Βόλτες στην Αθήνα με ένα νέο, πανέξυπνο είδος τουρίστα

Είναι ένα νέο είδος τουρίστα, ο τουρίστας νέας εποχής, που απεχθάνεται τις διακοπές-πακέτο, δεν συμμετέχει σε ξεναγήσεις, δεν συχνάζει σε τουριστικά μέρη (αλλά βλέπει όλα τα αξιοθέατα), μισεί τα ξενοδοχεία και το μπούγιο, λατρεύει τα μουσεία και τους χώρους με τέχνη, τις γειτονιές και την καθημερινότητα της πόλης.

Είναι νεαροί άνθρωποι κάτω από τα 30 που ταξιδεύουν μόνοι τους, κλείνοντας τα πάντα online, επιλέγοντας τα πιο φτηνά εισιτήρια, τον ποδαρόδρομο (δεν χρησιμοποιούν ούτε καν μέσα μεταφοράς!) και σχεδιάζουν τις διακοπές τους πολλούς μήνες πριν, οργανώνοντας σχολαστικά κάθε λεπτομέρεια. Είναι ο ταξιδιώτης monachus-monachus που μπορεί να ξοδεύει λίγα, αλλά τελικά αφήνει στην πόλη περισσότερα απ' όσα αφήνουν όλοι μαζί οι τουρίστες ενός πακέτου που περιλαμβάνει μέχρι και το μπουκαλάκι με το νερό (σε ξένο πρακτορείο).

Thomas: Ήρθαμε με πτήση από το Μάντσεστερ στη Ρόδο και από κει στην Αθήνα. Πάντα μου άρεσε η μυθολογία. Αγαπώ τον Δία και τον Ηρακλή, είναι οι αγαπημένοι μου ήρωες – ο Ηρακλής είναι η αγαπημένη μου ταινία. Στην Αθήνα μείναμε συνολικά τρεις μέρες, μετά θα πάμε στη Νάπολη. Χθες φάγαμε σε ένα εστιατόριο δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Ισιδώρου στον Λυκαβηττό ομελέτα και φυσικούς χυμούς και ήταν πολύ ωραία. Με λογικές τιμές, επίσης. Φάγαμε και σε ένα εστιατόριο στην Αποστόλου Παύλου με κεριά και λευκά τραπεζομάντιλα, πολύ μοδάτο. Δώσαμε 40 ευρώ για ένα γεύμα και ήταν απίστευτο, ήταν εξαιρετικά φτηνό. Γενικά, είναι πολύ πιο φτηνά απ' ό,τι περιμέναμε. Σήμερα θα πάμε στο σούπερ-μάρκετ και θα μαγειρέψουμε στο σπίτι.

Claire: Η Αθήνα είναι όμορφη, αλλά έχει πολλά σκουπίδια και σε αρκετά σημεία μυρίζει άσχημα. Μου έχει κάνει εντύπωση πόσο φτηνά είναι τα φρούτα στα σούπερ-μάρκετ. Βρήκαμε και έτοιμα noodles Yam Yam που μας αρέσουν πολύ και απόψε θα φάμε στο σπίτι. Ταξιδεύουμε μόνοι μας, δεν μας αρέσουν οι οργανωμένες διακοπές, μας βγαίνει πιο φτηνά κι έχουμε την ελευθερία να κάνουμε ό,τι μας αρέσει. Απολαύσαμε πολύ το περπάτημα στην πόλη και μας αρέσει να ανακαλύπτουμε μυστικά μέρη – έχει πολλά τέτοια η Αθήνα, παντού. Έχεις την αίσθηση, βέβαια, ότι έχουν κλείσει πολλά μαγαζιά στην πόλη και ότι κάποια σημεία στο κέντρο είναι εντελώς παρατημένα.

Thomas: Για να οργανώσω το ταξίδι χρησιμοποίησα αρκετά το Trip Advisor και εδώ έψαξα διάφορα στο Google, αλλά είχα και τη δική μου λίστα, που την ετοίμασα πριν έρθω στην Αθήνα. Πήγαμε σε όλα σχεδόν τα αρχαία μνημεία του κέντρου και θα προτιμούσαμε να υπάρχει ένα κοινό εισιτήριο για τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, κι ας ήταν ακριβό. Πήγαμε παντού, ακόμα και στο Πολεμικό Μουσείο, όπου δεν υπήρχε ψυχή, γιατί περιλαμβανόταν στην τιμή ενός από τα εισιτήρια που βγάλαμε.

Claire: Νιώθαμε πολύ ασφαλείς και ελεύθεροι να κυκλοφορούμε στους δρόμους κάθε ώρα της ημέρας. Δεν είχαμε καθόλου αρνητική εικόνα πριν έρθουμε, είναι πολύ καλύτερα, όμως, απ' ό,τι φανταζόμασταν. Η Αθήνα είναι ιδανικός προορισμός για να συνδυάσεις το ταξίδι σου με τέχνη. Έχει πάρα πολλά μουσεία και χώρους τέχνης, καινούργια και παλιά. Δεν μας έλειψε κάτι, μάλλον θα θέλαμε να υπάρχουν πληροφορίες στην Ακρόπολη για το τι συνέβη στον Παρθενώνα όλα αυτά τα χρόνια, γιατί καταστράφηκε και από πόσους. Σίγουρα θα προτείνουμε την Αθήνα όταν επιστρέψουμε, γιατί οι περισσότεροι δεν ξέρουν τίποτα για την πόλη, όλοι γνωρίζουν τα νησιά. Τα μόνα σουβενίρ που πήραμε είναι για τους συγγενείς μας: μπρελόκ και μαγνητάκια για το ψυγείο.

Το κόστος: Πτήση από Ρόδο: €22 ο καθένας Μεταφορά από και προς αεροδρόμιο: €35 τη φορά Airbnb, 3 νύχτες: €35 η καθεμία Σούπερ-μάρκετ: €30 Εστιατόρια: €60 Εισιτήρια για μουσεία: €40 ο καθένας Κινηθήκαμε παντού με τα πόδια Σύνολο: €354