Αλλάζει το όριο ταχύτητας στην Αθήνα: Νέος ΚΟΚ για γειτονιές και σχολεία

Αλλάζει το όριο ταχύτητας στην Αθήνα: Νέος ΚΟΚ για γειτονιές και σχολεία

Σε ισχύ θα είναι -από το φθινόπωρο και μετά- ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας, το προσχέδιο του οποίου προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα, αλλά και νέο όριο ταχύτητας στην Αθήνα και όλες τις πόλεις της Ελλάδας.

Το προσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, σίγουρα όχι πριν το καλοκαίρι.

Όπως έχει σχολιάσει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, το σχέδιο έρχεται 17 χρόνια μετά τον προηγούμενο ΚΟΚ:

«Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει στο σύνολό του τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση γιατί η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα».
Εξηγώντας τις αλλαγές που θα έρθουν, η ίδια είχε δηλώσει ότι αλλάζει η φιλοσοφία και κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις. Χαρακτηριστικά σημείωνε:

«Θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε κάποια για να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».

Το νέο όριο ταχύτητας που θέτει ο νέος ΚΟΚ

Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.

Αυτό βέβαια, είναι ένα «γενικό όριο» -όπως ονομάζεται άτυπα- το οποίο θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Ωστόσο, στους δρόμους, όπου υπάρχει πινακίδα με όρια ταχύτητας τότε ο οδηγός μπορεί να ακολουθεί το όριο που αναγράφει η πινακίδα. Για παράδειγμα, η λεωφόρος Μεσογείων δεν θα έχει όριο 30 χιλιόμετρα. Επίσης, σε ορισμένα νηπιαγωγεία, υπάρχει πινακίδα για όριο ταχύτητας στα 10 χιλιόμετρα. Επομένως, ισχύει πάντοτε σε προτεραιότητα, το όριο που αναφράφει η εκάστοτε πινακίδα. Επίσης, το όριο 20 χλμ/ώρα κοντά στα σχολεία, υπάρχει στον υπάρχοντα ΚΟΚ, αλλά ο κάθε Δήμος προσαρμόζει τα δικά του όρια.

Πάντως, φαίνεται, ότι τρεις σημαντικοί λόγοι που καταστούν αναγκαία τη μείωση των ορίων της ταχύτητας είναι:

  • η ανυπαρξία των πεζοδρομίων
  • ο γηρασμένος πληθυσμός, ζουν δηλαδή στις γειτονιές, ηλικιωμένα άτομα που είναι μειωμένης κινητικότητας
  • τα πολλά αδέσποτα

Πηγή: ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα