Λέκκας για τις λίμνες στον Κηφισό: Η διακινδύνευση είναι μεγάλη δεδομένου ότι είναι ο κεντρικός άξονας του λεκανοπεδίου

Λέκκας για τις λίμνες στον Κηφισό: Η διακινδύνευση είναι μεγάλη δεδομένου ότι είναι ο κεντρικός άξονας του λεκανοπεδίου

Η ανάγκη για επιστημονικό έλεγχο και συστηματική συντήρηση των τεχνικών έργων στον Κηφισό έρχεται στο προσκήνιο, όπως υπογραμμίζει ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας. Οι υπόγειες λίμνες που έχουν δημιουργηθεί στον ποταμό φέρνουν στο φως τη σημασία της διαρκούς παρακολούθησης της στατικής επάρκειας και της κατάστασης των υποδομών.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Λέκκας τόνισε τη σημασία του ελέγχου από εξειδικευμένους πολιτικούς μηχανικούς, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη για μια νέα κουλτούρα συντήρησης τεχνικών έργων στην Ελλάδα. Εξίσου σημαντική είναι η πρόοδος που έχει σημειωθεί μέσα από τις προσπάθειες του Τεχνικού Επιμελητηρίου για τη δημιουργία συστημάτων παρακολούθησης των υποδομών, με στόχο τη διασφάλιση της ασφάλειας σε εθνικό επίπεδο.

Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Λέκκας «… δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα στατικής επάρκειας στον Κηφισό και στην εθνική οδό, κυρίως, που είναι πάνω από τον Κηφισό, αλλά σε κάθε περίπτωση χρειάζεται ένας έλεγχος, ο οποίος θα πρέπει να γίνει από ειδικούς πολιτικούς μηχανικούς, οι οποίοι θα εξακριβώσουν κατά πόσο υπάρχει φθορά στα τοιχώματα της κοίτης του, της εγκιβωτισμένης κοίτης…». Τόνισε ότι «οι λίμνες είναι κάτι το συνηθισμένο σε πλακοσκεπείς αγωγούς ή εγκιβωτισμένα ποτάμια, δεδομένου ότι η διαβρωτική ενέργεια του νερού που ρέει, πρώτα διαβρώνει τον πυθμένα. Βεβαίως, στα τοιχώματα του εγκιβωτισμενου ποταμιού δεν ξέρουμε σε τι κατάσταση είναι. Από ό, τι φαίνεται δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα, δηλαδή δεν έχουν διαβρώσεις».

Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας, ότι από τις εικόνες που είδε «δεν υπάρχει διάβρωση των οπλισμό. Συνεπώς, δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα στατικής επάρκειας στον Κηφισό και στην εθνική οδό, κυρίως, που είναι πάνω από τον Κηφισό, αλλά σε κάθε περίπτωση χρειάζεται ένας έλεγχος, ο οποίος θα πρέπει να γίνει από ειδικούς πολιτικούς μηχανικούς, οι οποίοι θα εξακριβώσουν κατά πόσο υπάρχει φθορά στα τοιχώματα της εγκιβωτισμένη κοίτης, για να δούμε ενδεχόμενες παρεμβάσεις οι οποίες θα πρέπει να γίνουν, εάν φυσικά υπάρχει κάποιο τέτοιο θέμα».

Σε άλλο σημείο ωστσόσο ανέφερε, ότι «η διακινδύνευση η οποία υπάρχει, είναι μεγάλη, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη κίνηση, είναι ο κεντρικός άξονας του λεκανοπεδίου. Από κει και πέρα όμως, εκείνο το οποίο ορθώς επισημάνατε πάλι, είναι το θέμα της κουλτούρας. Εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε την κουλτούρα της συντήρησης των έργων. Δεν υπάρχει έλεγχος των έργων μετά από την κατασκευή τους. Συνήθως αφήνονται στην τύχη τους… Βεβαίως υπάρχει από το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να καταγραφούν οι γέφυρες, να υπάρχουν συστήματα ελέγχου και παρακολούθησης των παραμορφώσεων και των άλλων δεδομένων που πρέπει να έχουμε σε κεντρικό επίπεδο για όλες τις γέφυρες της χώρας. Συνεπώς, υπάρχει μία διαδικασία σε εξέλιξη έτσι ώστε να παρακολουθούνται όλα τα τεχνικά έργα, να παρακολουθούνται κυρίως οι γέφυρες, οι οποίες έχουν ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο για τον Κηφισό αλλά για όλη την Ελλάδα. Θεωρώ ότι είμαστε σε καλό δρόμο, αλλά πρέπει όμως να βελτιώσουμε το επίπεδο συντήρησης όλων των έργων σε όλο τον ελληνικό χώρο».

πηγή: news.gr

Διαβάστε ακόμα: Νεκρή 16χρονη στο Γκάζι: Αίτημα για σφράγιση του κλαμπ – Έδινε αλκοόλ σε ανήλικα

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

Δείτε ακόμα