Μετρό Θεσσαλονίκης: Αγώνας δρόμου μέχρι τα εγκαίνια

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αγώνας δρόμου μέχρι τα εγκαίνια

Λίγες εβδομάδες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, υπήρχαν έντονες αμφιβολίες σχετικά με την ετοιμότητα της Αθήνας να φιλοξενήσει το κορυφαίο αθλητικό γεγονός. Μέχρι και την παραμονή της τελετής έναρξης, εργοτάξια παρέμεναν ανοιχτά και οι εργασίες συνεχίζονταν αδιάκοπα.

Παρόμοια κατάσταση παρατηρείται και με το Μετρό Θεσσαλονίκης, του οποίου η κατασκευή, που ξεκίνησε δύο χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς, ολοκληρώθηκε ύστερα από περισσότερους από 18 χρόνια. Ακριβώς πέντε εβδομάδες πριν από την επίσημη παράδοση της βασικής γραμμής, οι εργασίες συνεχίζονται και υπάρχουν εκκρεμότητες.

Εκκρεμότητες κάτω από τη Γη

Αυτή τη στιγμή, οι συρμοί του Μετρό κινούνται σε δοκιμαστική λειτουργία σε όλο το μήκος της γραμμής από το φθινόπωρο του 2022. Οι 13 σταθμοί είναι σχεδόν έτοιμοι, με γυάλισμα και τελικές προετοιμασίες για τα εγκαίνια. Ωστόσο, υπολείπονται ακόμα η τοποθέτηση γυάλινων πάνελ και οθονών για τα αρχαιολογικά ευρήματα στους σταθμούς ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι και Φλέμινγκ. Στον σταθμό Βενιζέλου, χρειάζεται να τοποθετηθεί στέγαστρο.

Η μεγαλύτερη εκκρεμότητα κάτω από τη γη είναι η ολοκλήρωση των δοκιμών όλων των συστημάτων και η απόκτηση διπλής πιστοποίησης για το δίκτυο και τη λειτουργία του Μετρό.

Εκκρεμότητες στην επιφάνεια

Στην επιφάνεια της γης, οι εκκρεμότητες περιλαμβάνουν τη διαδικασία αποχώρησης της Ελληνικό Μετρό από τελευταίους εργοταξιακούς χώρους, όπως αυτοί στο Αλκαζάρ και την Πλατεία Καπνεργατών. Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει ολοκληρώσει τις αυτοψίες, ωστόσο δεν έχει παραληφθεί κανένας χώρος μέχρι στιγμής. Αυτή η διαδικασία ενδέχεται να ολοκληρωθεί μετά το άνοιγμα του Μετρό, το Δεκέμβριο ή και αργότερα.

Η πιο σημαντική εκκρεμότητα στην επιφάνεια είναι η διάνοιξη της οδού Ψελλού και η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία. Παρόλο που οι εργασίες προχωρούν, η οδός Ψελλού θα παραμείνει κολοβή από τη μία πλευρά μέχρι να ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση ενός τμήματος.

Δοκιμές και δρομολόγια

Οι δοκιμές σε όλα τα συστήματα του Μετρό συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς μέχρι τις 30 Νοεμβρίου. Αυτές περιλαμβάνουν τόσο στατικές όσο και δυναμικές δοκιμές, όπως η λειτουργία των θυρών και των κυλιόμενων σκαλών. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε ότι οι δοκιμές είναι κρίσιμες για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του συστήματος πριν από την εμπορική λειτουργία.

Από τον Οκτώβριο του 2022, τα δοκιμαστικά δρομολόγια πραγματοποιούνται σε 24ωρη βάση, με την κατασκευάστρια κοινοπραξία να εναλλάσσεται με την κοινοπραξία που θα λειτουργήσει το Μετρό.

Πιστοποιήσεις ασφάλειας

Προτού εισέλθουν οι πρώτοι επιβάτες, απαιτούνται όλες οι απαραίτητες πιστοποιήσεις ασφαλείας. Η TÜV Rheinland θα αξιολογήσει και θα επιβεβαιώσει την ασφάλεια του έργου, έχοντας επισκεφθεί πρόσφατα τη Θεσσαλονίκη για τελευταίες παρατηρήσεις. Ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι όλες οι πιστοποιήσεις θα είναι έτοιμες πριν από την 30η Νοεμβρίου.

Σπριντ για τα εισιτήρια

Λίγο πριν την έναρξη των δρομολογίων, εκκρεμεί και η τιμολογιακή πολιτική για το ενιαίο εισιτήριο, που θα ισχύει σε Μετρό και ΟΑΣΘ. Η τιμή αναμένεται να είναι 1,10 ευρώ για 70 λεπτά, ωστόσο αυτή η πληροφορία δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη.

Αντιμετωπίζεται επίσης πρόβλημα με την επικοινωνία των διαφόρων συστημάτων εισιτηρίων. Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το Μετρό δωρεάν για να εξοικειωθούν με τη λειτουργία του.

Πηγή: makthes.gr

Διαβάστε ακόμα: Άλιμος: 15χρονος έπαθε ανακοπή σε γυμναστήριο – Νοσηλεύεται διασωληνωμένος

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα