Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πότε θα είναι έτοιμα τα νέα έργα;

Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πότε θα είναι έτοιμα τα νέα έργα;

Στην πρόοδο των εργασιών όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης και τα έργα που υλοποιούνται στο μετρό της Αθήνας αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στα έργα του Μετρό που υλοποιούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βελτιώνοντας εκ βάθρων τον τρόπο μετακινήσεων των πολιτών, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

«Μετά από 28 χρόνια, ξεκίνησε στην Αθήνα η κατασκευή νέας γραμμής μετρό που θα αλλάξει τη ζωή στην πόλη και η ολοκλήρωσή του θα γίνει το 2029», επισήμανε μιλώντας στην εφημερίδα Real News ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «οι πολίτες βλέπουν εγκατεστημένα εργοτάξια και στις αρχές του χρόνου ξεκινά τη διαδρομή του ο πρώτος μετροπόντικας.


Ουσιαστικά πρόκειται για το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του Μετρό που θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκού και θα καταλήγει στο Γουδή. Θα έχει μήκος 12,8 χλμ. και θα περιλαμβάνει συνολικά 15 σταθμούς.

 
Ο νέος χάρτης του Μετρό: Δείτε πώς θα ενώσει όλη την Αττική

Όσον αφορά τον πρώτο μετροπόντικα, αυτός θα μπει στα τέλη του έτους στο φρέαρ της Κατεχάκης, δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, ενώ ένας δεύτερος θα εισέλθει από το φρέαρ της Βεΐκου. Οι δύο μετροπόντικες θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει και η αποσυναρμολόγησή τους. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς
15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου
Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά
Σχετικά με την επέκταση της «Μπλε» Γραμμής προς Πειραιά, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι οι «τρεις νέοι σταθμοί παραδίδονται το φθινόπωρο».

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιούνται στην πρωτεύουσα, μιας και με την ολοκλήρωσή του, το επιβατικό κοινό θα μεταβαίνει από το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στον Πειραία (και αντίστροφα) σε μόλις 50 λεπτά.

Περιλαμβάνει συνολικά 6 σταθμούς, εκ των οποίων οι 3 έχουν ήδη παραδοθεί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), και απομένει η λειτουργιά των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

 Μετρό Θεσσαλονίκης
Σχετικά, τέλος, με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός ανέφερε ότι «στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη». Πρόσθεσε, δε, ότι όλοι βλέπουν ότι επιτέλους χώροι εργοταξίων απελευθερώνονται και αποδίδονται ξανά στους πολίτες.

Το βασικό έργο του Μετρό έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην Πυλαία.

Με την ολοκλήρωσή του θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης, δεδομένου ότι θα έχει 18 υπερ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας με πλήρη κλιματισμό και στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες οι οποίες θα ενισχύσουν σημαντικά την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα