Συχνά η νευρικότητα πυροδοτεί μια τέτοια συμπεριφορά. Αν αυτό πχ συμβαίνει σε ένα μίτινγκ θα κάνει τους συναδέλφους να αναρωτηθούν "γιατί δεν δίνει προσοχή, γιατί αποσπάται τόσο;"» λέει η Glass.

«Δεν θες να κάνεις πράγματα που αποσπούν την προσοχή, θες να κάνεις πράγματα που δελεάζουν το συνάδελφό σου» λέει ο Joe Navarro, ένας βετεράνος του FBI, που ασχολείται πλέον με τα μηνύματα που περνάει η μη λεκτική επικοινωνία. Αν θες λοιπόν να βγάλεις προς τα έξω την εικόνα του επιμελούς εργαζόμενου ο Navarro προτείνει να κοιτάς όλους τους συναδέλφους σου στα μάτια και να μην καταναλώνεις ενέργεια για να κουνήσεις τα πόδια σου ή να ξύσεις τη μύτη σου.

Σκληρές εκφράσεις στο πρόσωπο

Σας έχει σίγουρα τύχει να περνάει το αφεντικό από το γραφείο σας και εσείς να κάθεστε σαν μαρμαρωμένος μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Αυτό το βλέμμα της βαθιάς συγκέντρωσης και ταυτόχρονης συνοφρύωσης βγαίνει προς τα έξω ως θυμός, λέει η Glass.

Τι προτείνει; Να προσπαθήσετε να βγείτε από την κατάσταση της απόλυτης συγκέντρωσης. «Ξεσφύξτε τα χέρια σας, χαμογελάστε και χαλαρώστε τους μύες του προσώπου σας» τονίζει. Και αν δεν μπορείτε να υιοθετήσετε μια πιο χαλαρή έκφραση προτείνει να βρείτε ένα μέρος να δουλέψετε όπου θα σας αποσπάνε την προσοχή όσο το δυνατόν λιγότερο. Αν αυτό είναι εφικτό.

Καμία οπτική επαφή

Ακόμα και σε έναν κόσμο όπου τα smartphones κυριαρχούν, η οπτική επαφή μετράει. Όπως εξηγεί η Wood το να μην κοιτάς τον άλλον στα μάτια δίνει την εντύπωση ότι είστε ένα άτομο που δεν ξέρετε πώς να επικοινωνήσετε με τον άλλο ή ότι είστε πολύ απασχολημένοι για να ασχοληθείτε με την επικοινωνία. «Σηκώστε τα μάτια και χαμογελάστε. Κάνει τον άλλο να νιώθει ασφαλής και να πιστεύει ότι είστε φίλοι» επισημαίνει.

Το βλέμμα που είναι διαρκώς στραμμένο στο πάτωμα περνάει το μήνυμα της ανασφάλειας και της έλλειψης αυτοπεποίθησης, λέει από την πλευρά της η Glass.

Αν λοιπόν το κινητό σας αποσπά την προσοχή από την οπτική επαφή με τον συνάδελφο, προσπαθήστε να μην το τσεκάρετε διαρκώς όταν υπάρχουν και άλλοι τριγύρω σας, λέει ο Navarro. «Η δικαιολογία "το κάνουν όλοι" δεν ευσταθεί και δεν κάνει μια τέτοια συμπεριφορά αποδεκτή» προσθέτει.

Κρατήστε τις αποστάσεις σας

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που χρειάζονται πολύ περισσότερη απόσταση απ’ όση μπορείς να φανταστείς. Το να στέκεστε πολύ κοντά σε κάποιον, σχεδόν κολλημένοι πάνω του, κάνετε τον άλλο να μη νιώθει άνετα, λέει ο Navarro. Πώς ορίζεται όμως πόσο κοντά θα κάτσετε; «Σκύψτε ελαφρώς προς τα εμπρός, κάντε χειραψία και μετά κάντε ένα βήμα πίσω. Αν ο συνομιλητής σας νιώθει άνετα θα μείνει εκεί που είναι. Αν θέλει να έρθει πιο κοντά σας θα προχωρήσει προς τα εμπρός» αναφέρει.

Αν παρόλα αυτά δεν είστε σίγουροι αν ακόμα παραβιάζετε τα όρια της απόστασης, μπορείτε να συζητήσετε το θέμα με άλλους συναδέλφους για να καταλάβετε πώς το βλέπουν και εκείνοι ή ακόμα και να παρακολουθήσετε τις συνήθειες τους μέσα στο γραφείο. «Η ζωή είναι ένα θέατρο και το να γνωρίζεις πώς να παρουσιάζεις τον εαυτό σου μπορεί να σε πάει μπροστά» λέει ο Navarro.

Οριοθετήστε το πολύ «χύμα» ντύσιμο

Υπάρχουν εργασιακοί χώροι που δίνουν έναν αέρα ελευθερίας στο τι θα φορά ο κάθε εργαζόμενος. Αυτό όμως δεν πρέπει να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον τελευταίο καθώς τα ρούχα που επιλέγουμε να φορέσουμε αποκαλύπτουν στοιχεία από την προσωπικότητάς μας. «Το να θεωρείς ότι η εμφάνιση δεν παίζει σημαντικό ρόλο είναι ένα πολύ μεγάλο λάθος. Κάποιοι λανθασμένα υποθέτουν ότι το να ντυθείς πολύ χύμα -όπως στο σπίτι σου- θα αποφέρει τον ίδιο σεβασμό με κάποιον που θα έχει μια πολύ προσεγμένη και εναρμονισμένη με τον εργασιακό χώρο εμφάνιση» λέει ο Navarro.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι σε ένα χώρο που επιτρέπεται το τζιν εσύ θα πας με κουστούμι, αναφέρει. «Μπορείς να έχεις πολύ όμορφα και λιτά ρούχα. Τα σκισμένα ή λερωμένα δεν επιτρέπονται όσο casual και να είναι το περιβάλλον» τονίζει. «Μπορεί στην πλειοψηφία τους τα εργασιακά περιβάλλοντα να είναι αρκετά χαλαρά αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμα και έτσι ο εγκέφαλός μας έχει εκπαιδευτεί να βλέπει τους άλλους με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο» λέει από την πλευρά της η Wood.'

newsbeast

Σχετικά TAGS:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ Εργασία

Σχετικά TAGS:
-
Σχολιάστε το άρθρο: