Πορτοκαλί φανάρι: Τελικά περνάμε ή σταματάμε; Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Πορτοκαλί φανάρι: Τελικά περνάμε ή σταματάμε; Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Το πορτοκαλί φανάρι είναι ίσως η πιο διχαστική στιγμή για κάθε οδηγό.

Μόλις σβήσει το πράσινο, άλλοι φρενάρουν απότομα, ενώ άλλοι πατούν γκάζι για να προλάβουν πριν το κόκκινο.
Όμως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) είναι ξεκάθαρος: το πορτοκαλί δεν σημαίνει πέρασε γρήγορα, αλλά προειδοποιεί για στάση.

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ για το πορτοκαλί φως
Όταν ανάψει το πορτοκαλί, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει πριν από τη διάβαση πεζών ή, αν δεν υπάρχει, σε σημείο όπου βλέπει καθαρά τον σηματοδότη.

Υπάρχει, ωστόσο, μία εξαίρεση:
αν το όχημα έχει ήδη πλησιάσει τόσο κοντά στο φανάρι που η στάση θα μπορούσε να προκαλέσει ατύχημα, τότε επιτρέπεται η συνέχιση της πορείας.
Αυτό, όμως, δεν δίνει “άδεια διέλευσης”. Το πορτοκαλί δεν είναι «πράσινο με προθεσμία».

Όταν το πορτοκαλί αναβοσβήνει
Σε ορισμένα σημεία, κυρίως τη νύχτα ή σε δρόμους με μειωμένη κυκλοφορία, το πορτοκαλί φως αναβοσβήνει.
Σε αυτή την περίπτωση, σημαίνει προχωρήστε με προσοχή:
μειώστε ταχύτητα και δώστε προτεραιότητα σε πεζούς ή διερχόμενα οχήματα.

Τι πρόστιμα προβλέπονται
Για παραβίαση του πορτοκαλί σηματοδότη, το πρόστιμο είναι 30 ευρώ, χωρίς αφαίρεση διπλώματος.
Η παράβαση θεωρείται «ήπια» σε σχέση με το κόκκινο φανάρι, όπου οι κυρώσεις είναι πολύ αυστηρότερες:

- 1η φορά: 700 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες
- 2η φορά: 1.000 ευρώ και 6 μήνες αφαίρεση
- 3η φορά: 2.000 ευρώ και αφαίρεση για 1 χρόνο
 
Το συμπέρασμα
Το πορτοκαλί φως δεν είναι “ενδιάμεσο”, είναι σήμα προσοχής.
Αν έχεις αρκετό χρόνο και απόσταση, σταματάς. Αν όχι, προχωράς με προσοχή.
Η υπευθυνότητα στον δρόμο — όχι η ταχύτητα — είναι αυτή που σε προλαβαίνει από τα χειρότερα.

Διαβάστε ακόμα: Πάνος Ρούτσι: Επιχείρησε να με πατήσει αυτοκίνητο χωρίς πινακίδες και με φιμέ τζάμια

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα