Σε κλοιό καύσωνα η χώρα τις επόμενες ώρες - Έντονες καταιγίδες το Σαββατοκύριακο

Άστατος αναμένεται να είναι ο καιρός του επόμενου τριημέρου. Ενώ ολόκληρη η χώρα βρίσκεται σε κλοιό καύσωνα, με τον υδράργυρο τις επόμενες ώρες να σκαρφαλώνει στους 40 βαθμούς Κελσίου, το Σαββατοκύριακο χρειάζεται προσοχή από τους εκδρομείς καθώς αναμένονται έντονες καταιγίδες, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του OPEN TV, Κλέαρχο Μαρουσάκη. Ιδιαίτερα μεγάλος θα είναι και ο κίνδυνος φωτιάς εξαιτίας των ισχυρών βοριάδων και της πολύ ξηρής ατμόσφαιρας, ιδιαίτερα το Σάββατο.

Όσον αφορά την Παρασκευή, 31 Ιουλίου, κυρίως σε κλειστές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας θα προσεγγίσουμε θερμοκρασίες κοντά στους 40 βαθμούς με ηλιοφάνεια σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ μέσα στο Αιγαίο θα επικρατούν αρκετά ισχυροί βοριάδες, 6 έως 7 μποφόρ.

Το Σάββατο, 1η Αυγούστου, θα παραμείνει πολύ ζεστός καιρός, κυρίως από το ύψος της Θεσσαλίας και νοτιότερα, όμως στη βόρεια Ελλάδα τις απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν πολύ ισχυρές καταιγίδες, ιδιαίτερα στην Κεντρική Μακεδονία, την Χαλκιδική και την Θεσσαλία. Δεν αποκλείεται εκεί να υπάρξει ακόμα και χαλάζι αλλά και καταιγίδες με έντονους κεραυνούς.

Την Κυριακή, 2 Αυγούστου, οι βροχές και οι καταιγίδες θα επεκταθούν στο σύνολο της ηπειρωτικής χώρας, κυρίως τις μεσημβρινές και τις απογευματινές ώρες. Παράλληλα επιμένουν και οι βοριάδες. 

Οδηγίες προστασίας προς τους πολίτες

Η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχει εκδώσει σειρά οδηγιών για τους πολίτες σχετικά με το τι πρέπει να προσέχουν.
 
 
Ειδικότερα, προτρέπει να:
 
Αποφεύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
Αποφεύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
Αποφεύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
Φροντίσετε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
Κάνετε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
Μεριμνήσετε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.
Αποφεύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.
 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ