Gen Z: Χρησιμοποιεί λιγότερο εφαρμογές γνωριμιών – Πού αναζητούν πλέον σύντροφο

❤️ Αυτό το άρθρο άρεσε σε 309 άτομα
Gen Z: Χρησιμοποιεί λιγότερο εφαρμογές γνωριμιών – Πού αναζητούν πλέον σύντροφο

Ένα χρόνο μετά αφού ξεκίνησε η σχέσης τους, η Jess και ο Nate αρραβωνιάστηκαν δίπλα στη θάλασσα. «Ήταν μια χρυσή, αμμώδης παραλία – άδεια και απομονωμένη», λέει η 26χρονη Jess. «Ήμασταν μόνο εμείς οι δύο εκεί, οπότε ήταν πολύ οικεία».

Στην πραγματικότητα το ζευγάρι απείχε εκατοντάδες χιλιόμετρα μεταξύ τους – και «έπαιζαν» τον αρραβώνα τους στο βιντεοπαιχνίδι World of Warcraft.

Ο 27χρονος Nate ζούσε λίγο έξω από το Λονδίνο – και η Jess βρισκόταν στην Ουαλία. Αφού συναντήθηκαν για λίγο σε μια εκδήλωση στη Γερμανία τον Μάρτιο του 2023, το ζευγάρι ανέπτυξε μια σχέση εξ αποστάσεως, παίζοντας το παιχνίδι μαζί «από τη στιγμή που ξυπνούσαμε μέχρι τη στιγμή που πηγαίναμε για ύπνο», λέει ο Nate.

Το ζευγάρι εξακολουθεί να παίζει το παιχνίδι καθημερινά, παρόλο που ζουν μαζί στο Μάντσεστερ από τον Μάρτιο του 2024. Και γνωρίζουν και άλλα ζευγάρια που βρήκαν τους συντρόφους τους μέσω βιντεοπαιχνιδιών: «Είναι ένας διαφορετικός τρόπος να γνωρίσεις κάποιον», λέει η Jess. «Έχετε και οι δύο ήδη μια τόσο ισχυρή αμοιβαία αγάπη για κάτι, που είναι πιο εύκολο να ερωτευτείτε».

Ο Nate συμφωνεί. «Μπόρεσα να δημιουργήσω πολύ ισχυρότερη σχέση με τους ανθρώπους που γνώρισα στα παιχνίδια απ’ ό,τι μπόρεσα ποτέ σε μια εφαρμογή γνωριμιών».

Ο Nate και η Jess δεν είναι οι μόνοι. Σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, οι άνθρωποι της γενιάς τους «απομακρύνονται» από τις εφαρμογές γνωριμιών και βρίσκουν την αγάπη σε πλατφόρμες που δεν έχουν σχεδιαστεί για τον ρομαντισμό.

Το να γνωρίσει κάποιος έναν άνθρωπο σε ένα μέρος στο διαδίκτυο που αποτελεί κοινό ενδιαφέρον ή χόμπι θα μπορούσε να επιτρέψει στους ανθρώπους να βρουν έναν σύντροφο σε ένα περιβάλλον με μικρότερο ρίσκο και λιγότερη πίεση από το να προωθούν τον εαυτό τους σε μια γκαλερί αγνώστων. Φαίνεται ότι για ορισμένους ψηφιακούς χρήστες της GenZ, το να κάνουν απλώς τα πράγματα που τους αρέσουν μπορεί να είναι μια εναλλακτική λύση στις εφαρμογές γνωριμιών.

Μείωση χρηστών στις εφαρμογές γνωριμιών

Από τότε που πρωτοεμφανίστηκε με την έναρξη του match.com πριν από 30 χρόνια, οι διαδικτυακές γνωριμίες έχουν αλλάξει ριζικά τις σχέσεις μας. Περίπου το 10% των ατόμων έχουν γνωρίσει τον μακροχρόνιο σύντροφό τους στο διαδίκτυο, σύμφωνα με το Pew Research Center.

Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι νέοι απενεργοποιούν τις εφαρμογές γνωριμιών, με τις 10 κορυφαίες του Ηνωμένου Βασιλείου να σημειώνουν πτώση σχεδόν 16%, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Ofcom τον Νοέμβριο του 2024. Το Tinder έχασε 594.000 χρήστες, ενώ το Hinge 131.000 και το Bumble 368.000, σύμφωνα με την έκθεση.

Σύμφωνα με μια μελέτη του Axios του 2023 σε φοιτητές των ΗΠΑ και άλλους ανθρώπους της GenZ, το 79% δήλωσε ότι «παραιτείται» από την τακτική χρήση εφαρμογών γνωριμιών.

Και στην έκθεσή της για το 2024 «Online Nation», η Ofcom δήλωσε: «Ορισμένοι αναλυτές εικάζουν ότι για τους νεότερους ανθρώπους, ιδίως τη GenZ, η καινοτομία των εφαρμογών γνωριμιών έχει αρχίσει να εξαντλείται». Σε μια επιστολή του Ιανουαρίου 2024 προς τους μετόχους, η Match Group Inc – στην οποία ανήκουν τα Tinder και Hinge – αναγνώρισε ότι οι νεότεροι άνθρωποι αναζητούσαν «έναν λιγότερο πιεστικό, πιο αυθεντικό τρόπο για να βρουν σχέσεις».

«Η ιδέα της χρήσης ενός κοινού ενδιαφέροντος για να γνωρίσεις κάποιον δεν είναι καινούργια, αλλά έχει επαναπροσδιοριστεί σε αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή – λόγω επιθυμίας της GenZ», λέει η Carolina Bandinelli, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Warwick, η έρευνα της οποίας επικεντρώνεται στις ψηφιακές τεχνολογίες του ρομαντισμού.

Σύμφωνα με την 26χρονη Danait Tesfay, βοηθό μάρκετινγκ από το Λονδίνο, οι νεότεροι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις στις εφαρμογές γνωριμιών, «είτε πρόκειται για παιχνίδια είτε για λέσχες τρεξίματος είτε για λέσχες με διαφορετικά χόμπι, όπου οι άνθρωποι είναι σε θέση να γνωρίσουν άλλους σαν κι αυτούς και τελικά να καλλιεργήσουν μια ρομαντική σχέση».

Πηγή: tromaktiko.gr

Διαβάστε ακόμα: Οι άνθρωποι που κάθονται πάντα στο ίδιο σημείο στο σπίτι έχουν 10+1 κοινά χαρακτηριστικά

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα