Τέμπη: Δημοσιεύτηκε το πόρισμα για το δυστύχημα – Ποιοι έχουν ευθύνες

Τέμπη: Δημοσιεύτηκε το πόρισμα για το δυστύχημα – Ποιοι έχουν ευθύνες

Το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη.  

Ενάμιση μήνα χρειάστηκε η επιτροπή εμπειρογνωμόνων για να ολοκληρώσει το πόρισμα για την τραγωδία στα Τέμπη, το οποίο παραδόθηκε στον αρμόδιο υπουργό, Γιώργο Γεραπετρίτη. Σε αυτό αναφέρεται πως, το δυστύχημα ήταν συνέπεια της συνδρομής πολλών παραγόντων, που αφορούν το επίπεδο λειτουργίας, το ανθρώπινο δυναμικό, ακόμη και σε διοικητικό επίπεδο, αλλά και τον τεχνολογικό εξοπλισμό.

Σωρεία λαθών και πολλαπλές ευθύνες εντοπίζει το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που κλήθηκαν να διερευνήσουν τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Στο πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία των Τεμπών καταγράφονται:

– Σωρεία λαθών και παραλείψεων,

– Αστοχίες,

– Βασικές τεχνικές ελλείψεις,

– Τραγικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων,

– Κακή οργάνωση όλων των εμπλεκομένων,

– Ελλιπής εκπαίδευση.

51 ημέρες μετά τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία με 57 νεκρούς και 85 τραυματίες, τα αίτια είναι πολλά και οι ευθύνες βαριές.

Τι έφταιξε για την τραγωδία
Στο πόρισμα επισημαίνεται ότι το σύστημα διεξαγωγής της κυκλοφορίας με τηλεδιοίκηση και ηλεκτρική σηματοδότηση έχει την ασφαλιστική δικλείδα ότι δεν μπορούν να χαραχθούν αυτόματα μη συμβατά μεταξύ τους δρομολόγια.

Αν επομένως μεταξύ Λάρισας – Ν. Πόρων είχε αποκατασταθεί και η φωτεινή σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, η χάραξη δρομολογίου του IC 62 θα γινόταν από τον κεντρικό χειριστή και θα διαβιβαζόταν για εκτέλεση στον σταθμάρχη Λάρισας.

Το πόρισμα λέει:

– Δε λειτουργούσε η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα στην γραμμή ανόδου,

– Υπήρξε ελλιπής ραδιοεπικοινωνία μεταξύ σταθμάρχη Λάρισας και μηχανοδηγού IC 62 καθώς δεν προέκυψε οποιαδήποτε επικοινωνία τους πριν ξεκινήσει το IC 62 στη γραμμή καθόδου,

– Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν προέβη σε αυτόματη χάραξη, αλλά σε χειροκίνητη διευθέτηση των αλλαγών για την κίνηση του IC 62 μεταξύ Λάρισας – Ν. Πόρων,

– Την ημέρα της επίσκεψης των Εμπειρογνωμόνων στο σταθμό της Λάρισας και επισκόπησης του πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών στις 20 Μαρτίου, διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν δυνατή η παρακολούθηση της πορείας του συρμού στο τμήμα ΕΑ2 μήκους 1200 μέτρων.

Ελλιπής εκπαίδευση
Το πόρισμα αναφέρεται και σε ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση των σταθμαρχών αλλά και για τις ώρες που διδάχτηκε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας.

Πιθανολογείται ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο διαχειριστής ΟΣΕ υπήρξε ελλιπής και ανεπαρκής.

«Ακόμα και το πόρισμα που «παρήγγειλε» η κυβέρνηση για το δυστύχημα των Τεμπών την εκθέτει πολλαπλά. Αναδεικνύει τις ευθύνες των Μητσοτάκη και Καραμανλή και ξεσκεπάζει την επιχείρηση συγκάλυψης», δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Το υπουργείο Μεταφορών επισημαίνει ότι προχωρά άμεσα στην πρόσληψη 140 ατόμων και επαναφέρει στην υπηρεσία 160 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων, ενώ οι σήραγγες έχουν ελεγχθεί και έχουν γίνει οι αναγκαίες παρεμβάσεις φωτισμού και πυροπροστασίας/ πυρανίχνευσης.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα