Πτώση Phantom: Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας - Οι συνθήκες που μπορεί να μπέρδεψαν τον πιλότο

Πτώση Phantom: Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας - Οι συνθήκες που μπορεί να μπέρδεψαν τον πιλότο

Κορυφώνεται η αγωνία για τον κυβερνήτη του μοιραίου Phanotm. Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό του .

Συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου κυβερνήτη του F-4 Phantom, Ευστάθιου Τσιτλακίδη, που κατέπεσε χθες, ενώ είχε ξεκινήσει για εκπαιδευτική πτήση από την Ανδραβίδα.

Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Ερευνας και Διάσωσης.

Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως εκατό μέτρων.

Επιπλέον, πέραν του ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.

Στην περιοχή επικρατούν τις τελευταίες ώρες άσχημες καιρικές συνθήκες  οι οποίες καθιστούν το έργο των σωστικών δυνάμεων πολύ δύσκολο. Σύμφωνα με το patrisnews.gr, xαρακτηριστικό της κακοκαιρίας, είναι οι ισχυροί άνεμοι και η έντονη χαλαζόπτωση.

Την ίδια ώρα στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επικρατεί βαρύ πένθος για τον χαμό 29χρονου Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ κλιμάκιο ψυχολόγων έχει σπεύσει από την πρώτη στιγμή στην οικογένειά του. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η αναζήτηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία, με όλα τα σενάρια να είναι ανοιχτά. 

Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας 

Σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, είναι πιθανό ο 31χρονος σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης να είναι δεμένος στο κάθισμά του και να μην πρόλαβε καν να αντιδράσει. Μέχρι στιγμής κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι συνέβη τα κρίσιμα δευτερόλεπτα πριν την πτώση του F-4 Phantom στο νερό, με αναλυτές, απόστρατους Ικάρους και έμπειρα στελέχη της HAF να αναλύουν κάθε πιθανό σενάριο.

Αυτοί που σίγουρα έχουν πιο καθαρή εικόνα είναι ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του δεύτερου F-4 Phantom που επίσης πετούσε στην περιοχή και φέρεται να έχει δει το μοιραίο αεροσκάφος δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή. Ωστόσο και αυτός δεν μπορεί με ασφάλεια να εξηγήσει τι ακριβώς έγινε και ο Σμηναγός Τσιτλακίδης με τον Υποσμηναγό Τουρούτσικα δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν πριν το αεροσκάφος «καρφωθεί» στα νερά του Κυπαρισαϊκού κόλπου. 

«Λύγισε» ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ 

Ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πτέραρχος ε.α., Χρήστος Χριστοδούλου, αναφέρθηκε συγκινημένος στον στρατιωτικό που έχασε τη ζωή του μετά την πτώση του F-4, ενώ προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του, δήλωσε: «Τα παιδιά που χάνουν τη ζωή τους εν καιρώ ειρήνης είναι περισσότερο ήρωες από αυτούς που χάνουν τη ζωή τους στον πόλεμο. Γιατί στον πόλεμο δεν έχεις επιλογή. Στην ειρήνη έχεις επιλογή. Αν είχαν τη δυνατότητα να ρωτήσουν τα παιδιά τους αν θα έκαναν την ίδια επιλογή, η απάντηση είναι ''ναι, θα κάναμε το ίδιο πράγμα''», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ, τονίζοντας πως «κάθε παιδί είναι και δικό μας παιδί, το οποίο μπαίνει σε ένα κόκπιτ να απογειωθεί. Αυτή τη στιγμή σπάω ένα κώδικα σιωπής αρχηγών». 

«Όσοι δεν έχουν κάνει διερεύνηση ατυχήματος δεν γνωρίζουν, άσχετα αν πέρασαν από την αεροπορία. Αυτή τη στιγμή λοιπόν έχει συγκροτηθεί επιτροπή διερεύνησης η οποία συλλέγει όλα τα στοιχεία. Ό, τι και να πούμε εμείς, περισσεύουν. Αυτά θα βρεθούν, θα καταγραφούν και ποτέ δεν μπαίνουν παράγραφοι ή αστεράκια σ' ένα ατύχημα», πρόσθεσε. 

 Aπαντώντας στο αν στα πιθανά αίτια της συντριβής είναι και η κακή συντήρηση των παλαιού τύπου αεροσκαφών, ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ τόνισε ότι ακόμα και για την τελευταία πτήση το κάθε αεροπλάνο πριν αποσυρθεί ετοιμάζεται σαν να ήταν η πρώτη.

«Πολλές φορές αυτά τα αεροπλάνα τυγχάνουν πολύ καλύτερες συντήρησης διότι γνωρίζουμε την παλαιότητα και επιπλέον το προσωπικό που τα συντηρεί είναι πολύ πιο έμπειρο απ' ό, τι παραδείγματος χάρη συντηρούν σήμερα ένα καινούριο αεροπλάνο, όπως είναι το Ραφάλ», είπε. Σημείωσε, ωστόσο, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι αστοχίες δεν θα υπάρχουν στις πτήσεις. «Τα αεροπλάνα όσο και να φτάσουμε στο έπακρο της τεχνολογίας, στο τέλος θα υπάρχει κάποιο ατύχημα. Η συντήρηση είναι άψογη μέχρι το τελευταίο σκαλοπάτι πριν την απογείωση» πρόσθεσε ο πτέραρχος εν αποστρατεία.

Οι συνθήκες που μπορεί να μπέρδεψαν τον πιλότο

Παράλληλα, επιχειρώντας να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας, ο αντιπτέραρχος Ιωάννης Αναστασάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ, τόνισε «πως γι’ αυτές τις πτήσεις, εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις. Τόσο επικίνδυνες είναι», σημείωσε, τονίζοντας πως «αν πάει κάτι στραβά, ο χρόνος αντίδρασης είναι πολύ περιορισμένος». 

«Τα 300 πόδια είναι περίπου 100 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας» είπε ο κ. Αναστασάκης, επισημαίνοντας ότι είναι επικίνδυνο διότι δεν έχεις χρόνο αντίδρασης αν κάτι πάει στραβά, είτε από χειρισμό είτε από βλάβη του αεροσκάφους, είτε από τις καιρικές συνθήκες, είτε από ένα πουλί που θα χτυπήσει την καλύπτρα σε κάποιο σημείο του στις πτέρυγες του αεροπλάνου.

Όπως δήλωσε ο αντιπτέραρχος, την ώρα της συντριβής του μαχητικού αεροσκάφους, χθες στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας «είχε αχλή και η θάλασσα γυάλιζε». Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο, ο πιλότος, κάτω από αυτές τις συνθήκες, μπορεί να μπερδέψει τον ορίζοντα, τον ουρανό και τη γη και να αποπροσανατολιστεί.

«Όταν πετάς πολύ χαμηλά και κάνεις τακτικές στροφές με αρκετά G είναι δύσκολο και σαν χειρισμός και αν εκεί σου συμβεί μία βλάβη που σε ένα μεγαλύτερο ύψος θα την αντιμετώπιζες, σε ένα χαμηλό ύψος, τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο δύσκολα», είπε χαρακτηριστικά. 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

ΔΕΙΤΕ ΤΑ VIDEO

Δείτε ακόμα