Η ATH.ENA Card, που άλλαξε τον τρόπο μετακίνησης στην Αθήνα από το 2017, περνά και επίσημα στην ψηφιακή εποχή. Μέσα στον Οκτώβριο, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να παρουσιάσει την άυλη έκδοση της κάρτας, δίνοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να την έχουν πλέον… στο κινητό τους.
Πώς θα λειτουργεί η νέα άυλη κάρτα
Η νέα ψηφιακή ATH.ENA Card θα διατίθεται μέσω εφαρμογής για κινητά, όπου ο κάθε επιβάτης θα δημιουργεί προσωπικό λογαριασμό. Από εκεί θα μπορεί:
- να φορτίζει το υπόλοιπο,
- να αγοράζει προϊόντα κομίστρου,
- να επικυρώνει το εισιτήριο ανέπαφα,
- και να ελέγχει το ιστορικό των διαδρομών του.
Η μεγάλη διαφορά από την κλασική πλαστική κάρτα είναι ότι η χρέωση θα γίνεται μετά το τέλος της διαδρομής, παρόμοια με τις ανέπαφες πληρωμές. Πρόκειται για μια καινοτομία που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους συχνούς επιβάτες και όσους χρησιμοποιούν μηνιαίες ή ετήσιες κάρτες.
Τι αλλάζει για τους χρήστες
Η νέα μορφή της κάρτας δεν θα καταργήσει άμεσα τη φυσική ATH.ENA Card, αλλά θα προσφέρει μια εναλλακτική, πιο ευέλικτη επιλογή.
Οι επιβάτες θα μπορούν να αποθηκεύουν πολλαπλά εισιτήρια, να επιλέγουν ποιο θα χρησιμοποιείται πρώτο και να επωφελούνται από προγράμματα εκπτώσεων.
Για όσους δεν θέλουν να δηλώσουν στοιχεία, θα υπάρχει δυνατότητα ανώνυμης άυλης κάρτας, χωρίς ωστόσο πρόσβαση σε προωθητικές ενέργειες ή ειδικές εκπτώσεις.
Οι ανέπαφες συναλλαγές κερδίζουν έδαφος
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, από τις αρχές του 2025 έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 10 εκατομμύρια ανέπαφες συναλλαγές, που πλέον αντιστοιχούν στο 20% των ημερήσιων επιβατών.
Στις διαδρομές προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το ποσοστό φτάνει ακόμη και το 30%.
Οι ανέπαφες πληρωμές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες θα συνεχίσουν κανονικά να λειτουργούν και μετά την έναρξη της άυλης ATH.ENA Card.
Το επόμενο βήμα: Ενοποιημένες πληρωμές
Σε δεύτερη φάση, ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει να εισαγάγει το Account Based Ticketing, ένα σύστημα που θα ενοποιεί τις πληρωμές των μέσων μεταφοράς με άλλες μορφές κινητικότητας —όπως ταξί, ποδήλατα ή car sharing.
Οι πρώτες συνεργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026, επιτρέποντας στους χρήστες να πληρώνουν ένα ενιαίο κόμιστρο για διαφορετικά μέσα μετακίνησης.
Διαβάστε ακόμα: Καθηγητής του ΕΚΠΑ ζητά από το ΣτΕ την ανάκληση αδειών τριών ιδιωτικών πανεπιστημίων