Oι καλύτερες ελληνικές κωμικές σειρές - Γιατί είναι εκτός λίστας το Κωνσταντίνου και Ελένης

Oι καλύτερες ελληνικές κωμικές σειρές - Γιατί είναι εκτός λίστας το Κωνσταντίνου και Ελένης

Είναι γενική η ομολογία πως η καλή κωμωδία λείπει από την ελληνική τηλεόραση. Το πιο σύνηθες φαινόμενο των τελευταίων ετών είναι το να προβάλλονται φιλόδοξες τηλεοπτικές παραγωγές με κωμικά στοιχεία («Νούμερα» για εσάς μιλάμε) αλλά να μην τους δίνεται η απαραίτητη πίστωση χρόνου, ώστε να βρουν το κοινό τους και να αγαπηθούν από αυτό.

Υπάρχουν και οι περιπτώσεις «πολεμικών» συγκρούσεων με θρησκόληπτους δικαιωματιστές όπως αυτή του κόμματος της ΝΙΚΗΣ με τη σειρά «Φόνοι στο Καμπαναριό» που απλά, αρνούμαστε να σχολιάσουμε, λόγω του αφόρητου συντηρητισμού που εμπνέουν.

Aς ξεκινήσουμε λοιπόν

20. Τα Νούμερα (2022-23, ΕΡΤ1)
 
Τι ήταν: Αυτοαναφορική κομεντί με μουσικά στοιχεία, και τον Φοίβο Δεληβορια στο ρόλο ενός ημι-αποτυχημένου συνθέτη που «ανασταίνει» τη Μάντρα του Αττίκ, με το δικό του, σουρεαλιστικό θίασο. Και ο Ζερόμ μέσα. 

Αξίζει: Το χιούμορ ήταν φουλ meta, οι παρουσίες της Άλκιστης Ζιρώ, της Άννυς Θεοχάρη και του Χάρη Χιώτη απλά ξεχώρισαν από το πρώτο κιόλας επεισόδιο. Πάρα πολυ φιλόδοξο project για να συνεχίσει μετά την πρώτη σεζόν.

19. Ροζαλία, ένα Μπεστ Σέλερ (1993-94, MEGA)
 
Τι ήταν: «Πώς γράφονται τα μπεστ σέλερ; Η Ροζαλία, συγγραφέας ροζ μυθιστορημάτων, είναι σίγουρη πως ξέρει τη συνταγή. Όταν ο εκδότης της την προτρέπει να γράψει κάτι πιο περιπετειώδες, η ίδια αποφασίζει ότι θέλει να ζήσει καταστάσεις και όχι να τις επινοήσει. Αρχίζει, λοιπόν, να οργανώνει ληστείες, απαγωγές παιδιών, αρχαιοκαπηλίες και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, ώστε να βιώνει τη δράση και να μπορεί στη συνέχεια να τη γράφει».

Απομόνωσα την παραπάνω περιγραφή από το Retrodb.gr μήπως γίνει κατανοητό το σουρεάλ μεγαλείο αυτής της σειράς, που είχε ως πρωταγωνίστρια/σεναριογράφο την Άννα Παναγιωτοπούλου. 

Αξίζει: Πάτωσε σε τηλεθέαση όταν προβλήθηκε, όπως και η συνεργασία της Παναγιωτοπούλου με τον Γιάννη Δαλιανίδη. Ήταν όμως τόσο παράξενη και διαφορετική, που αξίζει πολλές δεύτερες ευκαιρίες.

18. Εμείς κι Εμείς (1994-98, MEGA)
 
Τι ήταν: Κάτι σαν τα «Φιλαράκια» αλλά διαδραματιζόταν στο κέντρο της Αθήνας, είχε prime Βασίλη Κούκουρα προ «Κωνσταντίνου και Ελένης», Μαριά Κανελλοπούλου να υποδύεται τη γεροντοκόρη - και να δέχεται bullying διότι ήταν γεροντοκόρη, μην ξεχνάμε είμαστε στα μέσα των '90s - και Ελένη Γερασιμίδου να κάνει τη γλυκούλα Πόντια. Υπερβολικά γλυκούλα. ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ.

Επίσης είχε και τη Νατάσα Μανίσαλη (RIP) να επιδεικνύει το υπέροχο κωμικό της timing, αλλά και Στέλιο Παύλου - Μαρία Φιλίππου, αρχετυπικές φιγούρες της '90s τηλεόρασης, ως ζευγάρι. 

Αξίζει: Στο τέλος, από κομεντί έγινε μιούζικαλ, για λόγους που δεν κατανοώ. Το αγαπώ για τη '90s αφέλεια του. 

17. Πάτερ Ημών (1994-96, ΑΝΤ1)
 
Τι ήταν: Ζωντοχήρος μπαμπάς μεγαλώνει μια έφηβη και μια προέφηβη κόρη. Επίσης είναι σταρ του ραδιοφώνου με βοηθό την Ελένη Μενεγάκη.

Αξίζει: «Όλες τον ερωτεύονται κι όλες αυτός τις θέλει, λες και είναι πια τα θηλυκά φτιαγμένα από μέλι». Το αγαπώ για το υπέροχο επεισόδιο που εμφανίζεται ο Ντίνος Ηλιόπουλος, για τη φοβερή κωμική χημεία του Κώστα Καρρά με τον «αδελφό» του, Κοσμά (Αλέξανδρο Ρήγα), για την καλή υποκριτική παρουσία της Μενεγάκη.

16. Ευτυχισμένοι Μαζί (2007-09, MEGA)
 
Τι ήταν: Η σειρά παρουσιάζει τη ζωή ενός χήρου με τρεις γιους όταν αποφασίζει να παντρευτεί μια χωρισμένη γυναίκα με δύο κόρες και να ζήσουν όλοι μαζί σαν οικογένεια. Η σειρά έπαιξε για δύο σεζόν, και ήταν βασισμένη σε γνωστή, επιτυχημένη τηλεοπτική παραγωγή. Κόπηκε λόγω σεναρίου, καθότι στον τρίτο κύκλο της πρωτότυπης σειράς, η βασική πρωταγωνίστρια πέθαινε on camera. Κανείς δεν ήθελε κάτι παρόμοιο για την Κατερίνα Λέχου. 

Αξίζει: Τρομερή η χημεία Μπέζου-Λέχου, απίστευτοι δεύτεροι ρόλοι, γλυκές αναμνήσεις από τους one hit wonders Ιωάννα Πηλιχού-Πέτρο Μπουσουλόπουλο. 

15. Ο Υιός του Πατέρα (1996-97, MEGA)
 
Τι ήταν: Ο Νικήτας Παπασταθόπουλος, πάμπλουτος επιχειρηματίας, ανησυχεί για τη συντηρητική ζωή που κάνει ο γιος του Αλέξανδρος, ο οποίος είναι απόφοιτος τριών Οικονομικών Πανεπιστημίων. Ο Νικήτας εκφράζει αυτές του τις ανησυχίες στον φίλο του Τζίμυ, έναν άνεργο επί τριάντα χρόνια ηθοποιό.

Στο πλαίσιο της συγκατοίκησης τους στο πολυτελές σπίτι του, ο Νικήτας κάνει τα πάντα για να βγάλει τον γιο του από αυτή την ρουτίνα καθώς ο ίδιος σε σύγκριση με τον γιο του έχει μία πολύ έντονη ερωτική και κοινωνική ζωή. Μαζί τους συμβιώνουν η οικιακή βοηθός Άντζελα, που είναι ερωτευμένη με τον Αλέξανδρο, χωρίς ανταπόκριση και ο παρεμβατικός σοφέρ του Νικήτα, Γεράσιμος.

Αξίζει: Έχει πολλές υπερβολές στο σενάριο και '90s συμπεριφορές που σήμερα ίσως δείχνουν κριντζ. Έχει όμως και σπουδαίο δίδυμο πρωταγωνιστών: Τάσος Χαλκιάς και Κώστας Ρηγόπουλος, με τους Μπέσυ Μάλφα και Ηλία Λογοθέτη να χαρίζουν εγγυημένο γέλιο. 

14. Κάτω Παρτάλι (2014-15, MEGA)
 
Τι ήταν: Ο Κωνσταντίνος (Γιάννης Τσιμιτσέλης), ένα πετυχημένο στέλεχος διαφημιστικής εταιρείας, χάνει τη δουλειά του λόγω κρίσης, με αποτέλεσμα η μέχρι τότε ζωή του, που ήταν γεμάτη πάρτυ και διασκέδαση, να πρέπει να αλλάξει ριζικά. Η σύντροφός του Μυρτώ (Βασιλική Τρουφάκου) του προτείνει να πάνε στο χωριό της, το Κάτω Παρτάλι, με την πιθανότητα να μετακομίσουν εκεί και να ασχοληθούν με τον αγροτουρισμό. Ο Κωνσταντίνος δεν φαίνεται και πολύ πρόθυμος αλλά τελικά πείθεται να επισκεφτεί το χωριό παίρνοντας μαζί του και την αδελφή του Βίβιαν (Νάντια Κοντογεώργη).

Αξίζει: Μια πλήρης απόπειρα κωμωδίας από τον σπουδαίο Λευτέρη Παπαπέτρου, σε μια πάρα πολύ δύσκολη εποχή για την ιδιωτική τηλεόραση. Το θυμάμαι με αγάπη.

13. Δέκα Λεπτά Κήρυγμα (1998-02, MEGA)
 
Τι ήταν: «Ένα, πεντέ, δέκα, περνάνε τα λεπτά, τα μαρτύρια μου, έρχοντ' απανωτά». Ο έφηβος Λεωνίδας κόντρα στους «μεγάλους», που δεν τον καταλαβαίνουν.

Αξίζει: Δεν έπεφτε στις τηλεθεάσεις κάτω από το 25-30%! Ήταν μια καλή προσπάθεια μεταφοράς της νεανικής κουλτούρας στην ελληνική τηλεόραση, κάτι σαν τον Πρίγκηπα του Μπελ Eρ, αλλά στο Παγκράτι. Είχε και τους Κάρμεν Ρουγγερη, Σάκη Μπουλα, Αμαλία Μουτούση σε βασικούς ρόλους. Πώς να λαθέψει;

12. Οι στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη (2002-04, ΑΝΤ1)
 
Τι ήταν: Η σειρά διαδραματίζεται σε ένα πρωτότυπο σωφρονιστικό κατάστημα με γυναίκες κρατούμενες, στο οποίο ο διευθυντής και μία εκ των κρατουμένων ερωτεύονται παράφορα και προσπαθούν να ζήσουν τον έρωτά τους.

Αξίζει: Προσωπικά δεν με κέρδισε τόσο όσο οι υπόλοιπες σειρές που έγραψε ο Αλέξανδρος Ρήγας, δεν μπορώ όμως να μην εκτιμήσω τη σοβαρή προσπάθεια που έγινε εδώ για ένα σκοτεινό, θεατρικό σχεδόν, κωμικό θέαμα με μια ιστορία που σε «έθιζε» επαρκώς. Ο ίδιος ο Ρήγας έχει δηλώσει πως είναι η αγαπημένη του από τις σειρές που έχει κάνει. Φυσικά εδώ έχουμε και τον Νίκο Σεργιανόπουλο στην τελευταία του, καλή τηλεοπτική ερμηνεία. 

11. Της Ελλάδος τα Παιδιά (1993-95, ANT1)
 
Τι ήταν: Ο σμηναγός Κάκκαλος σε περιπέτειες με τους σμηνίτες Πλαπούτα, Ντάλας, Βλάχο, Χλαπάτσα.

Αξίζει: Το χιούμορ του σήμερα δείχνει ενίοτε λίγο ξεπερασμένο. Όμως η σειρά είναι ένα ιστορικό κειμήλιο της κωμικής μυθοπλασίας, έχει γεννήσει εκατομμύρια memes, έχει το επεισόδιο με τον Μπιτζιμπιτζίδη, αυτό που γίνονται ομάδα μπάσκετ, το εορταστικό στη «Μέδουσα» με τους Μίμη Πλέσσα, Γιάννη Κούτρα, Άγγελο Πυριόχο, είναι ΤΟΣΟ '90S!

10. Μαύρα Μεσάνυχτα (2008-09, MEGA)
 
Τι ήταν: Ο Θράσος, ο Αποστόλης, η Συλβί, η Λένα. Κάτι σαν το ελληνικό Sopranos, αλλά τόσο ευρηματικό και αστείο!

Αξίζει: Απαιτητικό το χιούμορ του και φουλ σκοτεινό, αλλά με τόσους φανταστικούς ηθοποιούς. Στέλιος Μάινας, Μπέσσυ Μάλφα, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Γιούλικα Σκαφίδα, Παναγιώτα Βλαντή, Μάκης Παπαδημητρίου, και δεν περιγράφω άλλο.

9. Σαββατογεννημένες (2003-04, MEGA)
 
Tι ήταν: Ο Σάββας, που κέρδισε το λαχείο και έπαθε αμνησιά, και οι τρεις πρώην γυναίκες του ήταν εκεί.

Αξίζει: Είναι η πρώτη δουλειά του Γιώργου Καπουτζίδη ως σεναριογράφος, κατά τη γνώμη μου και η καλύτερη. Επίσης, παίζει μια dream team ηθοποιών (Μπουλάς, Ράντου, Μπαλανίκα, Σχίζα).

8. Αχ Ελένη! (1992-93, MEGA)
 
Τι ήταν: Η Ελένη (Ράντου) χωρίζει από τον δεσμό της (Γιώργος Λέφας) και μαθαίνει να ζει μόνη.

Αξίζει: Η πρώτη κωμική σειρά της Ελένης Ράντου με τον Δημήτρη Μητροπάνο σε γκεστ ρόλο ως ψυχολόγος(!), με ένα κομπιούτερ που μιλάει, με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου ως «Κωνσταντή Παπαβασιλείου», ντροπαλό ηθοποιό, και τον Γιάννη Βαρθακούρη (ναι, ο Πάριος) ως ημί-άγνωστο ποιητή. Α, έπαιζαν και οι Μαρία Γεωργιάδου - Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, τους φίλους της Ελένης. Ασύλληπτα αστεία, σουρεαλιστική σειρά!

7. Οι Μεν και οι Δεν (1993-96, ΑΝΤ1)
 
Τι ήταν: Οι Δάγκες κόντρα στους Σταμάτηδες. Το νεοελληνικό γκλάμουρ απένατι στο λούμπεν λαϊκό.

Αξίζει: Φοβερή μες την απλότητα της αυτή η κωμωδία των Άννα Χατζησοφιά - Χάρη Ρώμα, με τους Άννα Κουρή, Τζόις Ευείδη, Στέλιο Μάινα. Επίσης το χιούμορ και εδώ είναι λίγο παραπάνω '90s, αλλά και σήμερα βλέπεται απολαυστικά!

6. Τρεις Χάριτες (1990-93, MEGA)
 
Τι ήταν: Όλγα, Μαρία και Ειρήνη σε ξεκαρδιστικές (όχι αλήθεια!) περιπέτειες.

Αξίζει: Διαμάντι ιστορικής αξίας, μια σειρά που παρά τα χρόνια που πέρασαν, δείχνει ακόμα τόσο φρέσκια και γεμάτη από πανέξυπνες αναφορές στο κλασικό σινεμά/θέατρο. Πρώτη σεναριακή υπογραφή από το «φωτεινό δίδυμο» των Ρέππα - Παπαθανασίου.  

5. Το Δις Εξαμαρτείν (1993-96, MEGA)
 
Τι ήταν: Η Άννα Ραγιά (Νένα Μεντή) είναι διευθύντρια ειδήσεων στο Media Channel, στο οποίο η μητέρα της, Γιολάντα (Ντίνα Κώνστα), είναι μέτοχος ενώ ο πατέρας της, Τίμος, ήταν ιδρυτικό μέλος. Η Άννα είναι παντρεμένη επτά χρόνια με τον Γιάννη Σωτηρόπουλο (Χάρης Σώζος), βασικό δημοσιογράφο του καναλιού, ο οποίος την απατάει κατά συρροή εν γνώσει της και ο γάμος τους έχει από καιρό αρχίσει να φθίνει.

Χαμηλές τηλεθεάσεις αναγκάζουν τους διευθυντές του καναλιού να προσλάβουν τον γνωστό δημοσιογράφο, Πέτρο Αθανασιάδη (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος), από ένα αντίπαλο κανάλι για να αναβαθμίσουν το δελτίο ειδήσεων που παρουσιάζει ο Γιάννης. Αρχικά, η Άννα αντιτίθεται στη πρόσληψη σθεναρά και αναγκάζει τη μητέρα της να επιβάλλει την ακύρωση της πρόσληψης του στο διοικητικό συμβούλιο. Όμως μια μέρα πιάνει τον Γιάννη να φιλιέται με μια γραμματέα και για εκδίκηση και από θυμό της στιγμής πιέζει τη Γιολάντα να προσληφθεί ο Αθανασιάδης, πράγμα που τελικά γίνεται.

Αξίζει: Μια γυναίκα, δύο άντρες, κομπολόι δίχως χάντρες; Χμ, κάτι παραπάνω από αυτό. Μια σειρά που μιλούσε ελεύθερα για μια πολυγαμική σχέση, ένα ρεσιτάλ ερμηνειών από όλους, ανεξαιρέτως, τους πρωταγωνιστές.

4. Ντόλτσε Βίτα (1995-97, MEGA)
 
Τι ήταν: Η Όλγα Μαρκάτου (Άννα Παναγιωτοπούλου) γνωρίζει τον Αντωνάκη (Χρήστος Ευθυμιάδης). Τον ερωτεύεται, χωρίς να ξέρει ότι τα έχει με την κόρη της, την Ντορίτα.

Αξίζει: Τα αυτονόητα θα λέμε; Είναι μια σειρά που προβλήθηκε πριν σχεδόν 30 χρόνια και δείχνει ακατανόητα φρέσκια, σαν να βγήκε χθες.

3. Δύο Ξένοι (1997-99, MEGA)
 
Τι ήταν: Η Μαρίνα Κουντουράτου (Εβελίνα Κουντουράτου), δημοφιλής παρουσιάστρια της τηλεόρασης, γνωρίζει τον φιλοσοφημένο, νευρωτικό, αντεργκράουντ σκηνοθέτη, γόνο μεγαλοαστικής οικογένειας, Κωνσταντίνο Μαρκορά (Νίκος Σεργιανόπουλος), που μένει ακόμα με την Φλόρα, ή Μπουμπού (Χρυσούλα Διαβάτη) και έξαρτάται από το χαρτζιλίκι της μανούλας (Ντένη Μαρκορά).

Αξίζεί: Όταν οι Ρήγας - Αποστόλου μετέφεραν το κλασικό, αταίριαστο και συνάμα ρομαντικό, ειδύλλιο του παλιού ελληνικού σινεμά, στη μικρή οθόνη. Μια σειρά με χιούμορ, με αναφορές στο σινεμά, με μπόλικη Χαρούλα Αλεξίου, και μπόνους μια τέλεια σάτιρα του ελληνικού media system. Αξεπέραστη.

2. Εγκλήματα (1997-99, ANT1)
 
Τι ήταν: Η ιδέα για τη σειρά προήλθε από τους Καβογιάννη, Κόκλα, Κωνσταντίνου, Χατζηπαναγιώτη και Μανέ οι οποίοι τη σεζόν 1997-98 συμμετείχαν στη θεατρική παράσταση, Αναμείνατε Στο Ακουστικό Σας. Πλησίασαν τον Λευτέρη Παπαπέτρου και του ζήτησαν να δημιουργήσει μια σειρά για τη τηλεόραση που θα τους περιλάμβανε όλους τους. Το αποτέλεσμα ήταν μια μαύρη κομεντί, για τον έρωτα της Φλόρας (Υρώ Μανέ) με τον Αλέκο (Κώστας Κόκλας).

Αξίζει: Τόσο «μαύρη» κωμωδία, με queer και περιθωριακούς χαρακτήρες γραμμένους ξεκαρδιστικά, με φινάλε ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και σε αυτό τον νεκρών, με την πιο συγκινητική ανατροπή που έχουμε δει στην ανάπτυξη χαρακτήρων (ναι, για τον Αχιλλέα λέμε). Και φυσικά, η Κορίνα, της Μαρίας Καβογιάννη. 

1. Απαράδεκτοι (1991-93, MEGA)
 
Τι ήταν: Ο Σπύρος και η Δήμητρα, ο Βλάσσης και ο Γιάννης, και ανάμεσα τους η Ρένια και ο κύριος Βασίλης. Τρομερό παρεάκι.

Αξίζει: Από εδώ ξεκίνησαν όλα. Από εδώ ξεκινήσαμε να απομνημονεύουμε ατάκες και περιστατικά από πλοκές σειρών. Οι Απαράδεκτοι μας μεγάλωσαν. 

Οι σειρές που έμειναν εκτός λίστας

Είσαι το Ταίρι Μου 
 
Τι ήταν: Η Στέλλα (Βίκυ Σταυροπούλου) και η Βίκυ (Κατερίνα Λέχου) είναι δύο Ελληνίδες της διασποράς οι οποίες γνωρίζονται στη Μελβούρνη. Η Στέλλα είναι μια κοντή και με περιττά κιλά γυναίκα στην οποία οι άντρες δεν δίνουν σημασία, ενώ αντίθετα η Βίκυ είναι ψηλή, αδύνατη και όμορφη, τραβώντας πάνω της όλα τα αντρικά βλέμματα. Η Στέλλα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Μελβούρνη μαζί με τη φίλη της Τούλα οι οποίες έχουν ένα ατελιέ. Η Βίκυ γεννήθηκε στην Ελλάδα και ήρθε για δουλειές στην Αυστραλία. Και οι δύο ερωτεύονται τον Νίκο (Αλέκος Συσσοβίτης), γόνο πλούσιας ελληνικής οικογένειας επιχειρηματιών, ο οποίος βρίσκεται στην Αυστραλία για επαγγελματικούς λόγους.

Αξίζει: Λευτέρης Παπαπέτρου = εγγύηση. Άρης Σερβετάλης σε πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση, σπουδαίες ερμηνείες από όλους. Δεν χώρεσε στην 20άδα λόγω του φινάλε, που «έπαιξε» με τα κιλά, και την εμφάνιση, και είχε ορισμένα νοήματα που δεν «μεγάλωσαν» καλά. 

Κωνσταντίνου και Ελένης
 
Τι ήταν: Η «Κατακουζήνα» (Χάρης Ρώμας) και η «γκαρσόνα β'» υπό την ίδια στέγη. Καλά θα πάει αυτό.

Αξίζει: Καθώς διαβάζεις αυτή τη σειρά, ήδή έχεις στο feed του προφίλ σου στο Facebook καμία δεκαριά memes να προβάλλονται από σχετικές σελίδες. Απόλυτα επιδραστική σειρά. Προσωπικά, πιστεύω ότι οι Ρώμας - Χατζησοφιά ήταν σε καλύτερη σεναριακή «φόρμα» στους Μεν και Δεν. 

50-50
 
Τι ήταν: Μπουλάς, Χαϊκάλης, Φιλιππίδης: Μια τριπλέτα που χάριζε γέλιο, απλόχερα. 

Αξίζει: Σπουδαία κωμική σειρά, καλογυρισμένη, με εξαιρετικές κωμικές ερμηνείες και από τις γυναικείες παρουσίες (Μαρία Ανδρούτσου - Ξανθίππη, Βάνα Ραμποτά -  Ειρήνη, Άβα Γαλανοπούλου - Ελισσάβετ). Πώς βλέπεις όμως μια θαυμαστή σειρά όπως αυτή, μετά από όσα έχουν συμβεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη;

Πηγή: reader.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα