Δύο διαφημίσεις της Zara απαγορεύτηκαν από την Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς τα μοντέλα που παρουσίαζαν κρίθηκαν ως «ανθυγιεινά αδύνατα».
Η ρυθμιστική αρχή έκρινε τις διαφημίσεις «ανεύθυνες» και απαγόρευσε την επαναπροβολή τους με την παρούσα μορφή.
Τα σημεία που προκάλεσαν την απαγόρευση
Σύμφωνα με το BBC, η ASA εντόπισε συγκεκριμένα στοιχεία που συνέβαλαν στην απόφασή της:
Σκιές και σινιόν: Σε μία από τις διαφημίσεις, οι σκιές και ένα σφιχτό σινιόν έκαναν το μοντέλο να φαίνεται «αφυδατωμένο».
Πόδια και σώμα: Οι σκιές δημιουργούσαν την αίσθηση υπερβολικά λεπτών ποδιών, ενώ η θέση των άνω άκρων και των αγκώνων έκανε το σώμα να φαίνεται «εκτός αναλογιών».
Προεξέχουσες κλείδες: Σε μια δεύτερη διαφήμιση για ένα πουκάμισο, η στάση του μοντέλου έκανε τις κλείδες του να προεξέχουν έντονα, κάτι που η ASA χαρακτήρισε ως «ανεύθυνη εστίαση στην υπερβολική αδυναμία».
Η αντίδραση της Zara
Η Zara απέσυρε άμεσα τις επίμαχες εικόνες από την εφαρμογή και την ιστοσελίδα της, παρόλο που δεν είχε δεχθεί άμεσες καταγγελίες από τους χρήστες. Η εταιρεία δήλωσε ότι και τα δύο μοντέλα διέθεταν ιατρική βεβαίωση καλής υγείας τη στιγμή της φωτογράφησης. Επίσης, υποστήριξε ότι οι φωτογραφίες δεν είχαν υποστεί καμία επεξεργασία πέρα από τις απαραίτητες ρυθμίσεις φωτισμού και χρωμάτων.
Ωστόσο, η ASA τόνισε ότι η εταιρεία οφείλει να διασφαλίζει πως όλες οι εικόνες της προετοιμάζονται με υπεύθυνο τρόπο.