Έρευνα για τη γενιά Z και millennials: Η συναισθηματική υγεία, ο καρκίνος, το περιβάλλον και η οικογένεια απασχολούν τους νέους

Έρευνα για τη γενιά Z και millennials: Η συναισθηματική υγεία, ο καρκίνος, το περιβάλλον και η οικογένεια απασχολούν τους νέους

Η συναισθηματική υγεία είναι η σημαντικότερη πλευρά της ζωής για τους νέους της γενιάς Z και των Millennials στην Ευρώπη, μεταξύ των όποιων και οι Έλληνες. Μάλιστα εάν μπορούσαν να ταξιδέψουν πίσω το χρόνο, θα προσπαθούσαν να εξαφανίσουν τον καρκίνο αλλά και τις συνθήκες που προκάλεσαν τη κλιματική αλλαγή. Επίσης 7 στους 10 Ευρωπαίους από 19 έως 36 ετών, θα ήθελαν να αποκτήσουν οικογένεια… εάν ζούσαν σε έναν ιδανικό κόσμο!

Τα παραπάνω είναι τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της πανευρωπαϊκής έρευνας με τίτλο: «Συναισθηματική Υγεία της γενιάς Ζ και των Millennials: Τι κινητοποιεί τους νέους Ευρωπαίους;».

Στόχος της έρευνας, που πραγματοποίησε η εταιρία Merck, ήταν να διερευνήσει τις σκέψεις και τις απόψεις νέων, Ευρωπαίων πολιτών για τη συναισθηματική υγεία, τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την υγεία, την οικογένεια, και άλλα ενδιαφέροντα θέματα.

Στην έρευνα συμμετείχαν 7.500 νέοι, 19-25 ετών (γενιά Z) και 26-36 (Millennials) ετών, από 12Ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία).

 

Συναισθηματική υγεία
Σχετικά με τη συναισθηματική υγεία, το 88% της γενιάς Z και των Millennials την χαρακτηρίζουν ως την πιο σημαντική πλευρά της ζωής τους, ενώ σχεδόν 8/10 (76%) τη συζητούν μεταξύ τους και τους απασχολεί τακτικά.

Οι νέοι Ευρωπαίοι αξιολογούν εξίσου υψηλά (87%) και τη σωματική τους υγεία και επιλέγουν ως κύριο εργαλείο φροντίδας του εαυτού τους τις τακτικές ιατρικές εξετάσεις (σχεδόν 1/3).

Αντίστοιχα, 8 στους 10 υποστηρίζουν πως η πηγή που εμπιστεύονται περισσότερο για πληροφορίες σχετικά με την υγεία τους είναι το υγειονομικό προσωπικό.

Για την υγεία
Ως προς το μέλλον που οραματίζονται για την υγειονομική περίθαλψη, το 71% των νέων Ευρωπαίων θα ήθελε να δει την έρευνα να αντιμετωπίζεται περισσότερο σαν επένδυση παρά σαν κόστος.

Παράλληλα  οι μεγαλύτερες προκλήσεις που θα ήθελαν να εξαλείψουν αν μπορούσαν να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο είναι:

τον καρκίνο (39%)
και την κλιματική αλλαγή (33%).
Παράλληλα, το 65% των Ευρωπαίων,  19-36 ετών θα ήθελε:

περισσότερη ενημέρωση σχετικά με την υπογονιμότητα,
αν μπορούσαν να πείσουν τους ηγέτες του πλανήτη για κάτι, θα έδιναν προτεραιότητα στην ενίσχυση της χρηματοδότησης για ιατρική έρευνα (4/10)
και στην υποστήριξη της εκπαίδευσης και της πρόληψης σε θέματα υγείας.
Κλιματική αλλαγή και οικογένεια
Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι 7 στους 10 από τη γενιά Z και οι Millennials της Ευρώπης, ανησυχούν πολύ ή αρκετά για περιβαλλοντικά θέματα δηλώνοντας σε ποσοστό 25% πως η ανησυχία τους αυτή είναι ο λόγος που τους οδηγεί σε πιο βιώσιμες επιλογές τρόπου ζωής.

Παράλληλα, αν ζούσαν σε έναν ιδανικό κόσμο, 7 στους 10 θα ήθελαν να αποκτήσουν οικογένεια. 
Στην ιεράρχηση των σχετικών με την αναπαραγωγική υγεία θεμάτων, ξεχώρισαν:

η σεξουαλική υγεία (42,5%),
οι διαφορετικές μορφές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (32,4%)
και τα αίτια της υπογονιμότητας (29,5%).

Οι Έλληνες
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις των Ελλήνων Gen Zs και Millennials, οι οποίοι κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό (93%) μεταξύ των Ευρωπαίων στη σημασία που δίνουν στη συναισθηματική τους υγεία, ενώ παράλληλα, από κοινού με τους Πορτογάλους και τους Ισπανούς,  είχαν το υψηλότερο πανευρωπαϊκά ποσοστό (84%) στη βαρύτητα που έχει για αυτούς η ισότητα των φύλων.

Το ποσοστό των νέων Ελλήνων που θεωρούν την εξάλειψη του καρκίνου ως την πλέον σημαντική πρόκληση για το μέλλον (58%), είναι το υψηλότερο που καταγράφηκε μεταξύ των συμμετεχόντων από τις 12 Ευρωπαϊκές χώρες.

Οι νέοι Έλληνες είναι εκείνοι που ενδιαφέρονται περισσότερο (53%) για τη σεξουαλική υγεία ως ζήτημα σχετικό με τα θέματα της αναπαραγωγής και της γονιμότητας, ενώ μαζί με τους Βρετανούς υπέδειξαν σε ποσοστό 27% την αποσύνδεση από τα τεχνολογικά μέσα, ως τον τρόπο που προτιμούν για να διαφυλάξουν την υγεία τους.

H Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο δήλωσε: «Η Merck είναι μια εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας και το 50% των εργαζομένων μας ανήκουν στις γενιές Ζ και Μillennials. Οι μελλοντικοί εργαζόμενοι και συνεργάτες μας, είναι μέρος αυτών των γενεών. Συνεπώς, ένας από τους στόχους μας είναι να ακούσουμε τις νεότερες γενιές, να μάθουμε για τις ανησυχίες και τις επιθυμίες τους και να τις εντάξουμε στην ατζέντα μας. Αυτοί είναι το μέλλον μας».

topontiki

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα