Πανελλαδικές 2021: Βατά τα θέματα σε Ιστορία και Οικονομία – Οι δυσκολίες στη Φυσική

Πανελλαδικές  2021: Βατά τα θέματα σε Ιστορία και Οικονομία – Οι δυσκολίες στη Φυσική

Αυλαία έριξαν την Τρίτη (22/6) οι Πανελλήνιες 2021 για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, ενώ οι αναμένονται και οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων. Καθηγητές χαρακτήρισαν τα σημερινά θέματα σε Ιστορία και Οικονομία, με τους υποψηφίους ενδεχομένους να αντιμετώπισαν κάποιες «δυσκολίες» στη Φυσική.

 Ιστορία
«Ελαφρώς δυσκολότερα τα θέματα από πέρσι, αλλά οι καλά διαβασμένοι υποψήφιοι δεν θα έχουν πρόβλημα», αναφέρει η καθηγήτρια Ιστορίας, Στέλλα Χατζοπούλου. Η δομή ήταν τυπική και αναμενόμενη και κλιμακούμενης δυσκολίας, προσθέτει. «Καλύφθηκε μεγάλο μέρος της ύλης και τα θέματα αντλήθηκαν από όλα τα κεφάλαια. Οι θεματοδότες απέφυγαν να ζητήσουν πολλά από τα υποκεφάλαια της ύλης που είχε προστεθεί πέρσι, που πιθανόν να δυσκόλευε τους υποψηφίους», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Χατζοπούλου.

 Συγκεκριμένα, στην ομάδα Α χρειάζεται προσοχή στη λεπτομέρεια, στην Ομάδα Β οι υποψήφιοι δεν κλήθηκαν να επιστρατεύουν τη συνδυαστική σκέψη, αλλά την ικανότητα απομνημόνευσης. Προσοχή χρειάζεται στη διαχείριση του χρόνου στο Θέμα Γ, γιατί τα παραθέματα είναι τρία και στο Θέμα Δ, το οποίο παραδοσιακά, είναι το πιο απαιτητικό, απαιτεί κριτική ικανότητα και συνδυαστική σκέψη, ιδιαίτερα το Δ1β.

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα της Ιστορίας

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις της Ιστορίας

 Οικονομία
«Πολύ προσεγμένα τα θέματα, χωρίς παγίδες και δυσκολίες», περιγράφει η καθηγήτρια Οικονομικών, Βάια Μανιά.

Όσο αφορά το θεωρητικό (Β’ Θέμα) ήταν αναμενόμενο, καθότι είχε να εξεταστεί πολύ καιρό και δεν υπήρχε στην ύλη πριν 2-3 χρόνια. Το ίδιο ισχύει για την άσκηση στο Θέμα Γ από την καινούργια ύλη. Κατά κανόνα, το Δ Θέμα είναι το πιο δύσκολο, και κάποια παιδιά που δεν ήταν καλά διαβασμένα και δεν είχαν λύσει πολλές ασκήσεις, το Δ3 μπορεί να τους δυσκόλεψε, επισημαίνει η κ. Μανιά.

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα της Οικονομίας

Δείτε εδώ τις απαντήσεις στην Οικονομία

 Φυσική
«Τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα και δεν υπήρχαν παραλείψεις, αλλά απαιτήθηκε από τους υποψηφίους μια διαρκής προσπάθεια για την παραγωγή ενός άριστου βαθμού», εκτιμά η καθηγήτρια Φυσική, Αριάννα Σφακιανάκη.

 Οι θεματοδότες επέλεξαν να εξετάσουν κάποια κομμάτια της ύλης, που προκαλούν «τρόμο» στους μαθητές, όπως το Θέμα Γ, περιγράφει η κ. Σφακιανάκη. Το Β2 ήταν διαχειρίσιμο, αλλά με μια δυσκολία, το Β3 ήταν αρκετά απαιτητικό και το Θέμα Δ λίγο πιο απαιτητικό και σύνθετο από τα περσινά, συμπληρώνει.

«Μοιάζει να έχουν αγνοήσει την ιδιομορφία των δυο τελευταίων ετών. Επίσης εκμεταλλεύτηκαν πλήρως, ότι τα παιδιά είχαν μια επιπλέον μέρα για διάβασμα και έθεσαν τα θέματα της Φυσικής ένα επίπεδο πιο πάνω από τα υπόλοιπα μαθήματα των θετικών Επιστημών», σχολιάζει η κ. Σφακιανάκη και προσθέτει «θα μπορούσαν να δείξουν περισσότερο σεβασμό, δεδομένων των συνθηκών».

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα της Φυσικής

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις της Φυσικής

Σημειώνεται ότι αύριο Τετάρτη, 23 Ιουνίου, συνεχίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ με Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές.

Την ερχόμενη Τρίτη, 29 Ιουνίου, ξεκινούν οι εξετάσεις των ειδικών και μουσικών μαθημάτων, τόσο για τους αποφοίτους των ΓΕΛ, όσο και των ΕΠΑΛ.