Νεοελληνική Γλώσσα με θέμα την λογοτεχνία, την ποίηση και την ανάγνωση βιβλίων. Θέματα, απαντήσεις

Νεοελληνική Γλώσσα με θέμα την λογοτεχνία, την ποίηση και την ανάγνωση βιβλίων. Θέματα, απαντήσεις

Ποια είναι η σχέση σας με την ανάγνωση βιβλίων και ποιος ο ρόλος της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού σας χρόνου; 

Πανελλαδικών εξετάσεων πρεμιέρα σήμερα με το μάθημα της Νεοελληνική γλώσσας  στην θέση του πρώτου εξεταζόμενου μαθήματος για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων

Το madata.gr όπως κάθε χρονιά, εδώ και 13 χρόνια, πιστό στους υποψήφιους μαθητές και τις οικογένειες τους, μεταδίδει τα θέματα των εξετάσεων καθώς και προτείνει και λύσεις.

Οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα κλήθηκαν να χειριστούν ένα άρθρο του συγγραφέα Αλέξη Σταμάτη από το ΒΗΜΑ με θέμα την ανάγνωση.

Συγκεκριμένα, τη σχέση τους με την ανάγνωση βιβλίων και τον ρόλο της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού τους χρόνου, κλήθηκαν σήμερα να αναπτύξουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εξεταζόμενοι στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Το κείμενο που θα πρέπει να αναπτύξουν μέσα σε 350 λέξεις το πολύ, θα πρέπει να αντανακλά την προσωπική τους εμπειρία και να έχει τη μορφή κειμένου, του οποίου θα γινόταν στο ιστολόγιο του σχολείου τους.

Επιπλέον, το θέμα της έκθεσης, αλλά και οι ερωτήσεις στις οποίες κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι βασίστηκαν σε τρία κείμενα. Το πρώτο, ήταν ένα διασκευασμένο κείμενο του συγγραφέα Θεόδωρου Γρηγοριάδη, που έχει δημοσιευθεί στον ημερήσιο Τύπο. Το δεύτερο ήταν ένα δοκίμιο του συγγραφέα, μεταφραστή και εκδότη Κώστα Ε. Τσιρόπουλου, το κείμενο «Γράφειν», που ανήκει στη συλλογή δοκιμίων «Η Μόνωση ως Συνομιλία» (2003). Το τρίτο, ήταν ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή «Σε βρίσκει η ποίηση» (2012).

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ ΑΑ1. Ο συγγραφέας παραθέτει τους λόγους για τους οποίους απολαμβάνει τη λογοτεχνική ανάγνωση.

Η εκούσια απομόνωση για το διάβασμα βιβλίων συνιστά γι’ αυτόν μια δημιουργική απασχόληση που τον μεταφέρει στην εφηβική ηλικία. Έτσι, του χαρίζει συναισθηματική ασφάλεια, καθώς αισθάνεται πως επικοινωνεί με τους συγγραφείς των βιβλίων.

Στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται ο λυτρωτικός ρόλος της λογοτεχνίας, αφού αυτή έχει την ικανότητα να διαμορφώνει τον ανθρώπινο χαρακτήρα και να προσφέρει ψυχικό σθένος σε δύσκολες περιστάσεις.

ΘΕΜΑ ΒΒ1. α) Λάθος ( Κείμ. 1: παράγρ.1η«Προσωπικά το θεωρώ μία δημιουργική ενασχόληση»/ «...όχι να σου επιβάλλεται εξωτερικά»)

β)Λάθος ( Κείμ. 1: παράγρ. 5η«Οι ώρες του διαβάσματος...σ’ έναν αλλόκοτο χωροχρόνο»)

γ) Λάθος (Κείμ.2: παράγρ. 2η« Σ’ έχω γράψει στην καρδιά μου»

δ) Λάθος (Κείμ.2: παράγρ. 3η« Μέσα στην Ιστορία του κόσμου...γράφουν.»)

ε)Σωστό (Κείμ. 1: παράγρ. 7η« Και να...την ψυχή/ Κείμ.2: παράγρ.5η«Ίσως γιατί...γράφειν»)

Δείτε αναλυτικά τα θέματα

 

 

 

 

 

 

 

Παρόμοια τα θέματα και σε όσους εξετάζονται με το παλαιό σύστημα

 

 

 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα