Γιατι ξέμεινε από καύσιμα το μοιραίο αεροσκάφος της Σαπεκοένσε

Το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Κολομβία, παρασύροντας στο θάνατο 71 ανθρώπους, μεταξύ αυτών και σχεδόν όλα τα μέλη της ποδοσφαιρικής ομάδας Σαπεκοένσε, είχε μείνει χωρίς καύσιμα, σύμφωνα με τις έως τώρα έρευνες, που επικεντρώνονται πλέον στους λόγους για τους οποίους πετούσε υπό αυτές τις συνθήκες.

Επιβεβαιώθηκαν, έτσι, οι τελευταίες επικοινωνίες του Βολιβιανού κυβερνήτη του αεροσκάφους, Μιγκέλ Κουιρόγκα, που προειδοποίησε τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Μεντεγίν ότι τα καύσιμα εξαντλούνταν και ότι αντιμετώπιζε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

Το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο συμπίπτει με τη μαρτυρία του συγκυβερνήτη αεροσκάφους της εταιρείας Avianca, που άκουσε στον ασύρματο τον πιλότο της μοιραίας πτήσης της LAMIA. «Βοήθεια, βοήθεια… Βοηθήστε μας να φθάσουμε στον διάδρομο προσγείωσης… Βοήθεια, βοήθεια» περιέγραψε ο Χουάν Σεμπάστιαν Ουπεγκούι, επαναλαμβάνοντας τα λόγια που άκουσε στον ασύρματο. «Κατόπιν όλα τελείωσαν… Όλοι μας αρχίσαμε να κλαίμε», είπε.

Η αεροπορική εταιρεία LAMIA άφησε σαφείς αιχμές σε βάρος του πιλότου που δεν σταμάτησε για ανεφοδιασμό. «Είχε εναλλακτικές στην Μπογκοτά, σε περίπτωση που δεν επαρκούσαν τα καύσιμα. Είναι μια απόφαση που παίρνει ο πιλότος», υποστήριξε ο Γκουστάβο Βάγκας, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η βραζιλιάνικη “O Globo” η προγραμματισμένη στάση για ανεφοδιασμό στην Κομπίχα της Βολιβίας δεν έγινε επειδή το αεροδρόμιο… δεν λειτουργεί τη νύχτα.

Εύλογα εγείρεται το ερώτημα γιατί ένα αεροσκάφος με περιορισμένη χωρητικότητα επιλέχθηκε για ένα ταξίδι 1.600 μιλίων που χρειάζεται περίπου 4,5 ώρες. «Ο σχεδιασμός της πτήσης ήταν οριακός, πλησιάζοντας στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του αεροσκάφους», σχολίασε ο βετεράνος Αμερικανός πιλότος, Τζον Κοξ. «Ακόμη και αν όλα πήγαιναν κατ’ ευχή, θα είχε λίγα καύσιμα όταν έφθανε στον προορισμό του», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα αεροσκάφη θα πρέπει να έχουν έξτρα καύσιμα για να πετάξουν για 30-45 λεπτά, σε περίπτωση που χρειαστεί εκτάκτως να κατευθυνθούν σε άλλο αεροδρόμιο. Επιπλέον οι άσχημες καιρικές συνθήκες μπορεί να συνέβαλαν στο να καταναλώσει περισσότερα καύσιμα από ό,τι είχε προβλεφθεί αρχικά.

Ένα γράφημα με την πορεία του αεροσκάφους λίγο πριν από τη συντριβή του στη βουνοπλαγιά, δείχνει ότι πετούσε σε κύκλους, αναμένοντας να λάβει το πράσινο φως για την προσγείωση.

Στις καταγεγραμμένες επικοινωνίες με το αεροδρόμιο της Μεντεγίν, μία ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ζήτησε από τον κυβερνήτη της πτήσης 933 της LAMIA να καθυστερήσει για επτά λεπτά, επειδή ένα άλλο αεροπλάνο είχε προτεραιότητα εξαιτίας μηχανικού προβλήματος. Όταν ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους άρχισε να ακούγεται απεγνωσμένος, τότε έλαβε προτεραιότητα. Ήταν, όμως, πολύ αργά…

Ταυτοποιήθηκαν οι 71 σοροί της τραγωδίας στην Κολομβία

antenna

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα