Οδηγοί που ψάχνουν πάρκινγκ σε ... απόγνωση!

Οδηγοί σε κατάσταση απελπισίας στριφογυρίζουν στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο μέχρι να βρουν μια θέση παρκαρίσματος. Καφάσια ή καρέκλες οριοθετούν το «βασίλειο» ορισμένων μόνιμων κατοίκων, προκαλώντας τον εκνευρισμό των υπολοίπων, ενώ οι διαπληκτισμοί για μια θέση είναι όλο και πιο συχνοί.

Αυτές οι εικόνες δεν προκαλούν έκπληξη σε κανέναν. Οσο όμως δεν βρίσκεται λύση, η στάθμευση θα εξελίσσεται σε ένα από τα μείζονα προβλήματα της καθημερινότητας των Αθηναίων, ακόμα και σε περιοχές που παλαιότερα δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα, όπως το Μαρούσι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι χρειαστήκαμε 24 λεπτά για να παρκάρουμε. Στη συμβολή των οδών Παπαφλέσσα και Βασιλίσσης Σοφίας ένα λεωφορείο κόλλησε για επτά λεπτά, επειδή τα αυτοκίνητα είχαν καταλάβει το χώρο προσωρινής στάθμευσης για φορτοεκφορτώσεις.

«Χρόνο με το χρόνο αυξάνονται οι κάτοικοι του δήμου μας και μαζί τα αυτοκίνητα, καθώς όλο και περισσότεροι επιλέγουν να ζήσουν σε αναπτυσσόμενες περιοχές όπως το Μαρούσι», εξηγεί ο δήμαρχος, Γιώργος Πατούλης. «Η ριζική λύση είναι τα υπόγεια πάρκινγκ, αλλά το στοίχημα είναι να πείσουμε τους κατοίκους να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στα τοπικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Μια από τις πιο επιβαρημένες γειτονιές είναι η Κυψέλη. Πυκνοκατοικημένη και με ελάχιστους ελεύθερους χώρους. «Κάθε χρόνο υπάρχει αύξηση της τάξης του 10% των αυτοκινήτων που παρκάρουν στην περιοχή», εξηγεί ο Νίκος Πανταζίδης, τμηματάρχης του 6ου Δημοτικού Αστυνομικού Τμήματος. «Από τη στιγμή που η αύξηση των οχημάτων δεν συνοδεύεται από δημιουργία νέων θέσεων, σταθμεύμουν παράνομα». Για να βρούμε θέση στην πλατεία Αμερικής ψάχναμε 37 λεπτά και τελικά παρκάραμε τρία τετράγωνα παρακάτω, στην οδό Λευκωσίας.
Ο κ. Νίκος Αντωνίου, ωστόσο, δεν στάθηκε το ίδιο τυχερός. Αναγκάστηκε λοιπόν να αφήσει το αυτοκίνητό του μπροστά από έναν κάδο, κλείνοντας το μισό δρόμο. «Αν δεν ήταν για δουλειά, δεν θα το άφηνα έτσι. Εξάλλου δεν θα αργήσω», μας λέει βιαστικά.

Λίγο πιο μακριά, στη συμβολή των οδών Δροσοπούλου και Σύρου, η κατάσταση είναι χειρότερη. Αυτοκίνητα σκαρφαλωμένα στις γωνίες και άλλα διπλοπαρκαρισμένα εμποδίζουν ένα ημιφορτηγό που προσπαθεί να στρίψει.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθηναίων Ανδρέας Παπαδάκης σημειώνει πως «ο βασικός στόχος μας είναι να βρίσκουν θέσεις οι μόνιμοι κάτοικοι και να είναι ανοιχτοί οι δρόμοι». Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας έχει δημιουργήσει 2.538 θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους. Μπορεί η εικόνα του κέντρου να έχει βελτιωθεί, το πρόβλημα όμως μετακυλίεται σε άλλες περιοχές της Αθήνας. Οπως λέει ο κ. Παπαδάκης: «Οταν κάθε οικογένεια έχει τρία αυτοκίνητα και τα χρησιμοποιεί όλα, είναι λογικό να διογκώνεται το πρόβλημα».

Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο αντιδήμαρχος Καλλιθέας, Θεόδωρος Ψαλιδόπουλος: «Είναι αναγκαίο ο πολίτης να αποκτήσει πιο συνειδητή σχέση με την πόλη του. Ειδικά στην Καλλιθέα, όπου κατοικούν 200.000 άνθρωποι σε τόσο μικρή έκταση. Δεν θέλω να μεταθέσω την ευθύνη, αλλά το πρόβλημα δεν λύνεται μόνο με διοικητικά μέτρα και πρόστιμα». Στην προσπάθειά μας να παρκάρουμε στην πλατεία Κύπρου, χάσαμε 33 λεπτά μέσα στο αυτοκίνητο. Τελικά, έξι τετράγωνα πιο μακριά, πήραμε τη θέση ενός αυτοκινήτου που μόλις έφευγε.

Τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής δείχνουν πως την τελευταία πενταετία οι βεβαιωμένες παραβάσεις για παράνομη στάθμευση στην Αττική έχουν μειωθεί εκπληκτικά (από 262.483 το 2003 σε 112.777 το 2007).

Στην οδό Σαπφούς, πάντως, που οδηγεί στην πλατεία Κύπρου, η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν ίδια όπως παντού, δηλαδή χαοτική. Σε απόσταση 100 μέτρων υπήρχαν αυτοκίνητα παρκαρισμένα κάθετα, σε θέσεις αναπήρων και μπροστά σε γκαράζ.
Λίγο παρακάτω, η κ. Θάλεια Χρηστίδου διπλοπάρκαρε μπροστά από ένα σούπερ μάρκετ. «Δεν μπορώ να μεταφέρω αλλιώς τα ψώνια», μας εξηγεί. Στον παράλληλο δρόμο, στην οδό Αραπάκη, ο Γιώργος Γεωργίου κόρναρε περιμένοντας να εμφανιστεί ο οδηγός που τον έκλεισε.

Θησαυρίζουν τα ιδωτικά πάρκινγκ

«Προσεχώς πάρκινγκ. Για πληροφορίες στο τηλ. ...» γράφει ένας τοίχος στην Καλλιθέα. Ακριβώς μπροστά στο δρόμο γίνεται μάχη για μια θέση. Τα ιδιωτικά πάρκινγκ θησαυρίζουν από το πρόβλημα στάθμευσης που αντιμετωπίζουν οι Αθηναίοι. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τιμές στο κέντρο της πόλης και στο Κολωνάκι αγγίζουν τα 12 ευρώ για μία ώρα στάθμευσης.

Στην πλατεία Αμερικής η πρώτη ώρα κοστίζει 7 ευρώ και κάθε επόμενη μισό ευρώ επιπλέον. Η μεγαλύτερη πηγή εσόδων είναι οι θέσεις με το μήνα. Κοστίζουν 150 ευρώ και οι πελάτες περιμένουν σε λίστες μέχρι να αδειάσει κάποια θέση. Στη Δροσοπούλου οι τιμές κυμαίνονται από 4,5 έως 7 ευρώ την ώρα και μηνιαίως γύρω στα 120 ευρώ. Στην Καλλιθέα, το μικρό πάρκινγκ του Αντρέα Μουτζουρούλια είναι μονίμως πλήρες. Η ώρα στοιχίζει 4,5 ευρώ, 10 ευρώ ολόκληρο το 24ωρο, ενώ εννιά θέσεις είναι μονίμως νοικιασμένες για 130 ευρώ το μήνα.

Σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις οι τιμές ανεβαίνουν: 145 ευρώ για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και 165 για όσα είναι μεγάλου κυβισμού. Η Μαρίνα Καραμπάτου λέει: «Δυστυχώς οι κάτοικοι δεν έχουν επιλογές.

Ακόμα και πελάτες που έφυγαν λόγω κόστους, αναγκάστηκαν να επιστρέψουν». Τα πάρκινγκ μονίμων θέσεων δεν εμφανίζονται πλέον μόνο στο κέντρο, αλλά και σε περιοχές όπως η Αγία Παρασκευή. Οι τιμές τους, πάντως, είναι φθηνότερες, προφανώς λόγω μικρότερης ζήτησης.

E-TIPOS 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα