Το Παρίσι τριπλασίασε τις τιμές στάθμευσης για τα μεγάλα SUV

Το Παρίσι τριπλασίασε τις τιμές στάθμευσης για τα μεγάλα SUV

Το Παρίσι κήρυξε τον πόλεμο στα μεγάλα οχήματα ελεύθερου χρόνου αυξάνοντας δραστικά το κόστος στάθμευσης των συγκεκριμένων μοντέλων στα όρια της πόλης τους. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και στο οποίο ψήφισαν περίπου 1,3 εκατομμύρια κάτοικοι της Πόλης του Φωτός. Το ερώτημα ήταν «Περισσότερα ή λιγότερα SUV στο Παρίσι» και οι Παριζιάνοι τάχθηκαν κατά της μαζικής παρουσίας των συγκεκριμένων οχημάτων, όπως επίσης και άλλων βαριών και μεγάλων αυτοκινήτων, στους δρόμους τους.

Ως πρώτο μέτρο αποφασίστηκε να τριπλασιαστεί το κόστος στάθμευσης για αυτές τις κατηγορίες στα κεντρικά διαμερίσματα του Παρισιού από 6 ευρώ κατά μέσο όρο την ώρα σε 18 ευρώ την ώρα, ενώ στα περιφερειακά διαμερίσματα έχουμε επίσης έναν τριπλασιασμό της ωριαίας χρέωσης από 4 ευρώ σε 12 ευρώ! Για 6 ώρες παρκάρισμα σε κεντρικό σημείο του Παρισιού θα πληρώνουν πλέον οι κάτοχοι βαριών οχημάτων και SUV 225 ευρώ αντί 75 ευρώ, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Υπέρ του τριπλασιασμού του κόστους στάθμευσης ψήφισε το 54,5% των πολιτών, που προσήλθαν στις κάλπες, ενώ περίπου 45,5% ψήφισε κατά.

Οι δημοτικές Αρχές του Παρισιού πρότειναν αυτές τις δραστικές αυξήσεις, επειδή θεωρούν ότι τα SUV με τα μεγάλα και ογκώδη αμαξώματα προκαλούν αυξημένη ρύπανση του περιβάλλοντος, απαιτούν για την κίνηση και τη στάθμευση τους περισσότερους δημόσιους χώρους και είναι πιο επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια. Με την επιβολή τριπλάσιων τιμών για το παρκάρισμα εντός των ορίων της πόλης τους, πιστεύουν οι δημοτικοί άρχοντες ότι θα μειωθεί ο όγκος κυκλοφορίας τέτοιων μοντέλων στο Παρίσι.

Να σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη αύξηση προβλέπεται αποκλειστικά για τους επισκέπτες του Παρισιού, ενώ εξαιρούνται από αυτήν οι μόνιμοι κάτοικοι του Παρισιού, όπως επίσης οχήματα κοινωνικών υπηρεσιών και επαγγελματικά μοντέλα. Η νέα ταρίφα ισχύει για θερμικά και υβριδικά μοντέλα βάρους άνω των 1,6 τόνων και για ηλεκτροκίνητα μοντέλα βάρους άνω των δύο τόνων, ενώ δεν αφορά τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, αλλά μόνον δημόσιους.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα