Πανελλήνιες 2022: Τα θέματα σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία

Πανελλήνιες 2022: Τα θέματα σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία

Στα Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία εξετάστηκαν σήμερα, Δευτέρα 6 Ιουνίου, στις Πανελλήνιες 2022 οι απόφοιτοι των ΓΕΛ.

Υπενθυμίζεται πως οι μαθητές πρέπει να προσέλθουν στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Οι εξετάσεις αρχίζουν στις 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Αύριο Τρίτη οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται σε Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.

Την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική και ολοκληρώνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, με Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνουν με τις εξετάσεις στις 17 Ιουνίου. Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα 18-30 Ιουνίου, τόσο για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, όσο των ΕΠΑΛ.

Δείτε εδώ τα θέματα που έπεσαν

Στα Αρχαία

Δείτε εδώ τις προτεινόμενες απαντήσεις των Αρχαίων Ελληνικών

Στα Μαθηματικά

Δείτε εδώ τις προτεινόμενες απαντήσεις από το φροντιστήριο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ στα Μαθηματικά

Δείτε εδώ τις προτεινόμενες απαντήσεις στα Μαθηματικά

Στη Βιολογία

Δείτε εδώ τις  προτεινόμενες απαντήσεις στο μάθημα Βιολογία

 

Αρχαία Ελληνικά

Στα Αρχαία σήμερα έπεσε Αριστοτέλης "Πολιτικά"  1253a (17η διδακτική ενότητα) και ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ, Διατριβαί, Β 10.1-4 (20η διδακτική ενότητα)

Για το διδαγμένο κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά η κεντρική επιτροπή των πανελλαδικών εξετάσεων επέλεξε Αριστοτέλη και Επίκτητο ενώ για το άγνωστο επελέγη Θουκυδίδης.

Εκτιμήσεις στα Αρχαία Ελληνικά

Σύμφωνα με τον Όμιλο φροντιστηρίων «Διακρότημα» οι μαθητές κλήθηκαν να επεξεργαστούν την 17η διδακτική ενότητα (Αριστοτέλη , Πολιτικά) και την 20η διδακτική ενότητα (Επίκτητος, Διατριβαί). Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια και προϋποθέτουν τη γνώση των σχολίων του σχολικού εγχειριδίου.

Η άσκηση εισαγωγής (Β3) και οι λεξιλογικές ασκήσεις (Β4 α, β) δεν παρουσιάζουν δυσκολίες. Το παράλληλο κείμενο από τον Παπανούτσο (‘’Νόμος και Αρετή’’) ασχολείται με την έννοια της προαίρεσης.

 Οι μαθητές χρειάζεται να παρουσιάσουν την άποψη του Παπανούτσου για την προαίρεση και να τη συγκρίνουν με την αντίστοιχη άποψη του Επίκτητου χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο ερμηνευτικό σχόλιο από τον φάκελο υλικού. Ούτε αυτή η ερώτηση παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Σχολιασμός για τα θέματα των Αρχαίων, σε ό,τι αφορά το διδαγμένο κείμενο
Τα θέματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και μπορούν να χαρακτηριστούν βατά.

Οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν την 17η και 20η Διδακτική Ενότητα από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη και τις «Διατριβαί» του Επίκτητου. Οι ερωτήσεις κατανόησης προϋποθέτουν καλή γνώση των ερμηνευτικών σχολίων του σχολικού εγχειριδίου και εις βάθος κατανόηση του κειμένου. Οι λεξιλογικές ασκήσεις και η άσκηση εισαγωγής είναι αναμενόμενες και δεν παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Η παρατήρηση, σχετικά με την αντιπαραβολή μεταξύ του κειμένου αναφοράς και του παράλληλου κειμένου του Παπανούτσου, απαιτεί κριτική προσέγγιση των δύο κειμένων και αφαιρετική ικανότητα.

Σχολιασμός για τα θέματα των Μαθηματικών
Σύμφωνα με μια πρώτη εκτίμηση από τα Φροντιστήρια Παπαδέα, τα φετινά θέματα των Μαθηματικών είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και το Δ΄ θέμα είναι για καλά διαβασμένους μαθητές.

Σύμφωνα με εκτίμηση Ομίλου Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης, ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ:

 ΘΕΜΑ Α

 Κανονικό – αναμενόμενο θέμα το Α1 (μετά από 2 χρόνια απουσίας ολοκληρωμάτων).

ΘΕΜΑ Β

Εξετάζει βασικές έννοιες στις συναρτήσεις (όχι δύσκολες συναρτήσεις). 

 Όπως σύνθεση, αντίστροφη και βασικά θεωρήματα στη συνέχεια τις πράξεις.

ΘΕΜΑ Γ

Διαπραγματεύεται τις συνέπειες του ΘΜΤ και στην συνέχεια εφαπτομένη, συναρτήσεις, ρυθμό μεταβολής (όχι αυξημένης δυσκολίας) και στο τέλος έχει όριο με χρήση κριτηρίου παρεμβολής.

Το ΘΕΜΑ Δ διαπραγματεύεται την ύπαρξη ριζών μιας εξίσωσης και συνδυάζει κυρτότητα με εμβαδόν χωρίου και επίλυση εξίσωσης με χρήση των προηγούμενων ερωτημάτων.

Θέματα που δεν κρίνονται υπερβολικά και χρειάζονται δεξιότητες υπολογιστικές από τον μαθητή πέρα από τη θεωρητική κατανόησή τους.

Χρειαζόταν αρκετός χρόνος για να αντιμετωπιστούν όλα τα θέματα.

Εκτιμήσεις για τα θέματα της Βιολογίας

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό, Γιώργο Ζαφειριάδη, από τον Όμιλο φροντιστηρίων «Διακρότημα», τα θέματα καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης και είναι απαιτητικά. Χρειάζεται καλή διαχείριση χρόνου και είναι για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Σε σχέση με την περσινή χρονιά τα θέματα είναι πιο βατά.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 2022
ΘΕΜΑ Α: Αναμενόμενα, προσοχή στις εκφωνήσεις.
ΘΕΜΑ Β: Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
ΘΕΜΑ Γ: Διαβαθμισμένης δυσκολίας, απαιτητικό, ιδιαίτερη προσοχή.
ΘΕΜΑ Δ: Βατό και αναμενόμενο.
Γενική εκτίμηση: Τα θέματα είναι απαιτητικά, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και των
δυο τευχών, δυσκολότερα από πέρσι.
ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα